• Jennie1987

Proveramens + Pergostart!

Hej på er alla härliga tjejer!

Nu har jag fått ännu en mens med hjälp av Provera. Första blödningsdagen idag, vilket innebär Pergotime på tisdag! Dubbelkur. Känns lika härligt som inför alla starter. Och som alltid hoppas man att det ska gå vägen denna gången...

Är det någon annan som är i Pergodjungeln? Det finns ju massvis med trådar om detta, men dom blir så röriga efter ett tag med massor av svar som man inte riktigt orkar läsa igenom, ialla fall inte jag ;) Så ni kan väl dela med er av era erfarenheter?

Jag är hur som helst jätteglad över min mens som kom idag! Jag får aldrig egen mens, så jag riktigt längtar efter den mellan varven :) Men mest ser jag fram emot Pergostarten och VUL för att se om nåt ägg mognat till sig!!

• Svar på tråden Proveramens + Pergostart!
  • Jennie1987
    Matematik skrev 2010-08-18 23:02:40 följande:
    Idag har jag en sån där dag när allt känns helt åt helvete. Jag orkar inte med att ALLA, precis ALLA i min närhet blir gravida, föder barn eller gör abort.
    Alla lyckas bli gravida utom jag. Ägglossningen verkar inte ens vara på G som den borde. Neg ägglossningstest idag igen..
    Ne nu vill jag inte vara med längre.
    Tänker på dig, och förstår precis vad du menar!
    Senast igår berättade en bekant till mig att hon trodde att hon var gravid.
    Samtidigt som jag glädjs för hennes skull så skar det som knivar i mig! :(

Vi får helt enkelt hålla ut, och lita på att det är vår tur snart!
    Kämpa! :)
  • Ohana 84
    Jennie1987 skrev 2010-08-18 22:39:15 följande:
    Jag tycker absolut att dom borde ta emot er! Finns ingen anledning till att dom inte skulle göra det, anser jag.
    Så ring!! Lika bra att få det "överstökat". Och som du säger, det gäller att stå på sig och vara envis! För man har rätt till hjälp när man försökt så länge. Och det tror jag att ni kommer få också :)

Ska hålla tummarna för dig och du får rapportera hur det går ;)
    Jo det har du rätt i. Känner mej lite mer övertygad nu om att vi borde få hjälp, och jag e ips 100 på att det är PCOn som gör att det inte blir någon bebis (inte så konstigt utan äl ju). Så jag vill verkligen testa pergo eller något liknande för att se om man kan få igång min äl!!
    Ikväll kommer sambon hem så tänkte vi ska prata igenom det ordentligt =)

Äntligen känner man lite hopp och förväntan igen.. Allt känns ju bara piss när man går runt o väntar o varken mens eller pluss på stickan dyker upp!! Men nu ska ja ta tag i detta =)

Lycka till själv, o ja håller tummarna för att det går vägen denna gången för er!! Gud så spännande!! =D
  • Jennie1987
    Ohana 84 skrev 2010-08-19 11:24:39 följande:
    Jo det har du rätt i. Känner mej lite mer övertygad nu om att vi borde få hjälp, och jag e ips 100 på att det är PCOn som gör att det inte blir någon bebis (inte så konstigt utan äl ju). Så jag vill verkligen testa pergo eller något liknande för att se om man kan få igång min äl!!
    Ikväll kommer sambon hem så tänkte vi ska prata igenom det ordentligt =)

Äntligen känner man lite hopp och förväntan igen.. Allt känns ju bara piss när man går runt o väntar o varken mens eller pluss på stickan dyker upp!! Men nu ska ja ta tag i detta =)

Lycka till själv, o ja håller tummarna för att det går vägen denna gången för er!! Gud så spännande!! =D
    Härligt att du känner dig taggad nu! Så ska det vara och man får inte ge upp, även om det känns hopplöst vissa gånger. Men det finns så mycket hjälp för oss med PCO! Så nåt ska väl funka, tycker man! :)

Förstår dig till hundra procent! Det är jättejobbigt att gå runt och vänta på mensen som aldrig kommer och inget plus på stickan.. Man blir förtvivlad!
    Men som sagt, det finns massor med hjälp, så det är jättebra att du tar tag i detta så du får hjälp så snart som möjligt! :)

Tack snälla du, jag hoppas också att det är vår tur nu! Enligt läkaren har jag ÄL idag-imorgon, så här jobbas det på! ;)
  • Matematik
    Jennie1987 skrev 2010-08-19 11:00:09 följande:
    Tänker på dig, och förstår precis vad du menar!
    Senast igår berättade en bekant till mig att hon trodde att hon var gravid.
    Samtidigt som jag glädjs för hennes skull så skar det som knivar i mig! :(

Vi får helt enkelt hålla ut, och lita på att det är vår tur snart!
    Kämpa! :)
    Tack, ja det känns verkligen. Killen kompis fick barn för bara några veckor sen och de började ju samtigigt som oss så vi borde också fått en bebios nu tycker man.
    Det västa vär härom dan när en kompis, som vet att jag har svårt att bli gravid, skrev till mig på msn och berättade hur jobbigt det var att vara gravid och undrade hur fan jag vilja bli gravid. Sen skrev hon: Jag kommer stolt att gå in och göra abort i morgon, alla är inte som dig, jag vill itne ha barn.
    Nehe, MEN VARFÖR BERÄTTAR DU DETTA FÖR MIG DÅ? NÄR DU SKA GÖRA ABORT!
    Usch, blir så trött.

Ägglossningstesten visar itne positivt än så jag känenr att det inte kommer att bli någon bebis. Och jag kommer inte kunna börja med nästa provera kur förrän om 4 v. Dvs ingen pergo fören om 6 veckor vilket betyder ingen ägglossning fören om tidigast 8 v.
    BLÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!
  • sweetgirl89
    Matematik skrev 2010-08-19 15:25:09 följande:
    Tack, ja det känns verkligen. Killen kompis fick barn för bara några veckor sen och de började ju samtigigt som oss så vi borde också fått en bebios nu tycker man.
    Det västa vär härom dan när en kompis, som vet att jag har svårt att bli gravid, skrev till mig på msn och berättade hur jobbigt det var att vara gravid och undrade hur fan jag vilja bli gravid. Sen skrev hon: Jag kommer stolt att gå in och göra abort i morgon, alla är inte som dig, jag vill itne ha barn.
    Usch, blir så trött.

Ägglossningstesten visar itne positivt än så jag känenr att det inte kommer att bli någon bebis. Och jag kommer inte kunna börja med nästa provera kur förrän om 4 v. Dvs ingen pergo fören om 6 veckor vilket betyder ingen ägglossning fören om tidigast 8 v.
    BLÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!
    usch vad jobbigt:( lider med dig!!
    jag har 3 nära kompisar som gjorde abort under tiden vi försökte så hann 3 st bi gravida och få barn + att dom antingen hann få 1 till barn eller va höggravida innan jag fick Elina :(
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Jennie1987
    Matematik skrev 2010-08-19 15:25:09 följande:
    Usch, blir så trött.

BLÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!
    Ja, det är fruktansvärt jobbigt.
    Vilken dålig stil av din kompis att skriva så till dig när hon vet att du har svårt att bli gravid! :(
    Riktigt okänsligt! Fy!

Nämen, måste du vänta så länge på att börja med nästa kur?
    Då förstår jag att det är jobbigt...
    Men vi får fortsätta hoppas lite till att det kanske tar sig denna gången! :)
    Tänker på dig...
  • Matematik
    Jennie1987 skrev 2010-08-19 21:34:53 följande:
    Ja, det är fruktansvärt jobbigt.
    Vilken dålig stil av din kompis att skriva så till dig när hon vet att du har svårt att bli gravid! :(
    Riktigt okänsligt! Fy!

Nämen, måste du vänta så länge på att börja med nästa kur?
    Då förstår jag att det är jobbigt...
    Men vi får fortsätta hoppas lite till att det kanske tar sig denna gången! :)
    Tänker på dig...
    jag måste vänta så länge, eftersom jag inte vet när ägglossningen kommer och den kommer kanske väldigt sent. och sen tar det ju ca 2 v att få mens från första provera tabletten. och sen 5 dgar innan man börjar med pergon... :( Men men det är ju inte så lång tid om man räknar med att man ska ha bebisen resten av livet! Då är ju 8 veckor ingenting. Men vissa dagar känns det piss..

Hur går det för dig?
    Har du fått ngn ägglossning än?
  • Jennie1987
    Matematik skrev 2010-08-20 05:47:04 följande:
    jag måste vänta så länge, eftersom jag inte vet när ägglossningen kommer och den kommer kanske väldigt sent. och sen tar det ju ca 2 v att få mens från första provera tabletten. och sen 5 dgar innan man börjar med pergon... :( Men men det är ju inte så lång tid om man räknar med att man ska ha bebisen resten av livet! Då är ju 8 veckor ingenting. Men vissa dagar känns det piss..

Hur går det för dig?
    Har du fått ngn ägglossning än?
    Ja, det blir så länge då ja.. Surt :(
    Visst känns vissa dagar hemska! Andra dagar har man mer ork och förståelse...

Jag har/hade ju beräknad ägglossning igår och idag. Så ägget är ca 21 mm idag :)
    Men jag har inte direkt känt av någon ägglossning.
    Jag får ju inte veta förens jag tagit blodprovet nästa vecka om jag ägglossat eller ej.
    Hur går det för dig?
  • Matematik
    Jennie1987 skrev 2010-08-20 09:33:42 följande:
    Ja, det blir så länge då ja.. Surt :(
    Visst känns vissa dagar hemska! Andra dagar har man mer ork och förståelse...

Jag har/hade ju beräknad ägglossning igår och idag. Så ägget är ca 21 mm idag :)
    Men jag har inte direkt känt av någon ägglossning.
    Jag får ju inte veta förens jag tagit blodprovet nästa vecka om jag ägglossat eller ej.
    Hur går det för dig?
    IDAG FICK JAG UTSLAG PÅ ÄL TESTET!!!! Skrattande Inte lika starkt som kontrollstercket, men en stegring! Har inte visat nått alls innan, bara mini mini streck, men denna gången är det TYDLIGT, ganska starkt!! YAAAAYYY!!!! Hoppas nu det blir ägglossning!!!!
    Hoppas du också får en ägglossning idag elelr någon dag snart!
    Gud vad roligt om vi plussar samtidigt!!!!
  • Jennie1987
    Matematik skrev 2010-08-20 11:36:29 följande:
    IDAG FICK JAG UTSLAG PÅ ÄL TESTET!!!! Skrattande Inte lika starkt som kontrollstercket, men en stegring! Har inte visat nått alls innan, bara mini mini streck, men denna gången är det TYDLIGT, ganska starkt!! YAAAAYYY!!!! Hoppas nu det blir ägglossning!!!!
    Hoppas du också får en ägglossning idag elelr någon dag snart!
    Gud vad roligt om vi plussar samtidigt!!!!
    Åååh! Vad härligt! Hoppas nu att det tar sig!!! :D
    Ja, det hade ju varit jättekul om vi plussade samtidigt! Kunna följas åt från början! :)

Jag har lite känningar i magen idag, så jag antar att jag ägglossar... Det "känns" så iaf. Men jag vet inte.
    Hoppas hoppas att det blir bebis!! :)
Svar på tråden Proveramens + Pergostart!