• Jennie1987

Proveramens + Pergostart!

Hej på er alla härliga tjejer!

Nu har jag fått ännu en mens med hjälp av Provera. Första blödningsdagen idag, vilket innebär Pergotime på tisdag! Dubbelkur. Känns lika härligt som inför alla starter. Och som alltid hoppas man att det ska gå vägen denna gången...

Är det någon annan som är i Pergodjungeln? Det finns ju massvis med trådar om detta, men dom blir så röriga efter ett tag med massor av svar som man inte riktigt orkar läsa igenom, ialla fall inte jag ;) Så ni kan väl dela med er av era erfarenheter?

Jag är hur som helst jätteglad över min mens som kom idag! Jag får aldrig egen mens, så jag riktigt längtar efter den mellan varven :) Men mest ser jag fram emot Pergostarten och VUL för att se om nåt ägg mognat till sig!!

• Svar på tråden Proveramens + Pergostart!
  • Jennie1987
    Japan87 skrev 2010-12-15 11:51:12 följande:
    Jag läser din blogg Jennie! Jättetrevlig blogg =)

Jag tycker du gör helt rätt! Ta hand om dig själv nu ett tag! Eller ta hand om ER, du o din sambo.
    För antar att det tär på honom också!
    Fortsätt med LCHF o träning, skitbra! =)
    Klart ni kommer få er bebbe sen =)

Jag o min sambo ska vänta ett år nu tills vi kör igång igen !
    Han har kommit in på utbildning, 30 mil härifrån, den håller på i 2 år.
    Han börjar nu i februari. Så om ca 1 år, så försöker vi igen, då hinner han sluta utbildningen ungefär när bebben kommer =)
    Under tiden ska jag också försöka gå ner några kilo till ... och ta han om mig själv!
    Vi har även öppnat ett "barn-konto" som vi lägger in pengar på nu, så har man en liten buffert tills barnet kommer, om förhoppningsvis, ca 2år ... =) Roligt att ha något att se fram emot, o spara till!

Lycka till!!!
    Kul att du läser bloggen och tycker om den! :)
    Har tyvärr tappat "gnistan" lite nu när jag inte riktigt kan/vill skriva om bebisverkstan och alla behandlingar.
    Men det kommer nog bli bättre med det :)
    Jag ska absolut satsa min tid på mig själv, och min sambo. Det är det vi behöver nu :)
    Och såklart LCHF och träning! Det gör mig bara väl :)

Vad härligt att ni har det att se fram emot. Och väldigt klokt att ni satsar i rätt ordning, utbildningen först.
    Och jättesmart att öppna konto att spara till framtida barn! :)

Kul att du också ska satsa på att bli av med några kilon, det gynnar alltid!
    Nu får vi bara hoppas att det går åt rätt håll! :)

Lycka till!
  • Matematik

Hej alla! Det var längesen någon skrev nu. Vi har fått svar på spermaprovet, och allt såg bra ut :) Jag ska testa idag när testen kommer på posten och om det inte blir någon bebis denna gång blir det nog trippelkur pergotime. Hur går det för er som är kvar? Är det ens någon kvar som inte blivit gravid?

• sweetgirl89
    Matematik skrev 2011-01-10 11:08:09 följande:

Hej alla! Det var längesen någon skrev nu. Vi har fått svar på spermaprovet, och allt såg bra ut :) Jag ska testa idag när testen kommer på posten och om det inte blir någon bebis denna gång blir det nog trippelkur pergotime. Hur går det för er som är kvar? Är det ens någon kvar som inte blivit gravid?

vad skönt att spermaprovet såg bra ut!! har du gjort spolning av äggledare för att se passage?

Har du BIM nu? :) lycka till!! hoppas det blir +!! hade ju varit underbart att börja året med ett + :D

hur såg progesteronprovet efter dubbelkur? fick du ägglossning?

Vet att lillhjärtat87 lagt av med bebbeverkstan närmaste året iaf pga hennes sambo ska studera på annan ort under 2 år.. vet inte ur det går med Jennie..

Jag själv är i vecka 16 nu och magen växer och bebben sparkas så det känns bra hittils.. väntar på rutin ultraljud om 25 dagar (4/2) är då i slutet på vecka 19 :) kramar
    ♥Elina 22/1-2010♥BF 1/7-2011♥
  • Matematik

Ingen äggledarspolning har gjorts och kommer heller inte att göras!

Jag är GRAVID!!!!!!!
  • sweetgirl89
    Matematik skrev 2011-01-10 12:58:52 följande:
    Ingen äggledarspolning har gjorts och kommer heller inte att göras!

Jag är GRAVID!!!!!!!
    grattis tjejen!!! där ser du att pergo hjälper visst ;) även om det kan ta några kurer!! på vilket försök gick det nu då? när hade du senaste mensen? massa massa kramar ocg GRATTIS!!! så underbart :D
  • Matematik
    sweetgirl89 skrev 2011-01-10 13:16:08 följande:
    grattis tjejen!!! där ser du att pergo hjälper visst ;) även om det kan ta några kurer!! på vilket försök gick det nu då? när hade du senaste mensen? massa massa kramar ocg GRATTIS!!! så underbart
    4:e kuren, äglossnng hade jag 28/12 :e om jag inte räknat fel :P
  • sweetgirl89
    Matematik skrev 2011-01-10 13:26:50 följande:
    4:e kuren, äglossnng hade jag 28/12 :e om jag inte räknat fel :P
    äåå så kul :) då blir det bäbis 19de september om jag räknar efter när ÄL var :)
  • Matematik
    sweetgirl89 skrev 2011-01-10 17:46:17 följande:
    äåå så kul :) då blir det bäbis 19de september om jag räknar efter när ÄL var :)
    ja, jag såg det!  Glad nice!!
  • sweetgirl89
    Matematik skrev 2011-01-10 20:27:32 följande:
    ja, jag såg det!  Glad nice!!
    gud så spännande :D hur reagerade killen då?? du har en härlig tid framför dig så njut!!! :D

ska du på tidigt VUL sen kring vecka 8 för att se hur många det är samt att järtat slår och allt är bra? :)
  • Matematik
    sweetgirl89 skrev 2011-01-10 20:36:28 följande:
    gud så spännande :D hur reagerade killen då?? du har en härlig tid framför dig så njut!!! :D

ska du på tidigt VUL sen kring vecka 8 för att se hur många det är samt att järtat slår och allt är bra? :)
    han reagerade inte alls, haha han blev nog lite ställd. :P
    Har inte ringt mvc än, täkte göra det i slutet av veckan :)
    Jag är livrädd för att få missfall dock. Hur kommer man över den rädlsan?
Svar på tråden Proveramens + Pergostart!