• pållan

rmc linköping - ivf

Cathy: å vad härligt att du börjar med sprutorna! Du får alltså göra den korta, trots alls? Bra! Hoppas också att allt är ok med mig och magen, känner mig mera illamående idag och väljer att se det som ett bra tecken

g l i m r a: tråkigt med en slarvig hemmaläkare. Bra att det dubbelkollar!  

• pållan

Honken: grattis, vad skönt att ÄP gick så bra! Håller tummarna för ett riktigt fint litet embryo på lördag! Och jag håller med dig, jag tyckte inte heller att ÄP var så farligt. 

Jo1984: härligt att du har kommit så långt med sprutorna! Självklart ska du lyckas på första försöket Men om du mot förmodan skulle behöva ett försök till så sa RMC till mig att de vill att man väntar en månad efter första mensen innan man försöker igen.  

• pållan

Hej alla Linköpings-kämpar! 

Jag ligger hemma och återhämtar mig efter vinterkräksjukan, kommer precis hinna bli smittfri innan jag ska kliva på planet till Thailand.  Nu väntar två veckor på en solig strand, det ska bli vansinnigt skönt. När vi kommer hem är det dags för första ultraljudet. Lycka till alla, jag ser fram emot att läsa om alla plus och andra framsteg som ni kommer ha gjort när jag kommer hem

• pållan

Hej tjejer, jag har inte skrivit i den här tråden på ett tag, men läser då och då hur det går för era alla. 

anlijoos: ville bara säga att vi åkte tåg från Linköping till Stockholm efter ET och det gick bra, jag blev gravid Jag var väldigt trött, somnade på ett tågsäte och sov hela resan, men det var ingen fara att åka tåg. Förstår också om man vill stanna i Linkp, tror att det viktiga är att göra det som känns bäst. 

Lycka till, hoppas på många plus här i tråden! 

• pållan

anlijoos: Ja, det lyckades på första försöket (korta metoden) så vi älskar RMC i Linköping Nu är jag i vecka 13 och har precis gjort KUB-testet, som såg bra ut. Jag var 36, skulle precis fylla 37, när vi gjorde ivf:en. Efter återförandet vilade jag några timmar på sjukhuset, sedan tog vi en taxi ner till stan och gick och fikade. Efter det tog vi tåget hem till Stockholm, det gick jättebra. Men jag var sjukskriven två dagar efter ET för säkerhets skull, ville precis som lindy01 inte riskera att stress (mitt jobb kan vara rätt påfrestande) skulle förstöra något. Jag tror att det går jättebra om du bara vilar hemma ett par dagar! Stort lycka till, hoppas att 

Cathy: hur mår du?

lindy01: känner igen det där att mannen inte riktigt fattar vad vi ivf-kvinnor går igenom. Men det är ju, som Cathy skriver, en påfrestning för alla parter när man gör de här behandlingarna. Lycka till nu, jag håller tummarna för ett fint plus den 12:e! 

• pållan

anlijoos: Vi åkte hem efter äggplock också. Då hade jag lite ont, men det gick bra. Var hemma dagarna mellan äggplock och ET.. Vi gjorde äggplock på en måndag och återförandet på en onsdag, så jag var hemma från jobbet en hel arbetsvecka (plus helgen, då jag också tog det lugnt). Jag hade kunnat jobba efter äggplock, magen var öm och direkt efter var jag lite snurrig av morfinet. Men jag visste ju inte hur det skulle kännas, ville ta det säkra för det osäkra. Och jag var trött veckorna efter ET, först av medicinerna och sedan tror jag att det var graviditetshormonerna som kickade igång. Ville bara sova... Men vad jag förstår är det viktiga att inte träna eller ha ett fysiskt ansträngande arbete efter ÄP och ET, inget mera ansträngande än promenader. Stressad är man ju ändå av själva oron och förväntan, alla läkare jag har pratat med säger att det inte spelar någon roll. Om stress skulle påverka negativt skulle nog ingen som gör ivf bli gravid

Håller tummarna för ett fint, starkt plus för dig om ett par veckor!  

• pållan

Har inte skrivit här på länge, men nu kan jag inte låta bli

Englali: grattis! Tror absolut att du kan lita på ett plus (särskilt ett digitalt) på ruvardag 12!

Hjärtans fröjd: vad spännande att ni ska göra ivf nu! Jag sprutade med 150 ie puregon, hade behandlingsstart 4/2 och ÄP den 14/2. Åtta av de dagarna tog jag puregon. De sista tre dagarna höjde jag till 175 ie puregon, det berodde visst på att jag samtidigt tog orgalutran. Jag hade alltså en kort behandlingsperiod: 11 dagar från sprutstart till äggplock. 150 ie låter som en normal startdos, men visst har du reagerat starkt på hormonbehandling förut? Kan ju hända att du får sänka dosen efter första VUL. Men jag tror att det i så fall är bättre att börja med en lite högre dos och sedan sänka, än att behöva höja. Behandlingstiden blir kortare och äggblåsorna jämnare i storlek än om du höjer dosen eftersom. Håller tummarna för att allt går smidigt och bra! 

• pållan

lindy01: tack, för mig går det bra bortsett från lite vanliga gravidkrämpor som illamående och trötthet . Håller tummarna för att du snart får ett fint plus, bara några ruvardagar kvar nu! 

Englali: Att plusset blir starkare låter ju lovande! Tror att det kommer gå bra imorgon Jag är i vecka 14 nu och har hittills mått bra, förutom en del illamående och trötthet. Just den här veckan har jag en liten svacka och mår väldigt illa, har svårt att äta, men hoppas att det snart går över. Hur som helst är det ju värt det

• pållan

lindy01: grattis, vilket fint tidigt plus! Ditt är t om starkare än vad mitt var på ruvardag 8

Svar på tråden rmc linköping - ivf