• FRU  LILA

rmc linköping - ivf

Förstår om du känner dig besviken när du inte får insättning. Jag hade med lite vätska i buken förra gången då jag blev överstimulerad. Jag fick tillbaka enbart för att mina ägg hade sämre kvalitet och inte gick att frysa. Annars hade jag inte fått tillbaka.
    Vet inte alls om de tar från frysen först men tror det.
    Kram

• FRU  LILA

Fick idag efter VUL datum för äp, måndag. Äntligen!!

• FRU  LILA

Äggplock gick bra och gjorde inte i närheten så ont som förra gången. Men på vänster äggstock gjorde det ont bara läkaren rörde på nålen men det var så kort tid. Hittade inga bra ägg på den sidan så det gick så fort.
    Tömde 14 äggblåsor och fick ut 5 ägg av det. Lite besviken på antalet men hoppas vår guldklimp finns där ibland. Drömmer. Lite vätska hade jag i buken även denna gång, mer än vad man ska, men inget som ska förhindra återläggning.
    Har inte speciellt ont nu heller så det känns mycket bättre denna gång.

• FRU  LILA

Allt har gått bra idag. Vid samtalet med läkaren blev jag helt varm och bubblig i kroppen. Av våra 5 ägg blev 3 befruktade och det blev 2 toppägg. Ett till mig och ett till frysen. När jag frågade läkaren så sa hon att 85% klarar upptining så det blir bra till syskon senDrömmer
    Ruvare av ett toppäggHjärta

• FRU  LILA

TB1: Så skönt att veta att de nu har allt, så då kanske det blir dags nu i vår. Släpper den oron i alla fall, så skönt.

• FRU  LILA
    Englali skrev 2011-03-23 21:08:31 följande:
    Fru Lila: Stort grattis till fina ägg. Både till ruvandet och till frysen! Själv är jag lite fundersam över min nedreglering, ska ju få en blödning innan vul som jag har på tisdag. Har även denna cykel kört med äl test för att kolla liksom. Fick omslag med cb-dig. äl test sön 13/3, började med suprecur mån 14/3. I vanliga fall får jag alltid mensen 16 dagar efter omslag på äl test, är det samma mönster som vanligt även med sprayen eller kan suprecuren göra att blödningen kommer tidigare? Börjar bli lite orolig, kommer den som den brukar är det ju för tidigt för vul nu på tisdag o då måste jag avboka o allt skjuts fram, har jag ingen lust med . Tjejer ni som gjort det, har ni ngn aning?? Hur var det för er?! Glimra: Kan tyvärr inte hjälpa dig, jag vet faktiskt inte.
    Förra gången fick jag blödning på dag 16 och fick skjuta upp VUL en vecka, sen flöt allt på bra. Blödningen följer nog inte samma mönster helt som en naturlig cykel då blödningen vid IVF kommer när kroppen är helt nedreglerad. Du får blöda på VUL-dagen.
    Denna gång fick jag blödningen tidigare, dag 10 och kunde gå på planerat VUL och då hade jag bara lite lite brunt.
  • FRU  LILA

Ocean Pearl: Välkommen och lycka till!

• FRU  LILA

Så skönt att ha fått kallelsen. Är ju bara drygt en månad kvar.
    Ser att du i tidigare inlägg skrivit att ni ska göra insemination. Vi har IVF och då träffade vi bara läkare, ingen kurator. Läkaren gick igenom hela behandlingen steg för steg och hur RMC gjorde som klinik som kanske kan skilja sig från hur andra gör. Sen skulle jag höra av mig när mensen kom för start. Men det kanske är olika då ni ska göra insemination.  Hoppas någon annan kan hjälpa dig i tråden då andra gjort insemination väl.
    Nu är ni på gång i alla fall!!

• FRU  LILA

Honken: Nej så tråkigt. Styrkekram.
    Man ska väl vänta minst en egen blödning innan man får starta igen. Jag väntade 3 månader i mellan. Det var mest för att jag var helt slut efter förra försöket och behövde lugn och ro.

Askungen: Välkommen och skönt att snart vara igång.

Ocean Pearl: Grattis till äggplocksdatum

EGO: Har jätte ont nertill i magen, det är som det hugger. Förut gjorde det även ont när jag låg ner och vila. Men nu är det vila i lugn och ro för vad som är kvar av helgen. Bara ruvardag 3 ännu. Men tankarna kommer och går hela tiden om vi kommer lyckas denna gång. Hoppet finns till max.

Svar på tråden rmc linköping - ivf