• Sotlugg

Hur tar ni Niferex?

Jag har precis börjat knapra Niferex och tog den första tabletten i onsdags, tillsammans med ett stort glas juice och några mackor. Ajajaj, vad ont i magen jag hade under resten av den kvällen, plus att illamåendet ökade kraftigt. Därefter har jag varit stenhård och knappt kunnat gå på toaletten. Jag som har tyckt att det har varit nog så jobbigt att bara ha varit lite trög i magen hittills under graviditeten...

Har ni några tips på hur jag kan skona magen? Eller vänjer kroppen sig efter ett tag? Min BM ordinerade en tablett var tredje dag till att börja med och sedan varannan dag.

• Svar på tråden Hur tar ni Niferex?
  • renee

aa ta niferexen till lunch eller så och mot trög mage så ta laktolos fins på apoteket mycket bra för magen

• Igby

Men... Niferex tar ju två sekunder att svälja. Hur hinner de bli äckliga på den tiden? Jag tar mina mitt på dagen med ett glas juice. Det funkar kalasbra! I början blev jag stenhård i magen, men det fixade kroppen genom att ge mig ett perverst sug efter katrinplommonjuice. Jag kunde dricka en flaska om dagen...

• guldplutt

Jag hade jättesvårt att få i mig Niferex, tyckte de var superäckliga. De är ju både jättestora och luktar skit! Klöktes så tårarna sprutade. Dessutom mådde jag kasst av dem. Tar nu istället två Duroferon om dagen, det funkar mkt bättre, små och smakar ingenting! Det bästa om man ska två är att ta dem vid olika tillfällen på dagen, dricka apelsinjuice till, och undvika kaffe,te och mjölk etc inom två timmar före och efter intag av järn.

• tahira

Igby
    det kanske finns olika sorters niferex..? jag tyckte att det som var så bra med dem var att de just inte smakade eller luktade illa..

• Emma83

jag blev tillsagd att ta tabletterna innan jag går o lägger mig,,, sen jag började med dem har jag blivit trögare i magen kan få riktigt ont ibland...

kramkram

• Willgus

Tycker också att Niferex är riktigt äckliga! Jag håller för näsan när jag ska ta dom för att stå ut. Jag brukar alltid ta på kvällen inna jag går och lägger mig med vatten. Magen är bättre nu när det har gått ett tag...

• Mysiga tjejen

Sotlugg, ta det inte med juice det blir för surt ojoj ojoj................vatten ska man ta det med!!!!!!!!

• Mysiga tjejen

men tar ni inte tabletten som kapslar??????

det gör jag och det är inget problem tycker jag.........varje morgon tar jag en tablett med vatten och inte samband med mjölk, te, choklad

• IdaM

Fick tips av min BM att ta dem innan sänggående med vatten, INTE tillsamans med mat för då skulle riskerna va större för ont i magen. Har själv inte haft några problem med dem. Men jag tar bara en tablett, järnvärdet är perfekt, jag hört en del gravida som tagit 2-3 st "bara för säkerhets skull". Det tycker jag är onödigt. Så ta inte fler än vad du behöver!

Svar på tråden Hur tar ni Niferex?