• Isildun

Vad äter ni för järntabletter?

Hejsan!

Tänkte bara kolla vad ni har fått för olika järntabletter. Vad ni får för bivärkningar m.m

Själv så äter jag Niferex. Mina biverkningar är att jag fåt lite ont i magen, lite lösare och jätte mörk avföring.

Någon som oxå äter Niferex?

• Svar på tråden Vad äter ni för järntabletter?
  • Tisan

Jag äter också Niferex. Har haft låga blodvärden sen början av graviditeten. Jag tar alltid 2 st precis innan jag går och lägger mig. Har provat att ta dem på morgonen, men då mår jag bara illa.

• Erika

Niferex och hemofer. Jag har bägge så jag brukar ta varannan niferex och varanna dag hemofer.

• hidden angel

mitt val kvinna äter jag. så får man i sig alla viktiga vitaminer o mineraler. mitt järnvärde har varit bra hela tiden, o jag har inte haft några som helst bivärkningar

• fofffoffzoom

Jag äter Ercofér. Har funkat jättebra, jag var väldigt hård i magen innan och dessa hjälpte mig att få tillbaka en mer normal mage.

• LillaSnigel

Hejsan..

Äter inte Niferex nu, men när jag var gravid.
    Hade problem med dom ungefär samma, bara att jag blev väldigt lös..
    så ja gav upp dom, men prata med BM, så löser det sig nog..
    Jag provade nässeldroppar som jag köpte på natur handel.
    Funkade bra för mig fick jätte bra värden..

Lycka till

• Phantera

Äter som så många andra Niferex.
    Fick jätte ont i magen en gång, som magkatarr som gick ända ut i ryggen...ville bara kräkas.
    Men jag vet inte om det berodde på tabletterna. Men jag försöker att inte ta dem med tätare intervall än 24 h.

Och så har jag också fått "den svarta läckra avföringen".

Min bm sa att dessa var bäst och hade minst biverkningar...
    Men det kan ju kanske variera från person till person...

• Ldg

Jag äter Mitt Val Kvinna. Innehåller både extra järn och folsyra. Har inte behövt komplettera med något annat.
    Skall ha i slutet av juli.

• Marajjah

Har ätit Duroferon, men det fungerade inte pga trög mage, så nu (f.r.om) idag äter jag Niferex. Hoppas på att de kommer att fungera bättre.

• simme

Jag äter Hemofer eftersom jag hörde att de är snällast mot magen och jag kan bara hålla med, har även superbra värden var t o m tvungen att trappa ner för värdet blev aningen för högt. Äter nu en om dagen.

• vadskajaghetadå

hur många mg

Svar på tråden Vad äter ni för järntabletter?