• Jennie1987

Proveramens + Pergostart!

Hej på er alla härliga tjejer!

Nu har jag fått ännu en mens med hjälp av Provera. Första blödningsdagen idag, vilket innebär Pergotime på tisdag! Dubbelkur. Känns lika härligt som inför alla starter. Och som alltid hoppas man att det ska gå vägen denna gången...

Är det någon annan som är i Pergodjungeln? Det finns ju massvis med trådar om detta, men dom blir så röriga efter ett tag med massor av svar som man inte riktigt orkar läsa igenom, ialla fall inte jag ;) Så ni kan väl dela med er av era erfarenheter?

Jag är hur som helst jätteglad över min mens som kom idag! Jag får aldrig egen mens, så jag riktigt längtar efter den mellan varven :) Men mest ser jag fram emot Pergostarten och VUL för att se om nåt ägg mognat till sig!!

• Svar på tråden Proveramens + Pergostart!
  • sweetgirl89
    Matematik skrev 2010-08-30 17:08:20 följande:
    Tack tack!
    jag känner på mig att du är gravid! Jag tror verkligen det!
    Fick idag reda på att pergotime är slut i HELA SVERIGE! HELA! Fy kommer runt den 25:e september.., :( Hoppas jag blir gravid denna gång så jag inte behöver dom ändå!
    då va det tyvärr som jag sa då :( hoppas verkligen du plussar nu och inte behöver vänta så länge som mig!! kramar
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Matematik
    sweetgirl89 skrev 2010-08-30 17:11:14 följande:
    då va det tyvärr som jag sa då :( hoppas verkligen du plussar nu och inte behöver vänta så länge som mig!! kramar
    tack tack, jag vi får hoppas på det :) Känns inte så, men då får jag ju börja i september igen, det är ju isf bara ca 2 v kvar tills jag börjar med provera iaf :)
    Kram
  • Jennie1987
    Matematik skrev 2010-08-30 17:08:20 följande:
    Tack tack!
    jag känner på mig att du är gravid! Jag tror verkligen det!
    Fick idag reda på att pergotime är slut i HELA SVERIGE! HELA! Fy kommer runt den 25:e september.., :( Hoppas jag blir gravid denna gång så jag inte behöver dom ändå!
    Vad snäll du är som säger så! :) Jag hoppas såklart att du har rätt, men vågar inte riktigt hoppas än.
    Min läkare skulle ju ringa om ägglossningen varit dålig, men han ringde aldrig igår och inte idag heller, så det måste ju betyda att jag haft en bra ägglossning denna gången :)
    Så nu håller jag tummarna för att mensen inte kommer i helgen och att det blir ett litet plus på måndag!

Vad jobbigt att det är slut i hela landet! :/ Om jag får mens i helgen så får jag väl ha ett litet "uppehåll", för då kan jag ju inte börja med Pergo på mensdag 5.

Jag har så ont i mina bröstvårtor! Jag har haft det sen strax  efter, vad jag tror var, ägglossningen.... Har aldrig känt så innan, så vet inte riktigt vad det kan bero på. Gör jätteont bara jag kommer emot dom eller kramar någon...
  • sweetgirl89
    Jennie1987 skrev 2010-08-31 16:45:26 följande:
    Vad snäll du är som säger så! :) Jag hoppas såklart att du har rätt, men vågar inte riktigt hoppas än.
    Min läkare skulle ju ringa om ägglossningen varit dålig, men han ringde aldrig igår och inte idag heller, så det måste ju betyda att jag haft en bra ägglossning denna gången :)
    Så nu håller jag tummarna för att mensen inte kommer i helgen och att det blir ett litet plus på måndag!

Vad jobbigt att det är slut i hela landet! :/ Om jag får mens i helgen så får jag väl ha ett litet "uppehåll", för då kan jag ju inte börja med Pergo på mensdag 5.

Jag har så ont i mina bröstvårtor! Jag har haft det sen strax  efter, vad jag tror var, ägglossningen.... Har aldrig känt så innan, så vet inte riktigt vad det kan bero på. Gör jätteont bara jag kommer emot dom eller kramar någon...
    hur många dagar sen är det du hade ÄL? tänkte att om du är gravid och har så många symptom redan då borde du nog kunna plussa före BIM:) ÄL+10 får ju dom flesta ett + och ÄL+14 är ju BIM
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Jennie1987
    sweetgirl89 skrev 2010-08-31 16:50:12 följande:
    hur många dagar sen är det du hade ÄL? tänkte att om du är gravid och har så många symptom redan då borde du nog kunna plussa före BIM:) ÄL+10 får ju dom flesta ett + och ÄL+14 är ju BIM
    Det är ca 9 dagar sen jag hade ägglossning, som jag tror ialla fall.
    Så ÄL+9 blir det ju då ;)
    Jaha, kan man testa såhär tidigt?
    Jag är lite nojig när det gäller sånt här. Jag väntar hellre till efter BIM, som borde vara i helgen, runt 4-5 september. Så jag tror jag testar den 6/9 om inte mensen kommer i helgen.
    Och det jag känner kan ju också vara känningar av att mensen är på väg... Så svårt att veta vilket som är vilket,
    men har aldrig upplevt det såhär förut..
  • Matematik

:)
    Jag har också jätteont i bröstvårtorna, heeeelt sjukt ont! har haft det sen ägglossning också (om jag hade ähgglossnning)
    Jag tänkte testa så fort mina gravtest kommer med posten, blir nog i morgon tror jag! :)
    Men då är jag på ÄL+9 så det är ju inget 100% svar! Men men får la se!
    Lycka till!
    Ha de!
  • sweetgirl89
    Jennie1987 skrev 2010-08-31 17:49:02 följande:
    Det är ca 9 dagar sen jag hade ägglossning, som jag tror ialla fall.
    Så ÄL+9 blir det ju då ;)
    Jaha, kan man testa såhär tidigt?
    Jag är lite nojig när det gäller sånt här. Jag väntar hellre till efter BIM, som borde vara i helgen, runt 4-5 september. Så jag tror jag testar den 6/9 om inte mensen kommer i helgen.
    Och det jag känner kan ju också vara känningar av att mensen är på väg... Så svårt att veta vilket som är vilket,
    men har aldrig upplevt det såhär förut..
    hehe oki:) just därför skulle jag aldrig kunna hålla mig :) om jag kände mig annorlunda i kroppen altså! starkt av dig att kunna vänta:)
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Jennie1987
    sweetgirl89 skrev 2010-08-31 19:56:11 följande:
    hehe oki:) just därför skulle jag aldrig kunna hålla mig :) om jag kände mig annorlunda i kroppen altså! starkt av dig att kunna vänta:)
    Njao, starkt och starkt vet jag väl inte... Snarare ganska säker på att jag inte är gravid. Så känns "onödigt" att testa innan BIM. Känns bättre att testa när jag vet att mensen är försenad iså fall.
    Men jag måste ju erkänna att det är spännande med nya känslor i kroppen! :) Är det såhär att vara kvinna, liksom?! :)
    Har ju aldrig/väldigt sällan spontan mens, så därför vet jag inte riktigt hur jag ska känna inför mensen, efter ägglossning och så. Allt är nytt på nåt vis.
    Därför kan jag inte skilja på alla dessa "symtom", kan ju lika väl betyda "gravid" eller "mensen är på väg".
    Vilken djungel detta är!
    Hur går det för dig?
  • Ohana 84

Det kan ju kanske vara så att du har ont i bröstvårtorna eftersom du hade en stark äl?! =) Ja menar eftersom du känt an det sen du hade äl, så tidigt kan man ju inte få grav känningar.. men om du hade en stark äl så är det ju mer hormoner inblandat och kanske just dörför du är öm =)

Ja e precis som du, vågar typ inte testa innan bim ifall det skulle visa fel! Då väntar ja hellre ett par dagar o ser om mensen kommer, o även om mensen är sen blir ja så nervös när ja ska testa så ja nästan låter bli =)
  • Matematik
    Ohana 84 skrev 2010-09-01 09:27:21 följande:
    Det kan ju kanske vara så att du har ont i bröstvårtorna eftersom du hade en stark äl?! =) Ja menar eftersom du känt an det sen du hade äl, så tidigt kan man ju inte få grav känningar.. men om du hade en stark äl så är det ju mer hormoner inblandat och kanske just dörför du är öm =)

Ja e precis som du, vågar typ inte testa innan bim ifall det skulle visa fel! Då väntar ja hellre ett par dagar o ser om mensen kommer, o även om mensen är sen blir ja så nervös när ja ska testa så ja nästan låter bli =)
    Tycker ni sk testa idag, båda två! för det ska jag! Om mina test kommer med posten idag!
    LYCKA TILL!
Svar på tråden Proveramens + Pergostart!