• pållan

rmc linköping - ivf

anlijoos: grattis till plussen, vad jätteroligt! Men om du har ont och mår illa nu på morgonen också tycker jag absolut att du ska åka till gynakuten och kolla, för säkerhets. skull. Illamående och magsmärtor kan ju vara symptom på överstimulering. Hoppas att du fick en tid! 

Hjärtans föjd: inte många dagar kvar till äggplock nu

• pållan
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-14 10:19:31 följande:
    Ganska snart faktiskt!

Men än så länge känner jag inte av något alls i magen/äggstockarna, gjorde du det?
    Vad skönt att du inte känner av det! Jag blev svullen om magen ganska snabbt när jag tog sprutorna, det berodde visst på att jag fick mycket vätska på nåt sätt. Men jag kände inte av äggstockarna. Det verkar vara så olika hur man reagerar!
  • pållan

anlijoos: usch vad tråkigt! Tur att du åkte in och kollade. Hoppas att du snart mår bättre. Ta hand om dig och er! kram

• pållan

Englali: Är så ledsen för er skull! Usch vad sorgligt. Ta hand om varandra, låt sorgen och besvikelsen ta sin tid. kram!

• pållan

anlijoos: vad roligt att höra att hcg stiger! Spännande att det kan vara tvillingar! Och hoppas att de tar väl hand om dig på sjukhuset, så du snart mår bättre. 

Hjärtans fröjd: lycka till på ÄP idag, hoppas på många fina ägg! 

Honken: och lycka till på VUL!

• pållan

Hjärtans fröjd: grattis till jättebra resultat på ÄP! Och vad skönt att bedövningen hjälpte så bra. 

• pållan
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-27 08:23:38 följande:
    RD 8 idag (då de flesta verkar börja plussa) och testet visar inte tillstymmelse till plus. Så vi får väl helt enklet ställa in oss på FET i höst istället.

Eller kan man göra ostimulerad FET redan mådan efter stimulerad IVF?
    Håller med, ruvardag 8 är fortfarande tidigt. Ge inte upp hoppet än! Jag håller tummarna allt vad jag kan. 
  • pållan

Hjärtans fröjd: vad tråkigt om det är så. Men bra att ni fick så många embryon till frysen! Och om man ska tänka positivt så får du i alla fall en sommar utan illamående och med kallt vitt vin Fast jag tänker hålla tummarna för er några dagar till.... kram!

• pållan

Honken: Hur går det för dig?

Hjärtans fröjd: nej vad tråkigt! Tur att ni kan trösta er i Berlin (älskar Berlin!). Har hört lite olika om när man kan göra FET efter misslyckat ET. Vissa kliniker kör direkt, andra vill ha minst en månad emellan så att kroppen får vila från hormonerna. Jag frågade Barbara när vi gjorde ET i Linköping och hon sa att de ville att man skulle ha haft en cykel med naturlig mens (inte bortfallsblödning eller vad de kallar det efter ET) emellan och att man inte fick några mediciner om man har regelbundel cykel osv. Vet inte om det gäller alla som behandlas där eller bara hade varit aktuellt för just oss. 

• pållan

Honken: grattis, vad roligt! 

Tänkte bara berätta en rolig sak om Universitetssjukhuset i Linköping. En kompis som är läkare och sysslar med medicinsk forskning (men inte i Linköping, så hon är opartisk berättade om en stor europeisk kvalitetsgranskning av alla svenska stora sjukhus. Undersökningen mätte vårdkvalitet enligt massor av avancerade parametrar som resultat, patientbemötande, väntetider osv. De flesta svenska undersökningar brukar tydligen egentligen inte mäta kvalitet (för det är så komplicerat) utan kvantitet, te x hur mycket forskning sjukhuset gör eller hur många olika avancerade operationer de gör per år osv. Men den här EU-undersökningen (som görs i alla EU-länder) mätte alltså vårdgaranti och Universitetssjukhuset i Linköping blev rankat som Sveriges bästa sjukhus! Inte specifikt RMC, utan sjukhuset som helhet, men ändå

• pållan

Hjärtans fröjd: vad roligt att ni har gjort FET! Massor av lycka till, jag håller tummarna allt vad jag kan! 

Cathy: när ska ni göra nästa (och sista behandling?  

Hoppas att ni alla har haft en fin sommar och nya krafter inför hösten! 

• pållan
    Cathy skrev 2011-08-17 12:29:54 följande:
    Hej pållan!! Det var länge sen! Hur mår du? I vilken vecka är du i nu?
    Jag ska förhoppningsvis börja med sprutorna nu i veckan. Och hoppas att det blir vårt sista försök Flört

Ha det gott, kram

Iisala; tråkigt att höra om mf. Håller tummarna för ert nästa försök! kram
    Cathy: Ja det var ett tag sedan Tack, jag mår bra, är i vecka 30 nu så det börjar bli lite tungt. Men det känns fantastiskt att det har gått så bra och att ha mindre än tre månader kvar till BF! 

Härligt att du börjar med sprutorna igen och nu SKA det bli ert sista försök! Håller tummarna allt vad jag kan!
Svar på tråden rmc linköping - ivf