• FRU  LILA

rmc linköping - ivf

Lycka till alla ivf:are med ert sprayande och sprutande. Åh tycker synd om er spruträdda. Det ska nog gå bra för er (lätt för mig att sägaGlad). Men det var mycket jobbigare denna gång för mig som inte upplevt mig spruträdd innan. Jag tvekade både två coh tre gånger innan jag stack.

Här ruvas det och är på dag 6. Ena stunden tycker jag inte att jag känner något och andra stunden känns det något. Jag ska inte analysera minsta lilla för det är för tidigt i alla fall. Ska se om jag tjuvtestar till helgen, kanske söndag. Tror inte det för jag är för fegTungan ute

• FRU  LILA

Tror absolut det är samma som för långa, du får testdag 14 dagar efter insättning. Tror jag i alla fall.

• FRU  LILA

Ocean pearl. Grattis till lyckat äggplock.

Arona79: Snart är det dags!!

• FRU  LILA

Grattis ocean pearl till att bli ruvare.

• FRU  LILA

Ruvardag 9. Själv känner jag inget egentligen. Tjejmagen är lite svullen och magen med. Har lite lätt mensverk till och från men det kan betyda så mycket så jag orkar inte analysera det så mycket. Denna dag förra gången började det komma rosa/röda strimor någon gång under eftermiddagen som sen försvann. Sen kom det dagen efter med på eftermiddagen och sedan tredje dagen mens.Denna gång har det inte kommit så det ger mig hopp. Hoppas inte på falskt hopp.

• FRU  LILA

Håller verkligen tummarna för dig med Arona79! Hoppas nu på 2 toppägg!

• FRU  LILA

Arona79: Nej nej nej så tråkigt. Klart du ska få deppa ihop, men som sagt du kommer igen. Krama mannen extra mycket, styrkekramar till er!

Ego: Känner fortfarande inte mycket alls. Vill känna nått, svullna bröst, illamående-nåttObestämd Jag får lite känning nertill med lite lätt värk eller stickningar i mellanåt. Men det kan vara tecken på alls möjligt ju.
    Har tjuvtestat idag, ruvardag 10 och det blev minus. Vet absolut att det är jättetidigt så det behöver ni inte sägaTungan ute men jag ville testa i alla fall. Nu börjar de tuffaste dagarna fram till onsdag. Kollar toapappret noga varje gångTungan ute

• FRU  LILA

Svårt och säga något till dig Glimra mer än att det känns sorgligt om det blivit fel. Hoppas RMC ger dig ett bra besked i morgon och att det kan vara att du får spruta längre bara. Håller tummar för dig!

Har idag med testat minus. Det är två dagar kvar nu. Ångrar lite att jag började tjuvtesta men det är för att jag känner inte ett smack. Tror mer att det som jag känt är biverkningar på behandlingen och efter ägglock.
    Känner mig lite sorgsen och har tappat mycket av hoppet att detta ska gå vägen. Samma dag som insättning och några dagar framåt var jag jätte hoppfull och kände mig som att jag var i ett lyckorus. Detta avtog mer och mer och är nu mest borta, trist. På onsdag vet vi i alla fall.

• FRU  LILA

Testade nu på morgonen med, stort minus. Ingen tvekan, kommer upp direkt. Fan och skit!

• FRU  LILA

Skönt glimra att de gav lugnande besked.

Jag har testdag imrogon men det känns kört.

• FRU  LILA

Nej tänk inte så, man är sig själv närmast. Inga problem är små i detta. Minsta bakslag gör en gråtfärdig. Det är som du säger under dessa år har det varit så mycket hit och dit och någon grej kan få en helt ur balans. Kram till dig med

• FRU  LILA
    mg79 skrev 2011-04-05 17:02:59 följande:
    Beklagar... jag som knep mina tummar för dig.. Rynkar på näsan

Stor kram
    Tack snälla du.
    Ja, detta är verkligen inget man kan påverka alls har jag märkt. Det är väl det som är så frustrerande många gånger. Jag bröt ihop igår kväll och höll på till och från i 1,5 timme. I morse kändes det bättre. Det har kommit över mig några gånger idag och då blir det som tryck i bröstet och spänning bakom ögonen men faktiskt inga tårar, konstigt. Men många gånger känns det lite tufft men jag känner mig ändå lugn i detta nu. Nu kommer det bli fokus på livet-mysa som man och fru, resa, dricka och äta gott och inga planer på barn med tider hit och dit och läkarbesök och mediciner. Kommer inte köra något mer i år i alla fall, förutom hemma försök vad det nu kan geTungan ute
    Vill bara koppla av och leva vardag nu. jag kommer nog många gånger känna sorg över detta men det får inte ta överhand.
    Vi har en i frysen. Inte så mycket att sätta hopp till när det ska tinas men det kan ju klara upptiningen. Detta gör att jag kan koppla av och inte känna att det är helt och hållet kört för oss.
    Skönt att skriva av sig!!!
  • FRU  LILA

Ja precis så känner jag. Vårt äktenskap är viktigast och det ska bli skönt att bara vara men samtidigt svårt så klart. Sorgen finns ju alltid där men kanske kan bli bättre med tiden. Sen är det ju mycket  som få lida av behandlingen. Kunna planera och göra saker, bara vanliga små vardags saker och kunna njuta av en vardag, ett glas vin på helgen, normalt sexliv som får ligga på sparlåga eller nästan på is under behandling. ja nu är det mannen och jag bara ett tag nu.
    Men imorgon kommer det kännas tufft på testdagen för jag ska ändå ta ett testGråter

Jag vill önska er alla stort stort lycka till och även tacka för all pepp{#emotions_dlg.flower}. Känner nu att jag inte kommer hänga här varje dag som nu när behandlingen tagit slut och fokus ligger på annat. Kommer titta in hos er men inte som nu, orkar inte eller vill nog inte heller det. Eller så hänger jag här och peppar er-tiden får visa.

• FRU  LILA

Ni är några som gör eller precis gjort äggplock. Stort lycka till!!

• FRU  LILA
    Cathy skrev 2011-04-15 10:01:06 följande:
    Hej! Hur har det gått ör dig? KRAM
    Nu har det gått 1,5 vecka sedan misslyckandet var ett faktum. Mensen är också över för denna gång. Nu har det sjunkigt in och jag känner att jag kunant gå vidare. Vardagen känns helt ok. Har haft roliga saker att göra på fritiden och nu känner jag mig stark igen. Det kan komma stunder då jag blir påmind så klart och det kan kännas som ett stick i hjärtat men på det stora hela är det bra.
  • FRU  LILA
    Cathy skrev 2011-04-16 17:45:49 följande:
    Jättejätte tråkigt att det inte lyckades den här gången. Skönt att höra att du känner att du kunnat gå vidare. Första dagarna är ju förstås alltid de tyngsta men jag är säker på att du kommer att få tillbaka kämparandan igen och gör ett nytt försök! Visst har ni ett försök till i lkp? En dag kommer ni att lyckas!! Ta hand om dig! Kram
    Vi har gjort två försök så vi har inga mer fäskförsök. Vi har ett embryo i frysen dock men där är jag så rädd för upptining och om det klarar det.

Glimra: Grattis till ruvning. Håller tummarna för din två!!
  • FRU  LILA
    Erica b skrev 2011-04-19 11:31:43 följande:
    Äntligen mens! Snaaart frysförsök! Älstickor från den 2 maj! tjohej! fan så gött!
    Skönt och vara igång igen. Håller tummarna!!
Svar på tråden rmc linköping - ivf