Inlägg från: Euphoria |Visa alla inlägg
  • Euphoria

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Murrmys skrev 2010-10-18 15:24:49 följande:

Epan: VA!? herregud, de va snabba puckar! Å ja har inte ens hunnit sett Simon än, är ni ALDRIG ut på nåt? ;) Typ öppna förskolan...?

Nej vi har ALDRIG lämnat vårat hus Obestämd

Eller jo. Men allt händer inte i Bjurs

Vi promenerar endel, på andra sidan vägen, i skogen. Det är ju inte direkt så att man ringer och beställer playdates med andra mammor när man inte är "inföding" och känner folk. Då åker jag hellre in till stan och träffar folk jag känner

Men öppna förskolan, såhär tidigt? Har inte ens tänkt tanken. Skulle vara för min del att träffa andra mammor isf. Men som sagt, trodde inte någon var där med såhär små barn. Kanske får tänka om på den fronten.
    Synd bara att Simon sover vid den tiden. Blir som för föräldraträffarna på bvc, jag får väcka honom och får en grinig bäbis hela dagen. Han sover ju tills 11.00-12.00 innan han tycker att det är morgon Förvånad

Vi är iaf överlyckliga över att få tätt mellan barnen som vi önskat. Tyvärr är det inte roligt att skriva om det då känslan man får är att folk tycker att man är dum i huvudet som frivilligt har så tätt mellan barnen
    Eller så är jag ett överkänsligt preggo.

6+4
  • Euphoria
    Lotta83 skrev 2010-10-18 23:29:16 följande:
    Hej alla!

Hoppas allt är bra!
    Episode-jättekul ju att ni ska ha tätt mellan barnen. Om människor säger något dumt är det bara för att de utgår från sig själva. För att de personligen inte skulle orka med det. Det har inget med dig att göra. Mellan mig och min storasyster är det typ 16 månader. Vi har alltid stått varandra jättenära. Det är pga av henne som jag ännu mer har velat ha tätt mellan Alicia och (förhoppningsvis) nästa syskon. Nu går det tyvärr inte så fort som man hoppades på att bli gravid igen. Inser att 3 månader är kort tid. Men känns som en evighet när man längtar Är väl mest jag som är lite övernervös eftersom vi var tvungna att göra kejsarsnitt med Alicia. Rädd att det ska ha sabbat något. Obefogad rädsla antar jag. Njut av din graviditet! Tycker inte det är för tätt utan bara låter supermysigt med nära i ålder.

Jo, jag vet. Alla blir ju saliga på sin tro
    Men jag ÄR ett överkänsligt preggo. Blir så himla känslig när jag är gravid. R skrattar åt mig när jag är ynklig. Han lever väl lika mycket i en deja-vu som mig han med

Jag känner dock ingen större oro för att vi inte skulle klara av två barn så tätt. Vi är en riktigt väloljad maskin och har hittat vanor med Simon som gör att det aldrig blivit riktigt jobbigt nån gång faktiskt. Trots att han är en kille som kräver direkt kroppskontakt större delen av dygnet. Mammis myskille

Hoppas att det snart är eran tur nu

Nu ska jag gå och knyta ur min lilla nattsuddare ur sjalen och lägga honom inne i sängen bredvid sin far. Vi har fått börja träna på att somna liggandes bredvid mig i sängen på dagarna, istället för i sjalen hela tiden. Han har blivit lite bortskämd

Ha det!

• Euphoria
    By Starlight skrev 2010-10-19 15:03:42 följande:
    Tätt mellan barnen är inget folk borde bli upprörda över. Rör väl inte någon annan. Och jag förstår itne varför man blir upprörd? Konstigt. Njut bara!!!

Ang öppna förskolan. Jag var där för första gången när ellen var 10 veckor :) Det var ju bara för min egen skull. Känner ju nästan ingen här. Vi har sån där miniförskola två ggr i veckan. Dit får man gå med barn som är mellan 0-12 mån. Varit jättemysigt. Nu har jag jättebnra vänner här. Öppna förskolan rules! :) Och på sista halvåret tycker ju barnen det är kul också :) Nu går min sambo dit med ellen när jag jobbar.
    Nej, jag vet. Är bara så känslig.

Ja, kanske får gå på öppna förskolan snart då. Hade inte en aaaning om att man kunde gå dit redan nu

Illamåendet trycker mig hårt just nu. Käkar Postafen, och ni vet ju vad som händer av det, blir gristrött. Tur att man kan sova middag med Simon om dagarna  
    Jag har alltid haft ambitionen att vara världens bästa mamma till Simon, all day every day, just nu ett hårt jobb, men jag försöker vara så  rolig och leka/läsa/sjunga så mycket som det bara går. Tur att han inte kräver så mycket än.
    VUL om 2 dagar. Är inte orolig egentligen, mår så dåligt så det måste ju bara vara något där.
    Men man ska ju alltid inbilla sig någon konstig anledning till att det kanske inte alls står så bra till.. 

6+5 
  • Euphoria

Stintan - Kallelse hem i lådan var det som gällde här iaf

Första gången jag var helt säker på att det var bäbisen jag kände var när jag i vecka 16+6 lyssnade för första gången med angelsounden, och inte bara kände dem, utan hörde dem i örat också. Du hade jag känt samma sak sen iaf 1,5 vecka tillbaka tror jag.
    Men jag kände aldrig något sprattel eller bubblor. Bara peeeet inifrån magen. Som en fot som petade ut typ. 

Ja, det är privat vul vi bokat för att se så det finns någon därinne. Jag är mest nervös för att det skulle vara två.
    Att få tvillingar är min absoluta mardröm, särskillt nu som ni kan förstå Men man kan ju inte gärna låta bli att skaffa barn bara för att den risken finns heller. 

• Euphoria
    Murrmys skrev 2010-10-22 19:55:39 följande:
    Hej igen!

Inte så ja mena Epan :P Klart jag förstår att du hellre åker till stan...

Jo de är jättemånga med små barn, jag började när Arvid var 6 mån, de är ju mest för sin egen skull då men nu märks det att de verkligen har glädje av  varann! Vissa ggr är vi typ 5 barn, andra 25, oftast ca 10 och då är säkert halften under 1 år! SÅ kom dit om du orkar vettja!

Mellan mig och bror är det knappt 13 månader, vi har haft väldigt kul ihop men personligen skulle jag inte orka vara gravid nu, de här att inte sovit mer än max 5 timmar (skett kanske 5 ggr) under 7 månaders tid känns, och inga tecken på ändring än så...nej tack inte gravid nu, men kul för er om ni ville det

Men du: Sover han till 11-12?! Herregud, när lägger han sig då? Själv är vi upp 06. Somnar 19.30-20 Men passar bra in med tiderna i vårt liv så de är skönt. Måste ju upp till skolan och som sagt ÖF är ju 9-12

Stintan: Blä för illamående, men de går över! Och du har en underbar tid framför dig!! MEN därmed inte sagt att den inte är tuff!

Nä, dags för lite TV i min ensamhet...
    Då skulle man nog släpa sig dit någon dag och spana in de andra mammorna och bäbisarna. Känner mig fortfarande helt vilse i Bjurs, ja bland folket alltså. Alla känner varandra så väl, och många verkar hu full koll på mig som är utsocknes, själv känner man till enstaka. Men jag har ju inte engagerat mig i några aktiviteter i byn heller så.
    Öppna förskolan känns som en naturlig inkörsport för att träffa lite folk som man antagligen kommer att se mer av i framtiden. 
    Var det tisdag och torsdag? Kollade efter en lapp på affärn för några dagar sedan, vet att det satt en där förrut, men nu hade de tagit ner den när jag skulle kolla öppettider för öf.

Ja, han somnar ju inte förrens ca 00.00 heller, därav sovmorgonen.

Kul att det är så nära i ålder mellan dig och din bror! De flesta som växt upp med ett syskon så nära verkar vara rörande överens om att de haft jättmycket nytta och glädje av varandra under uppväxten, så jag hoppas på att vi får det så här med. Beräknat 13 månader mellan Simon och junior.

Vi var på privat vul igår och fick se pyret. Det såg fint ut. Skönt att ha sett det för nu vet jag inte om jag orkar mörka mer, mår så gräsligt dåligt hela tiden. Illamåendet tar knäcken på en. Simon börjar bli måttligt uttråkad på våra tråkiga hemmadagar med tråkig morsa. Vi släpade oss ut på en promenad igår iaf i fina vädret.
    R är inte så bra på det där med promenader. Han får man tjata öronen av innan han vågar ge sig ut med två hundar samtidigt. Barnvagn på det är inte att tänka på.

Är vi förresten de enda som inte har någon snö än? Det ligger ett pyttelagar som närmast liknar rimfrost på backen men inget mer.

• Euphoria
    Stintans skrev 2010-10-30 11:13:56 följande:
    epan: fiiiiin bild på simons syskon!! fortfarande illamående?
    hihi, vi har ju inte heller direkt snö här nere.. har nog snöat två ggr men det blev ju inte kvar..
    Jaa, och nu kräks jag en massa med. Det gjorde jag bara någon enstaka gång med Simon.

Nu har vi berättat för mina föräldrar också. Och några kompisar fick veta ikväll, vi har varit ut och käkat, mums med mat. Så nu får det väl sprida sig om det vill.

Gud vad långt du kommit Stintan! Häftigt  

8+2 
  • Euphoria

Åh, gud så häftigt ByStar! 
    Hoppas Simon planerar att gå innan syskonet föds

Jag mår så förbannat dåligt. Mådde dåligt med Simon också, men det här är banne mig det värsta jag varit med om.
    Varenda tugga måste jag kämpa för att hålla nere. Och lika om jag inte äter, är beredd att kuta till toaletten hela hela tiden, det sitter i halsen på mig, och det är bara med mycket stor anträngning som jag lyckas med att inte kräkas hela dagarna. 
    All mat är motbjudande och vänder i halsen på mig. Bara piggelin funkar hjälpligt, så det ska R få köpa en låda med imorgon

Simon har kommit in i någonslags separationsfas också. För första gången hitills är det jobbigt att vara förälder, nog antog jag att det skulle bli det någongång men ärligt talat trodde jag att vårat flyt skulle fortsätta ett tag till.
    Han gallskriker om jag lägger honom på golvet för att gå på toaletten tex. Övergiven, dumpad och ynklig.
    Lika när vi sover, han sover plötsligt som en kratta. Om jag lägger mig med ryggen mot honom så vaknar han och känner sig återigen dumpad och övergiven och skriker.

Dålig timing när jag mår så dåligt. Ja mest från våran sida såklart.

Läängtar tills jag är sådär långt gången som Stintan Så att man kan börja funka igen

Imorgon blir det föräldraträff. Ska göra ett tappert försök att inte spy. Kommer aldrig att gå bra.
    Tänkte släpa oss till öppna förskolan igår förresten, men stannade hemma och spydde galla istället, uäck!

Men 8+6 idag iaf, så tiden går ju  

• Euphoria
    Stintans skrev 2010-11-03 22:16:53 följande:
    men du, epan, att spy är äckligt, men galla behöver du ju inte spy, det blir ju inte äckligare än det.. Kräks ryser vid minnet..
    Nej , det blir ju inte det Kräks

Nu skyndar jag mig att slänga i mig lite flingor på morgonen så att jag har något att spy upp istället!
  • Euphoria

Jaha, och idag är man pigg som en lärka

Tog postafen trots att jag brukar bli så sjukligt trött (och full!) av det, men ville inte spy på föräldragruppen

Det slår nog till snart så jag somnar

Vecka 10 idag tjoho! 

• Euphoria

Blä, jag är världens tråkigaste trådmedlem nu.

Allt är bajs.

Jag spyr och Simon drar sina sena insomningar till absurdum. Jag är trött vid tio på kvällen, han vid halv tre på natten.. eller halv fyra.

Resultat = jag funkar inte.

Återkommer när jag har något roligare att skriva om och inte bara är en partypooper

10+1 DET är ju roligt iaf! 

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...