rmc linköping - ivf
Får jag fråga er som mailat dem. Får man svar samma dag i så fall? Ibland tänker jag på saker om behandlingen men känner att det känns för smått för att ringa. Kan vara allt från att bada, träning..... Maila känns mer 2011 haha
Får jag fråga er som mailat dem. Får man svar samma dag i så fall? Ibland tänker jag på saker om behandlingen men känner att det känns för smått för att ringa. Kan vara allt från att bada, träning..... Maila känns mer 2011 haha
Ja en barnmorska har nog varit med om mycket så lite mensblod är väl inget för dem men jag tycker det känns blaha. Men det går nog som sagt bra.
Då blir det ett fint test imorgon som lyser GRAVID, pållan.
Pållan, grattis till ditt fina test.
emsm: Vad tiden går fort, 8 veckor. Härligt!
Hjärtans fröjd: Tråkigt för dig. har ni fått plan för IVF? Kommer jag ihåg rätt att det är ert nästa steg?
TB1: Påminn läkaren om remiss tycker jag. Jag ringde också RMC då det igått 1,5 månad och den var inte skickad. När den sedan väl var skickad kom svar från RMC inom 3 veckor tror jag det var. Så när det väl är i rullning går det ändå fort. Trist att man ska behöva fråga om de gör sitt jobb. Hur svårt är det att skicka en remiss, går det inte med automatik?
Ja verkligen trist att behöva jaga för att få hjälp. Bara de får den går det nog rellativt fort.
Hej igen Karli. Får se vad de säger om fortsättningen då. JAg ska VUL imorgon och hoppas på sprutor i slutet av denna vecka eller till början av nästa vecka. Är också på försök 2 nu. Hoppas det blir plus för oss båda då
Har absolut för mig att de inte gör på helgen, bara måndag-fredag. Jag gjorde ÄP på fredag och insättning på måndag. De sa att de brukar ringa om det inte blir någon befruktning dagen efter. Om vi inte fått befruktade ägg skulle de höra av sig på måndag morgon. Det är nog ingen som jobbar helgen, inte labbet i alla fall.
Jag har ont i ljumskarna och mest i höger. Det nästan krampar/hugger/suger om jag kan förklara det så. Kommer inte ihåg om det var så förra gången så här innan sprutor. Men det kanske var så. Bara allt ser bra ut imorgon så får det kännas hur som helst
Har idag varit på VUL och det såg bara bra ut. Nu har de även ringt med fortsatt plan. Sprutstart tisdag 8/3 och halv dos nässpray. Nytt VUL och blodprov 14/3.
Jag får lägre dos på sprutorna 75 enheter istället för 112,5 jag hade förra gången. Detta för att inte bli överstimulerad. barmorskan idag tror det var Elisabeth sa att hon hon nog inte sätt så högt värde som jag hade förra gången. Då sprutade jag bara 7 dagar, sen äggplock. Men det kommer gå bra denna gång, Jajamänn!!
Erica b: vart har du tagit vägen. Går ruvningen bra?
Pållan: Hoppas allt fortfarande känns bra.
jag skulle med vara orolig om magkänslan säger att infon man får är fel. Ska du försöka byta läkare då?
Vad är TSH?
Erica b: vad härligt med ett stort gravid i rutan. Grattis!!!
Arona79: Ja det är skönt att ha en plan nu med datum. Håller vi tummar för oss.
Skönt för er som fått era tider för infosamtal. Det känns bra att ha ett mål då går tiden snabbare.