-
Åh va härligt!! STORT GRATTIS!Hudterapeut83 skrev 2011-09-18 16:53:55 följande:14 september kom äntligen vår lilla Amanda!
9 dagar över tiden. 52 cm lång och 4200 g. Kunde inte vara gladare!
En riktigt liten knubbis är hon. Lägger in en bild vid ett senare tillfälle. -
hej!
På onsdag fyller min Ellen 2 år. inte klokt vad tiden går!
Jag längtar efter syskon till henne..men sambon vill inte. Men hoppas han ändrar sig en dag.
Även om Ellen är en riktig utmaning vore det underbart med en liten knatte till.
Avis på er som jobbar på nästa =)
Annars flyter det på. Ellen babblar som en liten tok och älskar att sjunga. Hon är även helt besatt av Emil i Lönneberga. Nya meningen hon tjatar är "jääp aa sitte faast" alltså Hjälp jag sitter fast, som emil säger när han fastnar i soppskålen :)
Sköt om er!
-
GRAATTIIIS!!! Söta bebbar och gravidmagar! Underbart!!
Jag vill också bli gravid...Jag är ursugen...Men inte sambon än. Attans..Och jag måste ha körkort innan bebbe nummer två tycker han..och jag också iofs...Men jag vill bli gravid nuuuuuu! Är snart 3 år sedan jag blev gravid med ellen...feb 2009..och de var en sån magisk (och jobbig) tid..Vi började ju försöka efter nyår för 3 år sedan..och det tog sig i feb..Lyckligt lottade...men jag mådde ju sedan som pest i början..Men jag lääängtar ändå :) Men får väl vänta lite mer..Ellen blev ju 2 i nov..Hon gillar nu att räkna, leka med playmobilgubbar,dockor och sjuuuunga. Hon sjunger jämt..T.om i sömnen :)
Hon är rolig som attan..Men aaarg! 2årstrotsig och aaaaaaaarg. Skäller och pekar med fingret mycket..hehe..Men hon är trotsig på ett artigt sätt ibland.."Vi ska byta din blöjja nu Ellen".... "Nej tack!!!!" säger hon då :) Osv....
Ganska krångligt med maten också..Vissa dagar äter hon knappt nåt..bara är "nej tack" hela tiden..och så blir hon på urkasst humör för hon inte ätit. Nån mer som har en matvägrare?
Gott nytt år till er!!!!
-
Jo han har mjuknat...Blir antagligen nån gång..Men absolut inte förrens jag har körkort..Känns som ett berg att bestiga..Plus att jag måste ner i vikt innan jag vill bli gravid. Men han har mjuknat..men samtidigt vet man inte om det verkligen blir..Men han vet att det är mkt viktigt för mej..Enamorada skrev 2012-01-03 21:03:38 följande:Tack tjejer!
våra familjer vet, berättade på julafton
Så nu när de vet känns det okej att börja berätta för andra också, så några vänner har fått veta, men är nog inget jag kanske annonserar ut på Facebook än
har varit på mvc idag och tagit prover och om två veckor ska vi göra kubtest och se det lilla livet (förhoppningsvis är det ett liv...). Vad jobbigt det låter bystar, att vilja ha syskon, men inte partnern. Jag minns ju att det alltid varit så för er men nånstans så tror och hoppas man väl att det ska ändras... För längtan är ju inland så stor! Men han har mjuknat något i frågan lr? Har för mig att du sagt förut att han inte ville ha fler barn öht lr minns jag fel? Elton är också dålig med maten emellanåt. Det är så frustrerande, man vill ju så gärna att de ska äta...fattar inte hur han orkar med en dag typ helt utan mat?! Han är ju ingen stor stadig min lille kille heller, går på extra viktkontroller fortf. Inte så ofta som förut men t ex blir det en koll nu vid 2 när det egentligen inte är förrän 2 1/2. Kram på er
Så Elton är liten...=/ Ellen är också ganska liten...Men hon väger normalt tror jag. Ser iaf välmående ut..Men det är konstigt att hon inte varit på bvc sedan hon var 1,5 år. Tycker de borde få gå vid 2 jämt. Jag försökte få komma dit nån gång..men de hade inga tider typ. -
ååååh jag skrev ett långt inlägg..då bröts min anslutning å allt försvann.
Sammanfattning..Jag är inte arg på stintans...förstår inte varför jag skulle vara det :) Om du skrivit nåt om bebis gör det inget..Jag pratar gärna bebis..jag SKA ha en bebis till nån dag..även om det inte blir nu. Lilla du :) behöver inte känna så.
Och missfall...=(((( hade ingen aning.Fy fanken.... Men kööör på! Ni borde befolka hela världen så söta barn som ni får. Wilda är underbar!
Euphoria, Ellen 8 mån redan! ja det är en underbar tid. Händer så mkt och min ellen var också så himla kul då, minns jag! vilka stora knattar du har!
Nu ska jag ta hand om gnellen...Hon vill ha mer mat...för en gång skull! :)
-
Stintans skrev 2012-02-15 22:43:23 följande:Eeeh, jaha...?
Ja, köpte burkmat till W när hon skulle börja äta mat (kommer göra egen mat från första smakisen till nästa), och nu har jag lagat lite mat själv, men hon äter inte det.
Förrän idag! Korv stroganoff och ris, det var mums! Och snacka om att jag blev glad.
Ellen har fått både burkar och hemlagat..Men hon äter ändå typ ingenting :) Myskounge. -
Wildis är sååååååå söööööööööt!
-
Hoho hur är det med alla???? :)))))))
-
Hej alla! Förskollärarlönen utanför stockholms län är inte toppen. Jag bor precis utanför gränsen :) Men har just fått upp den till 24 000 ungefär. Jobbat i yrket sedan 2006 ca.. I Uppsala där jag jobbade innan är lönen urkass. Hade 19 000 i ingångslön som nyutexxad.
Ingen jätteaktivitet här inne nu för tiden. Jag går mer sällan in på fl känner jag. Blir facebook mest. Ni får gärna säga hej där till Michelle Wenström, om ni vill hålla kontakten bättre. Har kontakt med några där redan härifrån.
Just denna morgon sitter jag och Ellen i soffan och tittar på sommarlov. Jag är lite krasslig och uppskattar hennes oväntade lugn just nu. Annars är det trots på höög nivå. Någon som känner igen det? Jösses....
Kram och ta hand om er och 2åringar och bebisar
-
Stintan, va mysigt att ni ska försöka! jag hoppas iaf det blir mysigt!!!
Tror jag ska börja kika in på fl lite oftare igen. Sambon är inte toknegativ till syskon längre. Jag har föreslagit att vi ska börja försöka efter jag fyllt 30, vilket jag gör om en månad. Han skulle fundera på det. Well..Det kan likagärna inte bli nåt försök...Men hoppet finns där är gigantiskt sugen just nu. Om jag inte blir gravid direkt utan att det går några månader så är ju Ellen nääästan 4 när nästa kommer..(det sa jag till sambon också) det var då han skulle fundera..för han insåg väl att det kanske är dags nu..om det ska bli en till...
Att min bästa vän är gravid med sitt andra barn (hennes första är 3 månader yngre än ellen) gör ju inte mig mindre sugen heller. Är galet avundsjuk samtidigt som jag är superlycklig för hennes skull. :)
Kram på er!