• Här och nu

Bör man lära sig hur p-medel funkar?

Det förvånar mig hur många som inte känner till att p-piller effekten minskar vid magsjuka. Tycker de som skriver ut dem borde infomera extra, men det står ju i bipacksedeln. Jag anser att man bör läsa denna med jämna mellanrum. Detta med magsjuka sitter i ryggmärgen på mig sen jag började med p-piller, men även när jag börjar med nya mediciner, kollar jag så de inte krockar med p-piller. Kände ni till detta med magsjuka? Läser ni bipacksedeln när ni får en ny medicin osv? Säger det sig inte rätt mycket själv att passerar maten ur kroppen snabbare än normalt som vid magsjuka, kan effekten av medicin va hotad.

• Svar på tråden Bör man lära sig hur p-medel funkar?
  • Unikus
    Här och nu skrev 2010-07-12 12:31:36 följande:
    Man får anpassa sig. Eftersom så många slarvar, borde personalen fråga dem som söker för abort hur de använt sitt p-medel. Har de använt det fel borde aborten kosta mer. Så du tycker att det inte gör nåt om man slarvar med p-medel? Om jag hamnar i en svacka o inte kan sköta p-piller får jag ju be killen ha kådis.
    Personalen?
    Snarare kuratorn vill jag väl påstå. Klart att dom går igenom det när du väl är där inne.
    Inte ens kuratorerna sitter med pekfingrarna som du gör! Därför att dom är mänskliga och dömmer ingen.
    Ibland kan även den bästa fela och göra fel när det gäller preventivmedel, ser ingen anledning att det ska bli hysteri bara för det.
    UNIK
  • Här och nu
    Unikus skrev 2010-07-12 12:41:20 följande:
    Personalen?
    Snarare kuratorn vill jag väl påstå. Klart att dom går igenom det när du väl är där inne.
    Inte ens kuratorerna sitter med pekfingrarna som du gör! Därför att dom är mänskliga och dömmer ingen.
    Ibland kan även den bästa fela och göra fel när det gäller preventivmedel, ser ingen anledning att det ska bli hysteri bara för det.
    Den bästa kan fela ja, men man behöver ju inte fela med flit. Aborter är oetiskt när man felar med flit eller lathet och kostar en massa pengar för vården.
  • Här och nu
    Unikus skrev 2010-07-12 12:41:20 följande:
    Personalen?
    En kurator är en sorts personal. Vore väl enkelt att förklara att enligt vissa premisser är en abort dyrare. En konsekvens o ingen dom.
  • BamBam
    Här och nu skrev 2010-07-12 13:01:10 följande:
    Den bästa kan fela ja, men man behöver ju inte fela med flit. Aborter är oetiskt när man felar med flit eller lathet och kostar en massa pengar för vården.
    Såna här diskussioner är alltid lika korkade.
    Antingen är man emot abort eller så är man inte. Det spelar väl ingen roll för embryoet om du aborterar det pg.a slarv, sjukdom, tidsbrist, pengabrist eller whatever. Kontentan är den samma oavsett.

Och kostar massa pengar? Ja, det gör det med alla nissar som envisas med att idrotta och skada sig också. Ser du hur dumt ditt resonemang är?

Gör mig spyfärdig att det finns människor som tar sig rätt att döma varför en kvinna gör abort.
    Love me or Hate me. Either way i´m still on your mind.
  • Unikus
    Här och nu skrev 2010-07-12 13:02:30 följande:
    En kurator är en sorts personal. Vore väl enkelt att förklara att enligt vissa premisser är en abort dyrare. En konsekvens o ingen dom.
    Som inte kommer fungera. Trots den konsekvensen så blir kvinnor med barn trots skydd.
    Det finns dom som har ätit p-piller, tagit p-spruta, som använt kondom, som trots blir med barn.
    UNIK
  • Här och nu
    BamBam skrev 2010-07-12 13:21:48 följande:
    Såna här diskussioner är alltid lika korkade.
    Antingen är man emot abort eller så är man inte. Det spelar väl ingen roll för embryoet om du aborterar det pg.a slarv, sjukdom, tidsbrist, pengabrist eller whatever. Kontentan är den samma oavsett.

Och kostar massa pengar? Ja, det gör det med alla nissar som envisas med att idrotta och skada sig också. Ser du hur dumt ditt resonemang är?

Gör mig spyfärdig att det finns människor som tar sig rätt att döma varför en kvinna gör abort.
    Du fattar visst inte. Bör man inte förebygga oönskad graviditet så långt det går?
  • lokisse
    Här och nu skrev 2010-07-12 12:24:08 följande:
    Sjuk?
    typ magsjuk.
    Difficile est saturam non scribere
  • Unikus
    Här och nu skrev 2010-07-12 13:26:38 följande:
    Du fattar visst inte. Bör man inte förebygga oönskad graviditet så långt det går?
    Ja men om du nu vill ta och förstå, så finns det kvinnor som trots alla medel blir gravida av någon anledning!
    Har du aldrig hört talas om P-Piller barn?
    UNIK
  • BamBam
    Här och nu skrev 2010-07-12 13:26:38 följande:
    Givetvis. Men att införa olika "aborttaxor" grundat på varför du blivit ofrivilligt gravid är åt helvete fel väg att gå.
    Love me or Hate me. Either way i´m still on your mind.
  • Unikus

Här och nu, sen vill jag ju gärna poängtera att även fast man blir med barn trots skydd, så är det inte alltid det barnet blir oönskat!

UNIK
Svar på tråden Bör man lära sig hur p-medel funkar?