• Här och nu

Om din partner förgrep sig på ert barn?

Vi behöver inte diskutera så mycket vem som har rätt och fel. Frågan är vad du känner att DU troligen skulle göra. Sen är jag ganska säker på att om andra föräldern vet det, måste den anmäla. Framförallt VILL man väl det. Jag skulle vilja dra direkt, men skulle be om hjälp ändå, eftersom jag vill att mina barn o deras pappa ska ha en bra relation ändå. Dock övervakat.

• Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?
  • Rödnäbba
    Lusse skrev 2010-07-10 18:53:49 följande:
    nitat honom som om det inte fanns någon morgondag, ringt polisen, tagit min dotter och stuckit någonstans där han aldrig hittar oss
    seriöst?
  • Plutteli

Hade jag fått reda på att min sambo förgrep sig på vårat barn hade han legat jävligt pyrt till för att behålla livhanken. Jag hade tagit ungen och dragit fortare än fan och han hade inte fått träffa sitt barn igen om hon inte uttryckligen ville det, och då självklart enbart under bevakade träffar! (och då bevakat inte enbart för att han inte skall förgripa sig på henne igen under tvång, utan även för att HON inte skall initiera något, vissa pedofiler är ju grymt duktiga på att förleda sina offer att tro att de VILL ha en sexuall relation med dem så att offren till sist själva är de som initierar sexuella situationer)

• Plutteli

F.ö finns det inget som fyller mig med sådant äckel som den partner som VET att den andre förgriper sig på deras barn och inte lyfter ett finger för att det är viktigare att inte vara ensam som vuxen än att ta hand om det barn man satt till världen.

• Rödnäbba
    Plutteli skrev 2010-07-10 18:57:37 följande:
    Hade jag fått reda på att min sambo förgrep sig på vårat barn hade han legat jävligt pyrt till för att behålla livhanken. Jag hade tagit ungen och dragit fortare än fan och han hade inte fått träffa sitt barn igen om hon inte uttryckligen ville det, och då självklart enbart under bevakade träffar! (och då bevakat inte enbart för att han inte skall förgripa sig på henne igen under tvång, utan även för att HON inte skall initiera något, vissa pedofiler är ju grymt duktiga på att förleda sina offer att tro att de VILL ha en sexuall relation med dem så att offren till sist själva är de som initierar sexuella situationer)
    Du hade alltså inte vänt dig till myndigheter?
  • Här och nu
    Plutteli skrev 2010-07-10 18:58:54 följande:
    F.ö finns det inget som fyller mig med sådant äckel som den partner som VET att den andre förgriper sig på deras barn och inte lyfter ett finger för att det är viktigare att inte vara ensam som vuxen än att ta hand om det barn man satt till världen.
    De som tiger är nog ofta rädda för att mannen ska döda både en själv o barnet. Och tänk på att man knappast är bättre själv om man prylar sin partner efter utnyttjande av barnet.
  • Plutteli
    Rödnäbba skrev 2010-07-10 19:02:19 följande:
    Du hade alltså inte vänt dig till myndigheter?
    Ah, glömde att detta är FL, man måste skriva allt uppstaplat precis som man hade gjort det. OK. Om jag fått reda på en sådan sak hade jag:

Blivit fly förbannad och kontaktat Polis
    Tagit min unge och dragit fort som fan
    Hade min sambo kontaktat oss då (vilket är troligt) hade han fått sina fiskar varma, jag hade dock besinnat min impuls att halshugga honom och nöjt mig med att göra det verbalt.
    Tillåtit träffar under bevakning OM min dotter ville träffa honom.
    Kämpat som en tiger för att få honom fälld ifall det skulle bli problem på den punkten.
  • Plutteli
    Här och nu skrev 2010-07-10 19:05:59 följande:
    De som tiger är nog ofta rädda för att mannen ska döda både en själv o barnet. Och tänk på att man knappast är bättre själv om man prylar sin partner efter utnyttjande av barnet.
    Det finns tom en undantagslag i Svensk lagstiftning som ger sänkt straff eller inget straff alls om man tex skulle misshandla sin partner om man kommer på honom med att våldta ens barn. Men men.
    Jag hade inte gått till handrgripligheter på riktigt, men jag hade kännt för det! Dock vill jag gärna se till att mitt barn faktiskt har iaf en vettig förälder som finns där för henne.

Sen finns det tyvärr många kvinnor framförallt som erkännt själva att de haft hundra och en orsak till varför de tror sig inte klara sig utan en man och därför stannat hos sin partner trots vetskapen om att han våldtar deras barn. Andra kvinnor har varit så inne på att de bara måste få det att fungera att de helt väljer att förneka att våldtäkterna sker trots att de egentligen vet om det. Så alla är inte så "oskyldiga" att de stannar av rädsla för att både de och barnen skall dö annars.
  • Rödnäbba
    Plutteli skrev 2010-07-10 19:16:47 följande:
    Ah, glömde att detta är FL, man måste skriva allt uppstaplat precis som man hade gjort det. OK. Om jag fått reda på en sådan sak hade jag:

Blivit fly förbannad och kontaktat Polis
    Tagit min unge och dragit fort som fan
    Hade min sambo kontaktat oss då (vilket är troligt) hade han fått sina fiskar varma, jag hade dock besinnat min impuls att halshugga honom och nöjt mig med att göra det verbalt.
    Tillåtit träffar under bevakning OM min dotter ville träffa honom.
    Kämpat som en tiger för att få honom fälld ifall det skulle bli problem på den punkten.
    ok...men om polisen inte tror dig så riskerar du umgängessabotage och kan förlora vårdnaden om du drar iväg och hindrar umgänge..tyvärr
  • Plutteli
    Rödnäbba skrev 2010-07-10 19:21:45 följande:
    ok...men om polisen inte tror dig så riskerar du umgängessabotage och kan förlora vårdnaden om du drar iväg och hindrar umgänge..tyvärr
    Därav att jag skrev in att jag även hade kämpat som en tok för att få honom fälld just för att jag vet vad det kan leda till annars.
  • Rödnäbba
    Plutteli skrev 2010-07-10 19:25:56 följande:
    Därav att jag skrev in att jag även hade kämpat som en tok för att få honom fälld just för att jag vet vad det kan leda till annars.
    så du skulle ta risken att förlora vårdnaden?

Och hur skulle det gå till rent praktiskt? Skulle du inte lämna barnet till förskolan? Hur skulle du hindra pappan att hämta barnet där? Och vad innebär "kämpa som en tok"...?
Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?