• Vanilj L

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Esther M skrev 2010-07-22 20:55:18 följande:
    på vilket sätt är det galet att tycka att personer som tillfälligt vistas i ens hem är gäster? och vad är det som säger att man som utomstående måste bry sig om styvbarn, bara för att de är barn?
    Jag antar att du bara är ute för att provosera orkar inte läsa dina inlägg längre. Så en sak som iallafall är säkert i den här tråden, det är att du har fått mig att lämna den.

Tack och hej!!!!
  • Vanilj L
    Anonym (fattig bonus) skrev 2010-07-23 16:56:19 följande:
    Jag har läst en del i tråden och har nu en fråga till alla personer som anser att bonusmamman skall betala ut pengar för sina bonusar pga rättvisa syskonen emellan:
    jag är en fattig bonusmamma, biommamman till mina bonusar tjänar dubbelt så mycket som jag tjänar.
    I fall jag skulle bli gravid och få ett barn med mina bonusarspappa, skulle jag kunna be biomamman att betala för kläder åt mitt barn så det blir rättvisst mellan syskonen? Varför inte TV-spel och lite annat också, liksom, lika mycket som hon betalar för sina barn....??????
    Vad säger ni?
    Jag hade sagt hejdå till denna tråd på grund av en viss person. Men har förstås fortsatt att läsa. Jag har läst hela tråden, det räcker inte att bara läsa en del. TS BEHÖVER INTE TA AV SINA "EGNA" PENGAR pappan ger dem till henne OM hon skulle ut och handla till sin dotters syskon också. Men TS vill inte handla åt dem det tar för mycket tid och hon vill inte vara sin mans nany.
  • Vanilj L
    chrissandra skrev 2010-07-24 00:26:25 följande:

Nej, verkligen inte. Var och en får klara sig själv vid en separation.

(du kanske hade fått svar på detta redan, ber om ursäkt för att jag tjatar i så fall)

Du kan  ju höra meden advokat så får du se att jag har rätt.
  • Vanilj L
    chrissandra skrev 2010-07-24 00:11:21 följande:
    Förvånansvärt att HM går så bra när de bara säljer fula kläder....
    Du behöver inte vara så spydig vi alla vet att det inte handlar om "fula kläder" Det ärTS själv som aldrig skulle handla på HM. Du kan ju fråga henne om varför.
  • Vanilj L
    ica skrev 2010-07-24 07:55:57 följande:
    Varför förväntas en styvmamma göra bioföräldrarnas jobb? Inte förväntas en styvpappa göra det?
    Jo om man har bildat en familj med"hans" "hennes" och gemensamma barn då borde man väl leva efter det och inte skilja på ditt och mitt. Jag tror att barnen ALLA barnen mår bäst av det.
  • Vanilj L
    ica skrev 2010-07-24 12:20:02 följande:
    Men hon bryr sig om styvbarnen även om hon inte gör bioföräldrarnas jobb. Det är ju en sak om bioföräldrarna inte klarar av att ta hand om sina barn. Men det gör de ju här. Bioföräldrarna och styvbarnen är nöjda. TS är "bara" styvmamma och en trygg vuxen.
    Men hur vet du att äldsta tjejorna är nöjda dom kanske har öppnat sig för farmor och talat om för henne hur dom känner. Därav att farmorn och mamman har pratat med pappan, hmm en tanke bara.
  • Vanilj L
    Anonym skrev 2010-07-24 11:42:36 följande:
    Du får det att låta som om de flesta kvinnor vill ha tillbaka sina ex. I verkligheten avskyr de flesta dem...
    Eller att männen vill ha tillbaka sina kvinnor och det tror jag många gånger stämmer.
  • Vanilj L
    ica skrev 2010-07-24 16:22:56 följande:
    Men är inte styvbarnen nöjda så är det bioföräldrarnas sak att fixa. Nu verkar det som biomamman och farmor letar problem. Enligt TS är styvtjejerna inte intresserade av kläder utan vill hellre ha leksaker vilket hon ger dem.
    Om jag har två döttrar: En vill ha fina kläder och den andra är hästtokig då ger jag dem olika saker för att de vill ha det. Och det är ju det TS gör. Och med tanke på hur många biomammor verkar vara skulle jag inte våga göra nåt med styvbarn om jag hade det. Allt en styvmamma gör eller inte gör är ju alltid fel.
    Ja men jag tror inte det bara handlar om kläder i detta fall för om du läser Ts ordentligt så ser man en hel del annat och de är det som jag och många andra här i tråden reagerar på.
  • Vanilj L
    Anonym (....) skrev 2010-07-24 21:19:20 följande:
    Skulle så vara fallet skulle nog exet och farmodern vara noga att säga det till pappan...skulle jag tro iaf.
    Ja de är ju det dom har gjort därav TS tråd.
  • Vanilj L
    Anonym (....) skrev 2010-07-24 21:47:39 följande:
    Vart står det menar du? Att tjejerna är missnöjda och talat om det för mamman och farmor?? Det är INTE det tråden handlar om så vitt jag vet..
    Ne men du får väl tänka lite. Om inte du har läst HELA tråden är det svårt att förklara. Och varför börja lägga sig i en tråd när man inte vet någonting.
  • Vanilj L
    Moi Je Joue skrev 2010-07-24 22:04:07 följande:
    jag har läst hela tråden, varenda inlägg och det finns ingenting som tyder på att bonusbarnen far illa på nåt sätt. det är du och andra som med flit valt att läsa mellan raderna istället för vad som står.
    Ja jag kan läsa mellan raderna och det är en mycket bra kunskap som flera här på fl borde kunna. men samtidigt som du läser måste du ju kunna tänka. Eftersom farmorn har pratat med pappan så får vi ju inte utesluta att någon av tjejerna har uttryckt sina känslor.
  • Vanilj L

Och om du också har läst hela tråden så borde du inse att det handlar inte enbart om kläder. HUR vet du att barnen är nöjda? 5,7 och 3 år gamla är barnen. Ts tråd handlar inte bara om kläder hon skriver ganska mycket annat som får en att fundera.

• Vanilj L
    Anonym (....) skrev 2010-07-24 23:20:01 följande:
    Jag utgår från TS ord. Hittar inte på en massa egna som många andra gjort i tråden.
    Vad får dig att tro att barnen är missnöjda med sitt liv/sin situation?
    Vad får dig att fundera? Att TS inte lägger styvbarnen för natten? Att TS inte skjussar till dagis? Tror du inte helt allvarligt att barnen helst vill umgås med sin PAPPA i första hand när dom är där?
    jag tror ingenting jag lägger i hop ett plus ett.
  • Vanilj L
    Anonym (....) skrev 2010-07-25 11:45:59 följande:
    Precis. Lägger ihop dina egna tankar och funderingar, inte vad som står i klartext
    Det stod i klartext att farmorn har pratat med pappan att han gör skillnader på barnen. Då kan det ju faktiskt vara så att tex 7 åringen har anförtrott sig till farmorn. Det är ju egentligen ingen som vet mer än biomamman och farmorn.
  • Vanilj L
    bonnieloveskim skrev 2010-07-26 10:25:49 följande:
    Läs om och läs rätt.

Du läser det jag skriver som fan läser bibeln.

Jag sa inte att om du inte nattar barnen så är du en negativ människa.

Jag skrev att du inte kan ta kritik. Det är en sak.

Sen skrev jag att delaktighet behövs och föreslog att du tex kunde natta barnen 1-2 ggr i veckan. Men uppenbarligen läste du bara hälften av det med.

Helt ärligt så struntar jag i hur DU har det... detta handlar inte om dig.
    Det handlar faktikst om BARNEN!

Och givetvis är du en person i hushållet, men det innebär inte att du är den som står i centrum, vilket du verkar vilja göra.
    Barnen ska stå i centrun, det är de som är små och behöver oss vuxna, oavsett om man är bio eller bonus.

Efter att ha läst dina inlägg så förstår jag att det inte är barnen som står i centrum hos er, det är DU och sen kommer din dotter.

Hade du satt din dotter i centrum så hade du sett henne som ett SYSKON till dessa 2 barn, och inte endast som DIN dotter. Men du särbehandlar barnen just för att du är egoncentrisk.

Att vägra ta emot kritik visar dessutom hur egocentrisk du är, många blir glada för kritik, så man kan ha en chans att ändra sig och att alltid bli en bättre människa, vara en bättre förebild och även en positiviare och gladare person.
    Men du verkar ha stort behov av att bli sedd och måste till varje pris vara mittpunkten i tillvaron. Allt måste cirkulera runt dig och det får bara inte ske att du måste ta ett extra steg utanför ditt håll som inte gynnar dig.

Denna tråd handlar enbart om dig, ditt välmående.
    Den handlar inte ens om ditt barns välmående och hans barns välmånede avsäger du dig snabbt.
    Jättebra skrivet!!!!
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...