Stintans skrev 2011-03-17 00:03:23 följande:
hej hej!
ger mig inte på att kommentera, får komma igen sen när vi fått komma hem o allt lugnat sig, känner jag.
slänger in webbis-adress, synd om er som inte har mig på FB ju..
www.helsingborgslasarett.se/patienterochnarst...
kort och gott, vi mår bra alla, Wilda är frisk och kry, behöver bra äta upp sig eftersom stackarn inte fått mkt till näring i magen. hon ska lära sig att äta lite själv innan vi kan få komma hem. den här donnan har massor av vilja men blir så frustrerad och arg när det inte går som hon vill, och det resulterar i sin tur i bölande mamma.. men det är väl så det ska vara..
nu börjar Wilda knorra, hon ska få mat om 30 min, och jag måste hinna pumpa ur innan dess, så nu får man slita sig.
skriver mer en annan dag!
puss
status: Wilda, 15 dagar

Åh puss på dej. Man frå gråta hur mkt som helst som nybliven mamma. (eller kanske rätt å slätt som mamma) Men i början är det verkligen tufft, särskilt när det blir lite extra krångligt med en lite för liten bebbe. Jag gjorde inget annat än att gråta och ha ångest för saker i början. Vissa stunde rvar man lyckligt förälskad..men de flersta stunder grät jag över blödande bröst och ingen sömn. hahaha :) Men det är värt det. Sååå väärt det. och du verkar ändå så himla tuff tjejen! Supermom! och jag är så glad över att wilda mår bra! Hon är bedårande!!!!
Bamsekramar!!
Epan, ja jag hoppas så att det bara är en fas igen. Hon skriker å skriker å skriker.
T.om så det hörs till grannarna. Bor över min chef, och hon sa precis i telefon att hon hört ellen. det är annars inte alls lyhört..så då får hon vråla bra högt..och det gör hon ju. Dygnet runt. Jag är så trött och ledsen och står helt handfallen. Hon skriker när jag lämnar på dagis. Hon skriker när jag hämtar, och vägen hem. Och hemma. Piggnar kanske till nån liten stund och leker...skriker sedan igen..Äter ev lite välling, borstar motvilligt tänderna, men somnar oftast gott, för att vakna ganska många gånger under natten och VRÅLA. Buhuhuh...=( Men två heltidsjobbande föräldrar och en gaphals blir det en ganska jobbig sits. Sambon och jag försöker dock att hålla samman och inte ta ut vår frustration på varann..Jag tycker vi lyckas ganska bra..Men vissa nätter/mornar gormar vi en stund på varann ändå. Men går över snabbt. På föskolan har hon också gått från att vara "så nöjd och nyfiken" som de sagt, till gnällig och pipig. buhuhuh...Tänk om de inte tycker om henne till slut. Eftersom jag själv är förskollärare är jag så rädd för allt möjligt..hur de tänker och vad de menar med saker de säger. Jag håller på å bli helt paranoid å galen.
Jag vet ju att detta bara är en period..förhoppningsvis...Men ändå är det likt förbannat jobbigt. Tycker alla andra verkar ha så väl fungerande barn, medan min ellen mest har krånglat sedan hon kom. Hon har haft vissa perioder så hon funkat helt okej..Men ofta dröjer det lite länge innan nåt nyt knas sätter in.
Ska försöka ringa specialbvc som vi haft kontakt med förr och höra om de har nåt tips..
Superglad att du får en liten Rondellen Ellen. jag har Karamellen Ellen..eller Gnellen :) Pendlar lite.