• Isildun

Vad äter ni för järntabletter?

Hejsan!

Tänkte bara kolla vad ni har fått för olika järntabletter. Vad ni får för bivärkningar m.m

Själv så äter jag Niferex. Mina biverkningar är att jag fåt lite ont i magen, lite lösare och jätte mörk avföring.

Någon som oxå äter Niferex?

• Svar på tråden Vad äter ni för järntabletter?
  • Alvi

Niferex har jag ätit i ungefär en vecka nu...
    Började redan från början att käka ex. havregrynsgröt till frukost varje dag, och mycket päron o så (mot förstoppning) så det har jag inget problem med, men däremot luktar mina pruttar... dött djur.... eller nåt... =)

• knoppen

jag äter hemofer o mitt blodvärde var kanon sist. 131...

• Madickeri

Åt Niferex först men sen blev jag så hård i magen...
    Nu dricker jag Blodsaft (hälsokost) & äter Hemofer (apoteket) & magen är i rätt så bra balans som man kan ha som gravid...

• Skruttet

Jag har ätit Niferex under hela min graviditet, har inte känt av några biverkningar alls (förutom den mörka avföringen då).

• Kasia

Själv äter jag Duroferon och känner inte heller några biverkningar (ja den mörka avföringen bara). Jag ville inte alls äta järntabletter, men min BM sade att det är bra i fall att jag forlorar mycket blod vid förlosningen...

• Nina 78

Jag äter Niferex, tycker att jag får ont i magen av den, men det får väl gå ändå..., har dock övertalat BM att inte behöva ta mer än en om dagen

• Maria 79

Jag äter mitt val kvinna och Niferex. Förut åt jag hemofer, men det räckte inte utan jaghade jättedåligt järnvärde.

• jelt

Hej!
    Äter Niferex, men får enorm halsbränna av dem. Provade att ta dem dagligen efter att ha tagit varannan dag, men fick återgå till avannadags intaget! Funderar nu på att byta preparat till Duroferon tex.

• Ulli

Jag äter Niferex, har inga direkta biverkningar, endast färgen på avföringen. Innan provade jag Hemofer vilket gjorde mig jättehård i magen.
    Annat tillskott jag tar är Kalcipos, tillskott av kalcium, eftersom jag inte dricker mjölk.

Svar på tråden Vad äter ni för järntabletter?