Inlägg från: By Starlight |Visa alla inlägg
  • By Starlight

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Hej tjejer!

Hoppas allt är bra med er!

By starlight- Stackare! Ringde du vårdcentralen? Sådär ska du ju inte behöva må! Har du ingen möjlighet att ta lite ledigt från jobbet? Kanske sjukskrivning eller eventuellt vara föräldraledig ett tag? Tror du behöver en paus och ladda batterierna. Få energin tillbaka och kanske söka nytt jobb. Det börjar i alla fall bli varmare ute. Hoppas du mår bättre snart! En stor kram till dig!

Var på ultraljud för några dagar sen! Allt såg bra ut ! Bebisen är beräknad  till 5/9. Verkar vara en flicka. Barnmorskan var ganska säker !
    Tack söta du! Ja jag ringde vårdcentralen på måndagen och var hemma från jobbet. De skulle skicka en kallelse då de inte tyckte min läge var akut..heh..Jag väntar fortfarande på kallelse... =(( beskrev verkligen hur dåligt jag mådde psykiskt och fysiskt..men ja..nä..
    Beställde iaf en massagetid i veckan som gick. var skönt! Har även börjat gå promenader varje dag och äta lite sundare igen. Måste vända allt och försöka förändra mitt liv. Men mkt smärta är ju kvar..och att jag vantrivs på jobbet =/ ja, jag har kollat efter nytt jobb. Men finns inga just nu. Önskar jag kunde starta eget. Men enegrin och tiden oooooch pengarna räcker nog inte nu.
    Dock känner jag mig lite mer tillfreds nu än för en vecka sedan. Kaaan bero på att jag inte jobbat på över en vecka. Jag var hemma månd-onsd med värken. Sedan skulle jag jobab torsdag..men då blev ellen magsjuk IGEN..så jag har vabbat sedan dess. Imorgon ska jag jobba..Får se hur det går...Hoppas hopaps det går bra. varit där några gånger i veckan som gått på möten å sånt..Och vibbarna är inte inte roliga..Det är inte mysigt, trevligt, kul där nere längre...Mår kasst av att bara kliva in där.
    Skulle gärna vara ledig ett tag..Men tänkt spara de fp-dagar jag har kvar..till lite lov å sånt..Har inte många kvar heller. Sem vill jag heller inte ta just nu.
    MEN jag har tagit 2 dagar nästa vecka..så det blir lite långledigt i samband med påsk. Då åker jag och Ellen till småland! Jag önskar tiden kommer stanna en stund då :)

Åh lilla bebisflickan :))))))) va underbart! Satt och log åt en liten bebisflicka på teven innan och blev alldeles sjuk. åååh så fiiin. va roligt att du ska få en liten skrutt i sep! Grattis igen!
    Hur mår du annars?
    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • By Starlight

Hoppas ni har en superfin helg i solen!! det har viii!! sambon jobbar men jag och ellen hittar på fina saker ändå.

Puss på er alla!

• By Starlight

GRATTIS epan! Kollade just din blogg och upptäckte att hon var född! Försökte desperat att komentera där, men fick det inte att funka tror jag.
    Men STORT GRATTIS till din Ellen från mej och min Ellen :)
    Helt underbara bilder på bloggen! Särskilt den när de ligger i sängen och sover, dina små skruttar. helt perfekta små människor! va underbart!

Grattis Stintan! va roligt att gifta sig! Jag vill också gifta mej :) jag tittar som besatt på det där som går på 4an i veckorna :)

För övrigt så rullar livet på. Jag äter antidepp medecin. Den hjälper mej att fixa stress och press bättre. Skönt..MEN jag mår skit i magen av den..och blir trött och varm. Så jag funderar ändå på att sluta. Jag misstänker nämligen att jag inte behöver de där tabletterna ändå. För de upptäckte just att jag hade folat och b12-brist..och av det kan man bli deppig..Så nu äter jag piller för att få till de värderna. och kanske mår jag bra bara av det då. Vi får se...Min kropp är ett mysterium...=) Jag känner mej som en gammal kärring när jag står och pillar i mej 3 piller i olika färger varje morgon. Det vill man ju inte göra när man är inne på 29e året bara.

Ellen växer och utvecklas. Dock är hon ganska liten. 78 cm. Men hon kan massor! det är så häftigt när hon snappar upp alla ord och saker hon gör.
    Hoppas alla har en trevlig helg. Jag ska jobba imorgon trots att det är en klämdag. Men jag klämmer den inte..och jag är inte ensam om att inte klämma den..Därför har förskolan öppet. Men jag går inte så lång dag, så Ellen ska faktiskt hänga med mig imorgon. Får se hur det går :)

Kram på er!!

• By Starlight

Stintans skrev 2011-06-04 22:35:14 följande:
    Haj tjajor!

Lotta: Tack och tack! Oj, vad fort det gått till vecka 27 redan!

Epan: Jag håller med Bystar, underbara bilder i bloggen! vad skönt att höra att allt flyter på! En riktig KaramEllen hon också!
    japp, huset är klart och vi har flyttat in, har väl bott här  i snart en månad, underbart är ordet! 58kvm vs. 184 kvm

Och härligt Bystar att man har lite koll på dig! bara tänk på att antidepp ska väl trappas ut långsamt om du ska sluta med dem. har du ätit dem länge?
    jag känner också sådär för att äta två sorters mediciner (blodtrycket och sköldkörteln) varje dag, inte heller optimalt vid icke 25 år fyllda..
    åh, förresten vad är det för program om bröllop? vi har inte haft TV på huuuur länge som helst, men idag fick F rätt på antenn och antennförstärkare o allt vad det heter, så nu har vi TV iaf! snacka om att man är bekväm av sig..
    hur gick det att ha Ellen med sig på jobb, måste väl varit annorlunda?

"4 bröllop" heter det. Ett bröllop varje dag, på torsdagen röstas det bästa fram och de vinner en smekmånad. Jag tycker det är skitkul at titta på alla olika. Man får inspiration och idéer!
    Jag har inte ätit tabletterna så länge (antidepp) kanske..1,5 månad nu..Jo jag fick trappa upp..och ska jag sluta får jag trappa ner...Får se..Min mage är bättre nu när jag äter lägre dos..Så kanske kan funka så här. Tar några dar i taget. LÄNGTAR SÅÅÅÅ till semestern. 4 veckor av lata dagar. Förhoppningsvis :)

Det gick sådär att ha med Ellen. Hon har varit med förr..Men aldrig så här många timmar. Det gick hyffsat. Men hon var ganska snällig och jag blev ganska svettig. Hon blev så avis så fort jag skulle ta hand om nån annan än henne. Tyvärr går ju mitt jobb liksom ut på att ta hand om andras barn :)

Denna veckan är mina föräldrar här och hjälper mej med vardagen. Sambon är på Sweden Rock. Hörde just om åksväder där nere,..Stackarn..Jag hoppas han har det bra och slipper skitväder.

Slutligen en bild på min lilla fina i favoritposen :)

Hej dåå!!
  • By Starlight

Glad midsommar allihopa! Om någon är inne och läser här!
    Kramar från mej och min midsommartjej!
    Hon och jag firar ensamma i år. Hennes pappa jobbar och jag har inte orkat ta mig till några på firande ikväll. Men vi har dansat runt stången tidigare idag iaf. Hon älskade det! :)
  • By Starlight

Hej på er alla.
    Hur mår ni? Kan inte de som fortfarande är aktiva slänga in en lägesrapport. Var så himla längesedan.
    Här är det semester. Allt är ganska bra! Ellen har haft öroninflammation länge, men jag hoppas det är över nu. Ska in om nån vecka och se efter så det verkligen gett med sig. Annars är hon en knasfia som kallar sig själv "Nenne" Så nu blir det nästan att vi också gör det ibland. Haha..Blir ju lite fel. Men det låter så gulligt.  =)
    För övrigt gillar hon att dricka i mugg utan pipen. Väldigt stolt är hon. Hon gillar att springa och gå mycket och långt. Gunga är det bästa som finns och andra barn. Hon pratar också gärna i telefon med mormor och slänger pussar kors och tvärs.
    Hon får också extrema raseriutbrott då hon skriker så grannar långt bort hör (de har sagt det) och slår och drar oss i håret. Inte kul. ibland tror man hon har nån bokstav..Men förhoppningsvis är det bara ännu en fas i denna envisa galna flickas liv. Man undrar var det ska bli av henne.

Jag är tjock. Näpp inte gravid. Bara semesterkilon. Var hemma i småland i två veckor och åt. Jösses va lätt det är att gå upp i vikt...tänk om det kunde vara lika åt andra hållet.
    Ellen äter dock väldigt lite. Vägrar välling, gröt och oftast yoggi och ja..allt sånt. Krångelfia. Det enda som är gott ibland är potatis, köttbullar, pannkaka och makaroner. :)

Puss på er i sommarvärmen. Här var det 48 grader i solen idag. Hahaha. Termometern måste fått värmeslag fullständigt. Men det var 28 i skuggan. Inte klokt.
    hej dåå!

• By Starlight
    Hudterapeut83 skrev 2011-08-21 21:17:17 följande:
    Hej tjejer! Vilka jättefina bilder ni lagt ut. Roligt att se! 2 veckor kvar för mig innan bebis är beräknad. Börjar verkligen närma sig. Känns helt overkligt! Snart är Alicia storasyster!
    Åh va häftigt!!! Stort lycka till!!!
  • By Starlight
    Hudterapeut83 skrev 2011-08-21 21:41:14 följande:
    Tack så mycket! Hur är allt med dig och Ellen?
    Det är helt okej! Ska just i säng..alltså jag..inte ellen :) Hon har sovit sedan 19. Jätteskönt.
    Hon är ett ganska argt barn..hon har ju alltid varit lite knorrig. Men hon kan likagärna vara jätteglad och skojja. Busa kan hon också..och älskar andra barn och djur. Det är roligt att se henne växa upp :) Kanske kan det arga ge henne vassa armbågar i livet. Kan vara bra.

Gonatt!
Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...