Inlägg från: Euphoria |Visa alla inlägg
  • Euphoria

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Såg bilderna på facebook Stintan - Gud vad härligt! Hjärta

Här blir det vecka 12 på torsdag, en härlig gräns att närma sig.
    Annars mår jag som jag förtjänar. Skäms som en gris för att jag har mage att gnälla. Vi ville ju det här, ha barnen tätt, nu hade vi turen att få som vi ville och så gnäller jag bara om det. Usch. Skäms som sagt, känns som att alla står bakom ryggen på en och säger  "ja, där ser du ni skulle ha väntat!". 
    Längtar tills illamåendet och kräkningarna är över så att jag kan njuta lite, och vara en bra mamma. Nu plågar jag mig genom dagarna och försöker vara rolig och leka med Simon, men det känns som att jag kommer till korta.

Trött är jag också såklart. Längtar tills om två och en halv timme när Simon somnar.

Här blir det nog RUL efter årsskiftet, det känns bra, med advent, lucia, jul och nyår så känns det som att december kan gå fort  
    24/11 ska jag på inskrivning, efter det lär det väl bli glucosbelastning ganska fort.

Lotta - Hur många försök blev det sist? Snart sitter du där med ditt plus på stickan

• Euphoria

Åh, mitt under Kalle Anka, det hade jag glömt! Häftigt!

• Euphoria
    By Starlight skrev 2010-11-17 22:21:17 följande:
    Epan, lilla vän..GNÄLLL!! Du mår dåligt! Man får gnälla! Jag längtade i 10 år på att bli gravid. När jag till slut hittade en kille som jag ville vara med och jag blev gravid gnällde jag mig igenom 9 mån. Jag ville det huuur mkt som helst..men jag gnällde ändå. det får man!! Jag gnäller dagligen nu ocksp känns det som..fast jag har en helt underbar liten 1-åring som gör livet värt att leva. Gnälla får man. Skit i vad nån säger. Och tänk inte ens tanken att du inte får. Gnäll och ta hjälp med Simon..kan inte avlasta lite???

Stintan..Underbart underbaaaaart! Komenterade på facebook :)

Lotta, hade också glömt att det var julafton!

Ellen fyldle 1 år igår :)))) Jag fattar ingenting. Hon är sååå stooor! Hon går omkring och är så förståndig och pekar och pratar. URCOOLT!
    Jag vill ha en bebis till nu :))))) Men det kan jag ju glömma....

Nattipussar.
    Jo, R avlastar mig otroligt mycket redan. Han tar hand om Simon hela kvällarna och helgerna i princip, medans jag sover sött. Förstår återigen inte hur människan orkar allt, utan att någonsin tappa humöret eller orken.

HERREGUD, ett år. Det är banne mig inget skämt att tiden går fort när man fått barn!

Imorgon går jag in i vecka 12, tjoho! Och idag har jag klarat mig utan postafen, utan att spy, så hoppet finns att jag ska bli av med illamåendet lite tidigare den här gången
  • Euphoria
    Miixs skrev 2010-11-21 19:19:55 följande:
     Så nu är vi nere på 8520 gr.. Det känns sååå långt till 9 kg som jag vill att hon ska väga =( 
    Åh, vilken liten plutt Nellie är, då väger Simon mer än henne, och är bara hälften så gammal Förvånad

Jag tror att vi kan vara påväg mot bättring på sovfronten här hemma Efter att ha kulminerat med att somna vid fem på morgonen (!) natten mellan onsdag och torsdag så tänkte jag att nu får det vara nog, så nu i helgen har vi väckt honom tidigt och låtit honom sova max en halvtimme när han sovit middag, sen har vi helt sonika väckt honom.
    Och igår somnade han vid 23.00, sov lite oroligt och vaknade några gånger första två timmarna, men sen sov han som en stock resten av natten, och att somna 23.00 låter ju helt sjukt när jag läser att ByStar lägger Ellen vid 19.00, men för oss är det himmelriket just nu
    Så vi hoppas att vi klarar av att hålla igång den rutinen, så att han i framtiden somnar mellan 21-23.00 iaf.

Så nu är jag en mer utvilad och harmonisk Epa. I vecka 12 dessutom, tjoho!
    Och häromdagen hörde jag junior med angelsounden också, då kunde jag äntligen känns lycka så jag grät över den här graviditeten. Det är sån skillnad mot sist, då hade man ju oändligt med tid att lägga på att mysa med magen, nu har man fler saker för sig

Stintan - Ja visst är han söt min lilla vingmutter Till hans försvar får vi säga att hans öron inte är fullt lika utåtstående utan mössa
    (simonslivochlevene.blogspot.com för er som undrar vad fan vi pratar om

11+3

• Euphoria
    Enamorada skrev 2010-11-22 22:21:48 följande:
    epan - oj då somnade simon när elton vaknar!! men förhoppnignsvis var kl fem bara en engågnsföreteelse för er... som den kvällströtta människa jag är låter det fruktansvärt. här hemma har vi väl motsatt problem då elton vill sova så tidigt, ofta kl 18. idag somnade han på två röda tio i sex... det resulterar i att han vaknar mellan 5 -6. dock har han inte sovit mycket längre när han lagt sig 19-20 heller men det kanske ändras efter ett tag... senaste dagarna har han iaf somnat snabbt och typ av sig själv. annars har vi ju fått hålla på i en timma ofta på sistone.
    Ja, klockan 5 var en "tvågångs"företeelse, annars var det halv tre (!) som gällde.

MEN nu är det andra bullar, sen i fredags har Simon lagt sig tidigt, halv tio nu de två senaste nätterna, och igår sov han i ett svep till klockan 6, sen åt han och somnade om tills 11.00, idag var han morgonpigg och gick upp vid sjusnåret, men då var jag redan uppe sen en timme, jag som också blir morgonpigg av att äntligen få sova lite
    LYCKA

Imorgon ska jag på inskrivning hos barnmorskan

Ojoj, nu hinner jag inte skriva mer, fick plocka upp en sjövild bäbis i knät, svårt att skriva när man får "hjälp"
  • Euphoria

Haha, jag rekommenderar att vara nygravid och spy som en gris

12+4 idag! 

• Euphoria

Halloj

Äntligen varit på inskrivning idag, så nu väntar jag på att få hem brev med tid till rul. Början-mitten av januari borde det bli. Men tiden kommer gå fort nu med lucia, jul och nyår hoppas jag, så snart får jag se livet i magen ordentligt

Simon sover så mycket bättre nu, och jag börjar må illa bara på morgonen, jippie!

13+5 idag  

• Euphoria

Åh, vad duktiga bäbisar ni har som kan hänga med i sånger!
    Simon blir förvisso skitglad när jag sjunger "krokodilen i bilen" med hänga med känns ganska långt borta
    Brukar skämta om att han är avstängd finmotoriskt. Det är inte riktigt hans grej. Än iaf

Och jag håller med om att man så ofta tittar på dem och känner stolthet, förundran och kärlek som gör ont för att man inte kan uttrycka hur stor den är så att barnet förstår!
    Ända sedan Simon föddes tänker jag dagligen "tänk att just JAG fick världens underbaraste unge, snacka om tur"  

Vecka 15 imorgon!

• Euphoria

Vårat julkort förresten, vad tycks

• Euphoria
    Stintans skrev 2010-12-10 12:45:52 följande:
    Haj tjajor!

Epan: skönt att Simon sover bättre! Kräker du bara på morgonen nu eller? Underbart julkort! sötnöt.

Ena: Lycka till på intervjun!! Spännande. Skrattande Håller med Bystar, söööta ni är!

Bystar: Vad tiden går fort, som Ellen utvecklas! Måste vara bland det bästa att se.

Jag är trött, bölig, kräkig, glad och saknar min man. hahaha..
    jobbet tar musten ur mig.. vet inte riktigt hur det går ihop, men när jag har jobbat har jag så ont i kroppen och blir stel, och häromdagen var jag i köpcentrat och shoppade julklappar, gick gick och gick i timmar, men hade inte ont någonstans när jag kom hem...
    tidigare i veckan jobbade jag till 12:15, och var sååå slut, både kroppsligt och menalt, att jag grät när jag cyklade hem.. bestämde mig där och då för att ta tag i HP-ansökan, så man har ngt att "se fram emot"..
    annars händer det inte så mkt.. finns inte riktigt ork..
    joo, jag känner sparkar!! underbart! väntar på att F ska kunna känna också..

förresten, det tänkte jag fråga också, kommer ni ihåg hur lång tid det tog för er att få svar om HP?

nä, nu ska jag nog ta mig lite frukost och sen förbereda mig för en jobbkväll.. sen blir det till att mysa med min kille.. Hjärta

För mig gick det jättesnabbt att få svar på hp, 6 dagar efter att jag lagt det på lådan tror jag. Men de tordes väl inte annat efter att ha låtit mig vänta från oktober till februari innan jag fick besked om sjukskrivningen!

Jag känner min lilla ibland också. Men oftast är det gränsfall så man inte vet riktigt, men när jag lyssnat med angelsounden och hört sparkarna också så vet jag säkert
    Kände ju Simon ganska tidigt också.

Men guuud så långt gången du är nu! Tänkte att jag skulle få komma ikapp lite nu när veckorna börjar ticka in för mig, men icke

vecka 15 här

Jag har inte spytt sen i söndags, och dessförinnan över en vecka tidigare tror jag, så det är ordentligt bättre, så länge jag äter ordentligt. 

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...