• Svar på tråden Dopplanering, utbyta tankar och ideer?
  • Mamma Tintis

Hej allihop! Kul att hitta en tråd om just dopplanering! Jag har just börjat planera min dotters dop som är den 4 december. Inbjudningarna har skickats ut och kyrka och församlingshem är bokat, men det är allt än så länge. Dopet kommer ju vara dan innan andra advent så jag funderade på om man skulle ha nån form av jultema. Dekorera med granris och julgranskulor och glitter. Jag har precis hittat tråden så jag ska läsa igenom senaste sidorna för att se vilka ni är här inne!

• Ann Lee
    anouk86 skrev 2010-11-02 16:39:36 följande:
    Har du fler bilder fr dopet?=)
    Dessvärre ännu inga på dukningen och maten. Får dock bilder av sonens gudmor, förmodligen imorgon så då kan jag lägga upp här. Jag hade nämligen fullt upp i lördags med annat och eftersom hon har en systermkamera så ställde hon upp och fotade!

Fixa gärna någon som kan fota åt er, det behövs!
  • anouk86
    Ann Lee skrev 2010-11-02 22:08:55 följande:
    Dessvärre ännu inga på dukningen och maten. Får dock bilder av sonens gudmor, förmodligen imorgon så då kan jag lägga upp här. Jag hade nämligen fullt upp i lördags med annat och eftersom hon har en systermkamera så ställde hon upp och fotade!

Fixa gärna någon som kan fota åt er, det behövs!
    Ok spännande. :)

Ja det tänkte jag faktiskt på direkt:9 Har en bekant som ska springa och tafoton. Känns skönt att leja bort den uppgiften:)
  • Helene OSV

Så, nu har jag köpt band till dopklänningen (rätt band, köpte fel förra gången) det blev grönt och lila, superfina nyanser, inte klargrönt och klarlila utan lite mer "höstiga" nyanser (om nån fattar hur jag menar)

Och så har jag köpt halskedjor i guld till båda pojkarna (hade inte råd att köpa en när Valter döptes för två år sen och sen glömdes det bort) och ett hänge (guldstjärna) till Holger. (fasen vad dyrt det blev!! Nästan 4000:- )
    Valter har en liten guldelefant och tjejerna har varsitt guldhjärta i sina kedjor.

Nu måste jag hitta kläder till mig (INTE lätt), baka en massa och göra tårtdekorationerna.

• Mamma Tintis

Någon som vet var man kan köpa rosa julgranskulor? Ska till Ikea nästa vecka, vet nån om det finns där?

• Fredriks Mamma
    Mamma Tintis skrev 2010-11-03 11:27:26 följande:
    Någon som vet var man kan köpa rosa julgranskulor? Ska till Ikea nästa vecka, vet nån om det finns där?
    rusta har om jag inte minns fel. kolla på rusta.se
  • lunaria
    anouk86 skrev 2010-11-02 21:44:24 följande:
    Vilken rolig idé!:)

Nu har den underbart vavkra dopklänningen anlänt:) Supernöjd verkligen. Sydd efter mått också så sitter som en smäck:) Beställd härifrån:inspirea.hemsida24.se/
    ååh vilken fin klänning!!! förstår att du är nöjd!!
    jag håller på o syr egen klänning..känns som jag tagit vatten över huvudet så jag får se om jag blir klar i tid, hehe.
  • anouk86
    lunaria skrev 2010-11-03 19:59:59 följande:
    Nu har den underbart vavkra dopklänningen anlänt:) Supernöjd verkligen. Sydd efter mått också så sitter som en smäck:) Beställd härifrån:inspirea.hemsida24.se/
    ååh vilken fin klänning!!! förstår att du är nöjd!!
    jag håller på o syr egen klänning..känns som jag tagit vatten över huvudet så jag får se om jag blir klar i tid, hehe.
    oooj Det hadevjag aldrig klarat! jättepersonligt ju:)

Ringt o beställt mat nu. Blir rostbiff, paprikakalkon upplagt med frukt, pottisallad och pain riche:)

Bestämt att det "bara" blir tårta efter maten nu. Skippar kakorna eftersom folk kommer ändå nog bli mätta på maten så hade säkert bara blivit massor över:)
  • Ann Lee
    anouk86 skrev 2010-11-04 18:06:50 följande:
    oooj Det hadevjag aldrig klarat! jättepersonligt ju:)

Ringt o beställt mat nu. Blir rostbiff, paprikakalkon upplagt med frukt, pottisallad och pain riche:)

Bestämt att det "bara" blir tårta efter maten nu. Skippar kakorna eftersom folk kommer ändå nog bli mätta på maten så hade säkert bara blivit massor över:)
    Det räcker nog bra med tårta! Vi hade lite bensträckare och presentöppning efter Afternoon Tea... innan det blev bakelser och mer te
Svar på tråden Dopplanering, utbyta tankar och ideer?