Ohana 84 skrev 2010-08-18 11:11:47 följande:
Jag har ju gjort VUL men dom tog aldrig något blodprov, dom hade väl redan bestämt sej för att ja skulle vänta ett år!
Denna gång tänkte ja ringa en annan gynmot, dom ja varit hos tidigare hade bara en läkare så känns inte som nån ide att gå dit igen när ja inte fick hjälp första gången!
Så eftersom det blir på ett nytt ställe gör dom nog ett nytt VUL och kanske blodprov.
Så du fick perotime på en gång ips? Har hört vissa där killen måste kolla spermierna med innan man får pergon så det inte är problem där med, men nått sånt gjorde inte ni?
Jag ska ringa nästa vecka iaf, o då ska ja förklara läget och att jag har fått konstaterat PCO i våras.. vill dom inte ta emot mej får ja väl ringa vidare!! Men tycker det känns så jobbigt att ringa, när man e orolig för att dom inte ska vilja ge en någon tid =/
Jaha, okej, då har du ialla fall fått gjort ett VUL :) Det är ju alltid något.
Jag tycker inte att det borde vara så svårt att få hjälp när du har konstaterad PCO.
Sök privat, det är mitt råd!
Jag har kämpat med detta sen 2007, så nej, det har tagit lång tid att hamna där vi är idag.
Jag har träffat "fel" läkare som inte velat ge mig Pergotime.
Men nu i våras träffade jag rätt och han ville hjälpa mig direkt! :)
Nej, min sambo behövde inte lämna något spermaprov, min läkare ansåg att det inte behövdes eftersom vi visste att jag hade PCO och "felet" finns hos mig.
Men om Pergotime inte visar sig fungera, och jag måste övergå till sprutor så tror jag att dom kollar hans spermier innan det.
Ja, jag förstår att du är orolig över att ringa, sån är jag också. Man lämnar ut sig, och så blir man bara avfärdad. Fruktansvärt!
Men jag hoppas att du får tag i en riktigt bra läkare som är villig att hjälpa dig! :)
Var bor du nånstans?