Dopplanering, utbyta tankar och ideer?
Någon mer som håller på att planera sitt dop?
Tänkte att det hade varit kul att utbyta lite olika ideer och tankar? ![]()
Någon mer som håller på att planera sitt dop?
Tänkte att det hade varit kul att utbyta lite olika ideer och tankar? ![]()
Hej allihop! Kul att hitta en tråd om just dopplanering! Jag har just börjat planera min dotters dop som är den 4 december. Inbjudningarna har skickats ut och kyrka och församlingshem är bokat, men det är allt än så länge. Dopet kommer ju vara dan innan andra advent så jag funderade på om man skulle ha nån form av jultema. Dekorera med granris och julgranskulor och glitter. Jag har precis hittat tråden så jag ska läsa igenom senaste sidorna för att se vilka ni är här inne!
Så, nu har jag köpt band till dopklänningen (rätt band, köpte fel förra gången) det blev grönt och lila, superfina nyanser, inte klargrönt och klarlila utan lite mer "höstiga" nyanser (om nån fattar hur jag menar)
Och så har jag köpt halskedjor i guld till båda pojkarna (hade inte råd att köpa en när Valter döptes för två år sen och sen glömdes det bort) och ett hänge (guldstjärna) till Holger. (fasen vad dyrt det blev!! Nästan 4000:- )
Valter har en liten guldelefant och tjejerna har varsitt guldhjärta i sina kedjor.
Nu måste jag hitta kläder till mig (INTE lätt), baka en massa och göra tårtdekorationerna.
Någon som vet var man kan köpa rosa julgranskulor? Ska till Ikea nästa vecka, vet nån om det finns där?

Nu har jag lagt ut dukningen från dopet på bloggen:
anouk.blogg.se/2010/november/dopet-dukningen.html