• Vanilj L

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 22:52:13 följande:
    En annan gerj: nu innan syskonet kommer tänkte jag resa iväg ett par dar med min mamma och min dotter, bara vi, så att hon får rå om sin mamma lite ifred (och jag henne!) innan det vlir bebiskonkurrens. Ska jag alltså behöva ta med dom två andra då också?
    Självklart ska du åka med din mamma och din dotter. Men lyssna nu på vad du skrev tex. Ska ja BEHÖVA ta med DOM TVÅ ANDRA då också. Behöva ta med??????
  • Vanilj L
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 23:01:22 följande:
    Nej, varannan vecka är han med tre av sina barn och varannan vecka med ett av dom. Han tycker att det är lite att bara träffa sina äldsta varannan vecka och att han missar halva deras liv. Vilket han gör.
    Esther M skrev 2010-07-21 22:57:50 följande:
    mina styvbarn sover på en ica-kasse. när jag var ung bodde vi på botten av en sjö. varje morgon när vi vaknade var vi tvungna att städa sjön, sen äta en handfull kallt grus till middag osv osv.

dina styvbarn har det bra. ursäkta OT utbrott, men jag står snart inte ut längre. jag kan inte förstå varför människor tycker att det finns ett problem. din svärmor är den enda som klagar? jag menar, vad fan? Am I taking crazy pills here?
    Ja, nått måste du ta. För biomamma klagar också. LÄs gärna innan du skriver :) Tråkigt att ni bodde i en sjö, jag antar att den var tom? Fast då kanske det inte ens kallas för en sjö förresten... Då måste ni ha haft dykarutrustning, hoppas den inte var från H&M!! Eller isåfall från HM till er alla.
    Har han fyra barn eller? Du säger ju att den veckan han har "sina" barn där är det ju pappan som ska ta hand om dom. Men tar han hand om alla  3 dom veckorna hans barn är där. Vad gör du då da?
  • Vanilj L
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-21 23:18:21 följande:
    Nej, det handlar inte bara om kläder. Det handlar om att biomamman och farmodern vill att jag ska vara  förälder åt två barn som inte är mina, vilket jag inte går med på. 

Esther M skrev 2010-07-21 23:13:32 följande:
    Jag tycker du och din dotter ska åka. Då får ni, som du säger, lite egen mamma-dottertid, och flickorna får ha pappa ifred innan det kommer fler syskon.  Han och de kan väl hitta på något nice tillsammans? det kommer ju att bli mindre tid för det senare..
    Ja, jo... känns bara som att jag kommer få skit från farmor och biomamma när det här kommer fram.Dom har ingen mormor, tror hon är död, eller dom har iallafall ingen kontakt med henne. Men dom har ju farmor.

,
    Jag tror ärligt talat inte att dom vill att du ska vara förälder. Jag tror att ni behöver reda ut en hel del.
  • Vanilj L
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 23:22:03 följande:
    ja LYSSNA nu på vad du SKREV, hoho!
    Ja jag menar det lyssna säg det högt lyssna. Men jag förstår om en del här inte förstår.
  • Vanilj L
    Missisbit skrev 2010-07-22 00:58:54 följande:
    "Däremot städar jag efter dem, jag går på bio ihop med dem, jag ger dem ensamtid med sin pappa, jag hjälper stora tjejen med läxor, jag fixar frisyrer på dom ibland på morgonen och jag dukar fram frukost, lunch, middag, ohc melanmål åt dom"

Tycker hon gör redan tillräckligt, hon är en bra styvmamma!
    Ja det skulle ju se konstigt ut om hon bara dukade fram mat på bordet  åt "sin" dotter.
  • Vanilj L
    Missisbit skrev 2010-07-22 01:33:04 följande:
    Ja, verkligen!

Vad mer tycker du hon borde göra??
    Vad mer borde deras mamma göra..och pappa?
    Man lägger enbart fokus på styvmamman och hennes
    skyldigheter... 
    Hon borde sluta tänka mitt och ditt.......
  • Vanilj L
    Missisbit skrev 2010-07-22 01:59:10 följande:
    Så klart är dem en familj, men frågan är hur mycket
    ansvar borde styvmamman ta? Mamman då? Pappan? 
    Men biomamman tar ju ansvar för barnen när dom är där hemma. Eller tycker du att hon också ska flytta in till TS
  • Vanilj L
    bonnieloveskim skrev 2010-07-22 06:48:33 följande:
    Tyvärr måste jag lämna tråden nu ett  par dagar pga weekendtrip.
    Jag ska läsa ikapp när jag kommer hem.
    Vad tråkigt att du lämnar. Men ha det så bra på resan.
  • Vanilj L
    Minli skrev 2010-07-22 07:38:29 följande:
    Vill du missförstå? Var har ts skrivit att hon är barnledig varannan vecka?
    Läs inlägg 1086 och tänk.
  • Vanilj L
    ica skrev 2010-07-22 07:49:13 följande:
    Det är biomamman som är barnledig varnnan vecka.
    Ännu en gång läs inlägg 1086.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...