Inlägg från: Euphoria |Visa alla inlägg
  • Euphoria

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Enamorada skrev 2011-01-25 20:31:04 följande:
    ah just det förresten - epan, vad kul att du känner min kusin (som jag skrev på fb). man blir så förvånad när man ser sånt där. hur känner ni varandra?
    Glömt att svara, gud vad virrig jag är. Vi kommer från samma ställe i princip, gått samma lilla högstadieskola och har en gemensam mycket nära vän

NU börjar min foglossning komma ikapp.
    Men än så länge gör det bara jäkligt ont hela dagarna och jag kan inte sitta upp, så det är mycket bättre än sist. Med tanke på att vi var övertygade här hemma om att jag skulle vara rullstolsburen innan vecka 12 så är det här himmelriket, kan ju fortfarande klä mig och gå på toaletten själv, så det är rena drömmen jämfört med samma tid (eller bra mycket tidigare) sist.

Ska snart ut och promenera lite på sjön, vi har en perfekt plogad väg runt en stor del av sjön som är så skön att promenera på med hundarna lösa och Simon i pulkan som R eller hundarna drar

(Ska bara väcka Simon först, sömntutan vaknar aldrig innan 10-11 )

21+1 idag

• Euphoria
    Stintans skrev 2011-01-31 14:39:23 följande:
    haj tjajor!

Ena: Med huset går det framåt, men tar tid, såklart.. vi börjar närma oss och hoppas på inflyttning innan bebisen vill ut och hälsa på oss. F började lägga parkettgolv o helgen, och har väl kommit halvvägs, så det är verkligen kul att se!

Bystar: usch, va jobbigt när alla är sjuka! men du börjar piggna till, iaf väl?

Epan: är det inte en plååååga för dig också att mäta magen? om du tänker tillbaka på när du väntade simon, för du har väl kanske inte börjat mäta ännu?

och, ni som köpte bältet från gula rehab, tog det oliiiiidligt lång tid att få hem det? imorgon är det två veckor (!) sedan jag beställde det, brukar ju inte ta så lång tid när man handlar på nätet.. Obestämd hade ju gått snabbare att köra till GBG och hämta det själv..

här är det sådär, börjar bli nervös nu. idag var jag hos BM för att kolla bltr, och fick lämna urinprov också.. hade 150/90 i bltr och +2 äggvita.. inte jättebra.. BM gör sitt jobb kanon, och fixar en tid till mig imorgon bitti hos en obstretiker. där ska de väl kolla med ctg och ultraljud.. BM är mycket bra, och säger aldrig saker som oroar, men jag vet ju vad detta betyder. jag förstår varför hon bokar tid till direkt imorgin bitti, och jag förstår varför hon säger att jag ska söka till förlossningen om jag får ont i huvudet/magen/flimmer för ögonen.
    dessutom tycker jag att bebisen blivit lite lugnar de senaste veckorna.. innan kunde den ha en stund varje dag då den härjade omkring och sparkade så magen hoppade, men det har lugnat sig, tycker jag.. rent logiskt borde ju sparkarna bli "hårdare", ju större bebisen blir och desto mer muskler den får, men det tycker jag inte heller att de blir.. äh, ja, det är ju bara till imorgon jag har att grubbla och ha mig, och det är ju tur.. sånt stressar ju säkert upp också, att inte veta hur bebisen mår där inne..
    nä, vi vill inte ha barn nu, vi vill ha barn i april..

28+4
    Jo, det var hemskt att mäta magen! Det hade jag förträngt  Förvånad

Nej fy det lät inge bra med blodtrycket! Jag låg ju på 3+ i äggvita väldigt ofta efter vecka 30, men trycket blev aldrig för högt (som mest 90/140 sista mätningen innan han kom ut, och det är vad gränsvärdet är här för att bli inlagd, men då gick ju jag på extrakontroller sedan några månader tillbaka och vägrade bli inlagd, åkte till kvinnokliniken och lämnade urinprov, tog tryck och gjorde ctg varje morgon tiden ut istället.)

Håller med bm, håll nogrann koll på huvudvärk, flimmer eller buksmärta.
    Och om du fortfrande jobbar (kommer inte ihåg?) så sluta med det!
    Vill inte skrämma dig men med såna värden får man nog vara glad om man undviker havandeskapsförgiftning. Men förhoppningsvis ligger värdena bra i tio veckor till iaf! Många ligger ju där i gränslandet länge innan det blommar ut.

Be om att få göra tillväxtultraljud och flödesmätning om de inte erbjuder det (det gör dom säkert.)

Håll oss uppdaterade! 

• Euphoria
    Stintans skrev 2011-02-01 18:19:03 följande:
    ojojoj.. vilken dag.. är inte van vid att vara på sjukhus, men det är väl bara till att vänja sig..

bebisen mår bra och är en pigg rackare (fast jag inte känner 1/3 av alla rörelser tydligen), men har en tillväxthämning på 23%. Idag gjordes TUL och CTG, urinprov och blodprov. Hade 3+ i äggvita idag och 150/90 i tryck. Så nu är det kontroller i Helsingborg (3,5 mil hemifrån) 3 ggr i veckan och TUL igen om två veckor som gäller..
    det är ju j*kla tur att man inte jobbar, jag har inte tid med något annat än att vara med barn, hahah.. igår var det BM-besök, idag läkarbesök i HBG, imorgon glukosbelastning + föräldraträff på em, på torsdag får jag vara "ledig", på fredag har jag telefontid med VC-läkare på morgonen och ska in på CTG i HBG också på morgonen.
    känner mig som en pensionär som har fullt upp med egentligen ingenting..
    Då antar jag att du fått diagnosen havandeskapsförgiftning nu? 3+ och över 90/140 är det som gäller här iaf.
    Att bäbisen är tillväxthämmad talar ju för det med. Vad har de sagt om framtiden? Hur länge får man gå med hf och hur tillväxthämmad får bäbisen bli innan man helt sonika plockar ut den? 

Hoppas att det går bra så att den får ligga där tills du passerat vecka 35 eller nått iaf Så sliper man så mycket tid på neo (kanske, vi fick ju iofs ligga på neo en vecka när Simon fick infektion, trots att han var fullgången.)

Jadu, snacka om späckat schema! Du ska ju ta det lugnt och vila nu!  

Ta hand om dig och bäbutten nu, gå och lägg dig på soffan och delegera arbetsuppgifter till karln  
  • Euphoria

Haha, tack  
    Tja en av varje har inte direkt lockat mig, jag var ju övertygad om att uppfostra ett gäng små killar(eftersom jag alltid rört mig i mansdominerade kretsar och haft mycket lättare att identifiera mig med killar än tjejer genom hela skoltiden,) så jag har fullt upp med att förstå hur man ska göra med en tjej
    Men det känns kanon, nu är jag äntligen gravid i huvudet också, och blev lika kär under det här köns-ulet som under Simons  

Nu har jag dessutom passerat 23+0, så nu börjar det gå upp för en att det kanske inte går åt skogen också, det kanske blir en levande bäbis av det här trotsallt

Skönt att allt ser bra ut så långt Stintan
    Hoppas bäbutten tjockat på sig tills erat nästa tul

Jag ska till bm på onsdag, första gången sedan inskrivningen, hoppas på att få mäta magen ---->

Krya på er i tråden! 
  • Euphoria
    Stintans skrev 2011-02-22 11:52:17 följande:
    haj tjajor!

här var det inte mkt till action..

TUL gick bra, bebben hade växt nääästan normalt under de två veckorna. -23% tillväxthämmad vid första mätningen och nu i tisdags var det -26%, så det har inte blivit mycket sämre iaf..

dessvärre är blodtrycket fortf. högt. i fredags var det 150/100, så jag fick ligga inne över helgen, kom hem i söndags igen.. var inget kul att ligga där, så skönt att komma hem.. men nu är det definitivt sängläge som gäller i fortsättningen.. hoppas dessa veckor gå suuuuperfort..

bystar: hur har det gått för dagistösen?

lotta är jag nyfiken på, hur mår du, vilken vecka är du i?

epan: hur var magmåttet?

nä, nu ska jag vila lite (Förvånad) innan det är dags för mig att köra till stora stan för flöde/ctg-koll..

31+5
    Ja, usch, vila ordentligt nu, så att trycket håller sig i skinnet några veckor till!
    Bra att bäbisen verkar hänga med i sin takt iaf, hur stor var h*n nu? Tror att Simon beräknades väga 1700 i vecka 30+0, han var då +5%.

Mitt sf-mått var precis normala 23 i förra veckan, lika som sist ungefär

Med Simon var jag ju så övertygad om att gå över, eftersom min mamma gjort det 4 av 5 graviditeter, sen kom han ju ut 10 dagar INNAN bf (kändes så snopet! "missade" ju hela slutet på min graviditet tyckte jag då )
    Men den här gången är jag övertygad åt andra hållet, att den kommer ut ännu tidigare. Tror att jag blir maj-mamma igen, men hopopas faktiskt på att bli en av alla som står och stampar på slutet och vill ha ut ungen, hann aldrig komma dit riktigt sist. Jag vill bli överburen!

Har just kommit på att det bara är 3 månaders graviditet kvar, sen är vi i slutet av maj, då jag tror att bäbisen kommer. Känns nästan vemodigt, den här graviditeten går så fort! Jag gillar ju den här tiden, jag och min bump
    .. En bäbis är ju inte helt fel hellet iofs

Till nästa vecka troligtvis ska Tindra paras också, så då blir det en sväng till västkusten, Grebbestad.
    Snacka om att jag sätter mig själv i arbete

Hört rykten på byn om att MM ska flytta in granne med mig också, hoho, var är du någonstans?
    Gjorde förresten ett tappert försök att åka upp till församlingshemmet för att gå på öoonis en gång för några veckor sedan, eftersom Simon för en gångs skull faktiskt var vaken vid den tiden. Den gången, när jag äntligen släpat mig iväg möts jag av en lapp på dörren "inställt pga sjukdom idag".
    Tack för den då

24+3 yahoo! 
  • Euphoria
    Murrmys skrev 2011-03-03 11:10:07 följande:

Här är jag :) jo visst blir vi grannar Epan! 20e maj! Drygt med inställt öppnis, bara varit det 1 gång, snacka otur! Men denna vecka är dt stängt pga sportlov. Sak samma för oss för Arvid har haft över 39 graders feber sen i måndags...sååå tråkigt o jobbigt :( annars allt bra! Han går sen han va knappt 10 månader, väger 10,5 kg och är 76,5 cm lång och har blott 2 tänder :)

Nu ska vi ta oss ut i sooooolen!!

KRAM från oss

Snacka om att lyckas, jag som laddat för öppnis Kallt var det också den morgonen!
    Simon är i princip exakt lika stor som Arvid, men han varken går eller tar sig fram på annat vis, inte lätt att vara en liten knubbis
    Däremot har han 8 tänder sen han var 8 månader.

Stintan - Hoppas allt går bra med lilla Wilda nu, och att tiden rusar iväg så att ni snart är hemma och har tid för att uppdatera oss här
    Jag misstänker att jag inte är ensam om att vara nyfiken på din lilla tjej Tänker på er!
  • Euphoria
    By Starlight skrev 2011-03-13 11:05:35 följande:
    Bara lilla jag igen...Måste bara få spy lite...Jag är så JÄVLA LESS på snoriga näsor och skriiiiik. =((
    På jobbet snorar kidsen och gnäller. Hemma är Ellen helt tooookig. Hon bara testar å testar oss hela tiden. När hon itne gör något hon får och vi säger nej skrattar hon och gör om och om och om...När vi till slut tar bort henne eller säger till väldigt på skarpen skriker hon som en stucken gris. Hysteriskt skriiiik. Eller..egentligen skriker hon typ jämt..Förutom när hon är på förskolan. Där är hon tydligen jättesnäll...
    Jag är så less på ungar...Jag vill vara jag för en stund. Komma ifrån. men inga pengar...
    ÅÅÅh....bryter samman lite...
    Snaaart är det iaf slut på förkylningar och snorgiga näsor, och vår i luften i stället, då brukar allt kännas mycket enklare
    Och Ellen krånglar säkert bara lite extra nu eftersom det händer så mycket i livet just nu.
    Håll ut!

Och ja, visst bor det en liten Ellen även i min mage Simon hette ju Rondellen Ellen i magen tills han flashade snoppen på könsultraljudet
    Men nu får lillasyster heta, som vi bestämde oss för att döpa våran eventuella framtida dotter till redan 2005, Ellen Eleonora, efter min mormor och min farmor  

Höll förresten på att svimma när jag såg bilden på lilla Wilda på Stintans facebook, den där hon ligger och snuttar på nappen, och hennes lilla ansikte bara är två nappar stort, så himla söt tjej! Hjärta

Jag har lyckats storstäda huset idag, så skönt efteråt!
    Och helt otroligt att mina fogar tillåter (hrm, nåja..) det, hur är det ens möjligt att inte ens kunna gå i vecka 12 ena graviditeten och sen kunna hålla igång iaf hjälpligt så här sent nästa graviditet, så tätt dessutom. I'm loving it!

Tredje trimestern är äntrad också, tjoho!

27+1 idag   
  • Euphoria
    Stintans skrev 2011-04-28 11:30:57 följande:

vad pysslar epan med?

Är tjock mest. Vecka 36 nu, tungt.
    Hoppas att lillasyster kommer lite tidigare som sin bror
  • Euphoria
    Hudterapeut83 skrev 2011-05-09 11:16:23 följande:
    Det är ju inte alls lång tid kvar för dig! Vad spännande! Har du förberett något speciellt för bebisen? Ska ni ha syskonvagn? Tycker det är jättekul att kolla bebisprylar på nätet och planera. Fast för min del är det ju lång tid kvar.
    Inhandlat, tvättat, vikt och sorterat kläder, det gjorde jag för flera månader sedan

Igår byggde vi ut dubbelsängen med en 90 säng (vi samsover ju) så att hela familjen ska få plats

Var första säker på  att skippa syskonvagn, men det blev en ändå.. En Teutonia S4. 
  • Euphoria
    Stintans skrev 2011-06-01 20:28:40 följande:

Hohooo!? Det ekar här inne... vad gööör alla?

Epan föder barn iaf.. Grattis igen till Ellen :)

hmm.. här händer inte så mkt här heller iofs.. eller jo:

JAG SKA GIFTA MIG!!

(äntligen) Den 9 juli slår vi ihop dop och ett enkelt bröllop, oj vad jag längtar, tur det inte är så långt borta!
    en del planering dock.. idag har jag suttit i stort sett hela dagen och gjort inbjudningskort till 47 gäster..

Grattis Stintan!!
    Hur går det med huset? Är ni klara?

Simons lillasyster Ellen föddes i lördags (vecka 37+6) snabb förlossning lika som sist, men mycket större barn!
    Ellen vägde hela 4060g till sina 50cm, en liten knubbig tjej  
    Simon gillar läget och livet flyter faktiskt lättare än jag trott hitills. Ellen sover jättemycket, blir nästan orolig ibland och väcker henne för att amma. 

• Euphoria

Idag blir Ellen en månad

Allt går bra, vi har kommit in i en härlig lunk här på dagarna när R jobbar. Hitills är det lättare att ha två barn med 13 månader mellan än att ha ett barn och vara gravid. Slutet av graviditeten var hemsk, bara att byta blöja på Simon tog knäcken på mig helt, nu är det så skönt att ha ork igen

• Euphoria

Grattis Stintan! Hoppas ni fick en fin dag

• Euphoria

Här hemma är det full rulle.

Ellen blir 2 månader idag och Simon som snart blir 15 månader har äntligen börjat gå, yejj!

• Euphoria
    Hudterapeut83 skrev 2011-09-18 16:53:55 följande:
    14 september kom äntligen vår lilla Amanda! 9 dagar över tiden. 52 cm lång och 4200 g. Kunde inte vara gladare! En riktigt liten knubbis är hon. Lägger in en bild vid ett senare tillfälle.
    Grattis till lillasyster {#emotions_dlg.flower}
  • Euphoria

Åh supersöt lillasyster!

Ellen är nu 6,5 månad, Simon 19,5 månad och här är det stundvis galet mycket att göra, men det går

• Euphoria

Och by the way, syskonkärlek är det mysigaste som finns

• Euphoria
    Stintans skrev 2012-01-01 23:28:45 följande:
    Har ni tänkt "skaffa" (gillar inte det ordet) fler barn, Epan?
    Utan tvekan: JA!

Ett sent 2014 eller tidigt 2015 barn står på min önskelista  
  • Euphoria

Vad tråkigt Stintan
    Hoppas att det tar sig snabbt nu så att ni slipper längta lika länge som ni fick med lilla Wilda. Och att nästa bäbis klänger sig fast hårt!
    Syskon är fantastiskt, verkligen.  

Jag kände lika med Simon, han var verkligen 10.000 gånger bättre än alla andra barn, sen när Ellen kom fick jag erfara att det faktiskt fanns fler lika underbara barn, inte bara Simon, hon var ju lika fantastisk hon med  

Ellen är nu 8 månader, en så fantastisk ålder! Världens gladaste, nyfiknaste och mest kärlekstörstande lilla bäbis är hon. Och liksom brorsan tar hon det luuugnt med den motoriska utvecklingen

Simon är 21 månader och världens vildaste såklart, mer högt än lågt. Han älskar att få hjälpa till här hemma, och älskar att pussas och kramas med hundar, föräldrar och Ellen. Han är så snäll mot sin syster

Jag är fortfarande hemma med båda två och kommer så vara tills sommaren 2013

• Euphoria
    Stintans skrev 2012-02-06 13:43:40 följande:
    Epan: Tack {#emotions_dlg.flower}
    Ska du börja jobba inom vården igen då 2013 eller?    
    Jag har planer på att plugga, ssk och sen mot bm
Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...