Inlägg från: Stintans |Visa alla inlägg
  • Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Haj tajor!

Grattis i efterskott, Bystar! Hoppas din dag var bra Då kör ni igång nu eller?

Själv är jag så suuuuuuur. Eller nä, idag har jag varit mest ledsen. Jätteledsen. Igår hade vi kalas för mannen min och i vanlig ordning innan ett gille tar jag ett test, om det är rätt i cykeln. Vilket det egentligen inte är ännu, för jag är bara 9 dagar efter ÄL idag. Iaf, så fick jag ett positivt test igår! och testoman som man är, tar jag ett till idag.
    Det var ett jättesvagt streck, men man kunde se det utan problem. Idag kommer det ett ännu svagare streck rättså sent, kanske efter 7-8 minuter.. Känns ju inte som att det kommer gå vägen precis..

Varför, varför, varför ska det vara så svåååårt???! varför måste vi kämpa hela tiden? Kan vi inte få en brejk?

Nu ska jag försöka hålla mig ifrån att testa tills i alla fall tisdag helst onsdag, önska mig lycka till... Tyst

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Stintans

Är det inte en vacker syn, så säg?!  
    Tjohoooo!! Gravid

Vecka 5 idag, går såååå långsamt nu.. Nu hoppas jag bara att hjärtat klarar av att börja slå och fortsätter göra så utan komplikationer. Och efter det kommer jag hoppas att jag klarar mig till vecka 12-13. Och till ultraljudet. om man ska ha pretentioner hoppas jag att jag slipper kräka halva graviditeten. Sen kommer jag hoppas att jag inte blir sjuk igen. och att bebisen växer som den ska. och att jag inte föder för tidigt. och att vi inte hamnar på sjukhus mer än några dagar..
    Aaaah, härrrrliga graviditet!  

• Stintans

Här går man och bär på en jätteliten och jättestor hemlighet, och ni är de enda som vet, så har ni mage att inte ens titta in här!!!?!

Skojar bara lite

• Stintans

Snacka om att jag känner mig needy nu.. hahaha..  men ni fattar säkert, man vill ju gärna skrika ut det till hela världen, men med min bakgrund är det ingen klok idé..  men det är samtidigt ganska mysigt att gå och suga på denna lilla karamellen själva ett tag..

Men tack för grattisarna! 

Ena: Kul att få läsa förlossningsberättelse! Det låter som en riktig drömförlossning, som du skriver.. 5 minuter av smärta liksom     

Epan: Jodå, stegringen har varit fin. var bara där i början det inte såg så ljust ut. Men ett par dagar efter var det tydligt starkare, och nu är det ju verkligen inget tvivel om att hcg:n ökar.
    Jag har inte ringt och hört efter om jag får VUL. Vet inte om jag ska heller.. gillar inte att bli avspisad, tycker jag har blivit det tilläckligt på kk.. men eftersom man ändå är i svängen med hormontabetter kanske de är lite mer generösa?! får fundera ett tag till.. Oskyldig
    Så du har börjat läsa, spännade!
    Jag är också jättetrött, är inte riktigt van vid att gå upp kl 6, precis Obestämd 
    varför börjar simon dagis i januari och inte sen när lillasyster börjar?

Bystar: Men nääääe, vad är det här för en velepelle?! Obestämd Hoppas han ändrar sig lika fort igen  

• Stintans

Bystar: Ja. Det är normalt. Men man behöver inte ha dåligt samvete för att man vill ha en till. Anledningen är ju att du nu vet hur härligt det är med barn! Är ju inte konstigt då om man vill ha ett till

• Stintans

Ja, Gud vad tiden går fort! Man hänger verkligen inte med..

Hmm, ja den gravida skåningen mår bra förutom illamående.. vecka 8 nu, så vi lever på hoppet

• Stintans

Hoppas du inte tar illa upp, Bystar.
    Men alltså. Han har velat vänta, sen har han velat fram och tillbaka både länge och väl, sen kom ni överens om att börja försöka, men nu vill han inte försöka?
    Är det bara han som ska bestämma när/om ni ska ha ett barn till? Är allt på hans villkor?
    Känns ju rätt oschysst att inge falska förhoppningar..
    Nä, min åsikt (såhär hade jag gjort): Sätt ner foten, och ta ett rejält snack. Antingen vill han väl eller inte?

• Stintans

Men tummen upp för att kroppen funkar som den ska!! Kanon ju

Och den gravida skåningen mår prima! (Förutom morgonillamående/kräkningar)

• Stintans

Grattis Tokis!

Och vad kul att ni äntligen är på G med syskon, så som du väntat och längtat, Bystar! Hoppas det tar sig snart!

Här rullar det också på, har exakt en månad kvar till BF idag. Känns overkligt och nervöst att det är så kort tid kvar nu. Känner mig inte ett dugg redo för en förlossning, men VÄLDIGT redo att få ett barn till och att få vara ogravid

• Stintans

Eeeh... Förstår att du blev ledsen, Bystar, jävla kärring! Tycker du ska gå till en annan och dessutom berätta för någon hur hon betett sig.. Börja använda skydd?! Vilken käftsmäll.
    Jag har pco och därför hade jag inte äl alltid och så, självklart tyckte min gyn. att jag skulle gå ner i vikt och ligga under ett visst BMI-värde (är inte säker men har för mig att det va 33-34), innan hon skulle hjälpa mig med hormonstimulering. Några månader gick och jag blev ledsnare och mer frustrerad. Jag hade gått ner några kilon och hamnat under "strecket", fick utskrivet pergo och lyckades bli gravid två månader senare (på en ostimulerad månad, men ändå). Hon var lite tveksam fortfarande och ville väl att jag skulle gått ner mer innan, men skrev ju ut i alla fall.
    Jag vet ju inte exakt hur du ser ut Bystar, men du verkar inte vara i närheten av den övervikt jag själv ligger inne med, så det låter verkligen helt sjukt det hon sagt..

Kram på dig!

Oh, när Bystar satt i en del av landet och tjöt gjorde en annan det också, men av trevligare anledning. I tisdags tyckte lillasyster Minea att det var en bra dag att födas på. Efter att ha gått över 5 dgr var jag inte annat än beredd att hålla med

• Stintans

*vinkar* jag tittar in lite då och då
    Tack för grattis! Vilken vecka är du i nu?

• Stintans

Men shit, augusti var senaste inlägget från..
    Hur går det för Tokis? Snart dags?
    Och bystarlight hur går barnagörandet?

• Stintans

Jag har ju också fått Pergo till båda barnen, och jag började äta Pergo på dag 3 eller 5, kommer inte riktigt ihåg, så äter man dem i 5 dagar. Dag 11-12 fick jag komma tillbaka och kolla med UL om där fanns några äggblåsor som mognade. Tror jag fick utskrivet för 3 månader, men de vill att man ska pausa mellan kurerna. Enligt min åsikt är det ingen dans på rosor med Pergo. När ägglossningen väl kommer, så KÄNNS det! Typ som mensvärk, fast lite värre, också är man tvungen att ha sex då.. Ingen hit. Men nu vill jag inte skrämma upp dig heller, för vissa känner inte ett dugg!!
    Nu blev jag gravid på första pergokuren med båda, men hade det blivit fler försök hade jag definitivt pausat emellan kurerna. Man behöver komma igen lite och "hämta andan". man stoppar ju i sig en massa hormoner, så man är ju inte sig själv riktigt..

• Stintans

Jag förstår dig. Har varit där själv i många, långa månader.
    Hoppas det snart händer grejer hos dig!

• Stintans

Wow, vecka 12!!! Tjohoo
    Åh, vad härligt att du fått de bebisen!! Hur gjorde du nu för att få det?
    Det ska ju vara ett gott tecken att må kasst
    Mår du illa och kräker eller varför blev du sjukskriven? Har ni berättat för folk ännu?

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...