• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • Ankan1280

Ringde till labbet idag igen för att höra hur det hade gått med våra 11 befruktade ägg. Fick veta att 4 st såg bra ut...övriga hade inte delat sig som de skulle. Och det blev återinförning IDAG. Jag som var helst inställd på att det skulle bli imorgon. Glad  Så det var bara att bege sig från jobbet och ringa sambon så att han också fick en liten jobbpaus. Glad Återföringen gick bra....men ojoj vad kissnödig jag var. Glad Så nu ligger man här med ett fyracelligt embryo i sig och hoppas hoppas att det fäster och delar sig som det ska. Det blev alltså ett tillbaka idag och 3 st till frysen. Kommer blir en lååång väntan till testdagen!

bdmc: Hoppas att allt gick bra för dig också! Tänk inte på vilken dag det är...huvudsaken är att det såg bra ut idag. Håller tummarna.

StorLängtanEfterLiten: Hoppas det gick bra för dig på ÄP idag!

• Ankan1280
    Väntar:
    Teecee: 30 år, ICSI 3, start 26/9
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Camaro: Väntar på FET efter MF på IVF1
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    Karinsara 31 år: Väntar på försök  nr 2, förhoppningsvis i oktober
    björneochsnigel 29 år, väntar på FET, start i oktober
    Metta: IVF 1, spraystart 29/9

Sprayare:

Sprutare:
    Smulans: ICSI 1, Suprefactstart 5/9
    suck: 28år Suprefact startade 12/9

Knaprare:
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9

Äggplockning:
    Bdmc 31år, IVF nr2, ÄP 13/9
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF/ICSI 2, ÄP 15/9

ET:

Ruvare:
    Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9
    Ankan8012: 29 år, IVF/ICSI nr.1, ÅF 15/9, TD 28/9

Gravida:
    bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
    ITM: BF 12/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
    FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
    Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
    Kruxis försök 1, FET. VUL  14/10
  • Ankan1280

Glömde ju fråga vid återförandet och nedfrysningen idag om det var vanlig IVF eller ISCI -embryo som klarat sig. Någon som vet om det är bäst att ringa till labbet eller det vanliga rmc-numret om man vill veta? Är ju lite nyfiken...

• bdmc

ja då är jag oxå ruvare!  ET gick bra och labbet sa att ägget såg fint ut. 4-celligt.
    Har ett ägg som de ska kolla på imorgon. Är det fortfarande bra så fryses det!!!
    Ankan8012: Skönt att det gick bra för dig oxå idag. Då kan vi stötta varandra nu på vår väg fram till TD.

Väntar:
    Teecee: 30 år, ICSI 3, start 26/9
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Camaro: Väntar på FET efter MF på IVF1
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    Karinsara 31 år: Väntar på försök  nr 2, förhoppningsvis i oktober
    björneochsnigel 29 år, väntar på FET, start i oktober
    Metta: IVF 1, spraystart 29/9

Sprayare:

Sprutare:
    Smulans: ICSI 1, Suprefactstart 5/9
    suck: 28år Suprefact startade 12/9

Knaprare:
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9

Äggplockning:
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF/ICSI 2, ÄP 15/9

ET:

Ruvare:
    Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9
    Ankan8012: 29 år, IVF/ICSI nr.1, ÅF 15/9, TD 28/9
    Bdmc 31 år, IVF nr 2. ET 15/9, TD 28/9

Gravida:
    bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
    ITM: BF 12/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
    FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
    Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
    Kruxis försök 1, FET. VUL  14/10
  • Kruxis

Tack för alla Grattis, känns helt overkligt. Har inte fattat det ännu!!

Grattis till er som blivit ruvare idag. Håller tummarna att det går lika bra för er som det gjorde för mig.

Kram

• hemlighetsfull 84

Grattis Kruxis! Kul!

Grattis till er ruvare också! Håller tummar och tår för att ni också ska lyckas :)

• Millan14

Hej!!

Jag fick åxå ett underbart besked igår!! Äntligen är vi gravida!! Underbar känsla!! Kan inte fatta det heller!! Hade en känsla av att det gått vägen, men vågade knappt tänka å ännu mindre säga det högt!! Men min känsla stämde! Fantastiskt!! Kände nog när ägget fäste!! Häftigt!!

Kruxis: Vi har ultraljud samma dag, 14/10

All lycka å hopp till er andra där ute!!
    Kramar på er!

• Teecee

Hej allihopa! Idag behöver jag lite pepping... Idag ringde en vän och berättade att en gemensam vän till oss är gravid. Hon ringde för vi är ett gäng som brukar träffas var tredje månad och snart ska vi träffas. Hon ville att jag skulle få veta det innan vi träffas. Så jag får en chans att bearbeta det innan vi ses. Alla i gänget vet om vår situation och det känns bra. Men det här gjorde så ont, jag ville bara kasta luren och skrika rakt ut. För det mesta brukar jag ta graviditeter med ro, men nu blev det katastrof. Så många känslor som kom till ytan... Jag blev ledsen, arg och en gäng andra saker. Samtidigt är jag otroligt glad för hennes skull. Usch vad jobbigt det känns nu. Bebisen kommer i februari och om vi inte hade behövt avbryta förra försöket och jag blivit gravid då, så skulle vi också fått barn i februari. Förmodligen är det en bidragande orsak till min reaktion.

Jag stoppade en impuls att tacka nej till träffen. När vi träffas är jag mitt uppe i hormonsprutandet och veckan efter ska vi på ÄP och spermieplock. Hur mår man inte då? Usch jag vet inte om jag vill gå på träffen.

Är jag hemsk? Får jag tycka synd om mig själv på det här viset?

GråterSkrikandesSkäms

När livet ger dig citroner, gör saft!
  • Millan14

Teecee: Jag tycker inte alls att du e hemsk!! JAg förstår dig fullt ut!! Jag har varit i samma sits. En vän som varit tillsammans med sin kille i mindre än ett år, blev gravid å ska ha kring jul/nyår!! Jag å min sambo har försökt i 2 1/2 år. Å vår första behandling avbröts, hade jag blivit gravid då skulle jag varit beräknad i samma veva som hon! Det kändes jätte frustrerande å orättvist! Man är glad på ett sätt, men inuti så skriker kroppen av sorg!

Jag tycker inte alls att du e hemsk, du e mänsklig och reagerar precis som andra gör/gjort, som är i samma sits! Va inte så hård mot dig själv!! Vill du inte gå på träffen så skippa den, jag gjorde det i sommar. Kompisen som jag nämnde å ytterligare en som e gravid, beräknade samtidigt. Vi skulle ses, men jag pallade inte med det, så jag tackade nej! Man ska göra det som känns rätt för en!! De vet inte vad vi går/gått igenom, så vi måste själva känna efetr å göra det som känns bäst å rätt för oss!!
    Tillåt dig vara ledsen, besvikne å ge dig själv den tid du behöver! Ingen dans på rosor detta!!

Styrkekramar till dig!

Svar på tråden RMC Malmö del 14