• valkyrie

vi unga med PCO nr 2

tyckte det va dax för att skaffa en ny tåd nr 2

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

vi är ett gäng tjejer som har skrivigt med varandra sen april. och har lärt känna varandra och varandras olikheter i denna sjukdom. (tilståd för er så känner så)  alla nya är vällkommna in

VI SKA Plus tjejer!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 09:47
    vår gamla tråd:

www.familjeliv.se/Forum-7-133/m52107605.html

• Svar på tråden vi unga med PCO nr 2
  • valkyrie

okej. nej jag tycker det värkar skumt.
    har altid komit klockrent innan  

• Tenley
    Firran skrev 2011-07-07 20:58:45 följande:
    Okej.. har aldrig vart med om att få mens innan alsvlutad kur.. jag får ingen egen mens och kan därför börja äta när som helst.. men får vänta ca tre fyra dagar efter avslutad kur för att få mens... men då ska du nog ringa och höra med någon... hur man gör när man får mens tidigare...
    ja men jag får heller ingen mens utan provera.. men tydligen så får jag det lätt med tabletterna... ska försöka få tag i min läkare.. vet inte om de kan göra någon skillnad att jag får mensen innan kuren är slut... jag tycke rinte de men man vet ju aldrig
  • ettplustack

Tänkte bara fråga om ni som har pco har ökad behårighet ?
    Det är ju ett symtom. Mitt hår växer ut snabbt när jag rakar mig och så är jag ganska hårig på hakan vilket jag hatar. Vet ju inte om det beror på pco ? 

• Tenley
    ettplustack skrev 2011-07-13 20:55:31 följande:
    Det är ju ett symtom. Mitt hår växer ut snabbt när jag rakar mig och så är jag ganska hårig på hakan vilket jag hatar. Vet ju inte om det beror på pco ? 
    Jag har väldigt lite hår på kroppen, men jag har heller inga av de symptomen man ska ha förutom avsaknad av mens.. :)
  • Firran
    ettplustack skrev 2011-07-13 20:55:31 följande:
    Det beror på att man kan ha ökad testosteron i kroppen om man har pco.. som gör att håret växer mer..
    Jag har ingen ökad hårväxt och är inte överviktig.. men däremot har jag ingen mens alls..
  • Junior10

Nu är vi igång med ett nytt försök.
    Får hoppas att det tar sig denna gång. Fick ju ingen ägglossning förra gången.

• ettplustack
    Junior10 skrev 2011-07-25 07:41:32 följande:
    Nu är vi igång med ett nytt försök.
    Får hoppas att det tar sig denna gång. Fick ju ingen ägglossning förra gången.

Jag tror inte heller jag fick äl förra månaden trots pergotime så nu har jag köpt hem fler äl tester :)
  • Tenley
    ettplustack skrev 2011-07-25 11:29:20 följande:
    Jag tror inte heller jag fick äl förra månaden trots pergotime så nu har jag köpt hem fler äl tester :)

Gör inte du UL för att kontrollera att ÄL skettoch att det inte släppt för många ägg?

MIn mens är nu här och jag ska börja med pergo om 4 dagar, spännande!!! :D 
  • ettplustack
    Tenley skrev 2011-08-10 06:17:45 följande:

Gör inte du UL för att kontrollera att ÄL skettoch att det inte släppt för många ägg?

MIn mens är nu här och jag ska börja med pergo om 4 dagar, spännande!!! :D 
    Nej har inte haft några ul eller någonting. Men så startades ingen utredning heller utan min gyn på vårdcentralen skrev bara ut pergotime och om det inte har tagit sig denna månaden heller det 4 kuren så skulle mannens sperma undersökas.
  • Tenley
    ettplustack skrev 2011-08-10 06:20:02 följande:
    Nej har inte haft några ul eller någonting. Men så startades ingen utredning heller utan min gyn på vårdcentralen skrev bara ut pergotime och om det inte har tagit sig denna månaden heller det 4 kuren så skulle mannens sperma undersökas.

Jaha okej, med mig har de varit så noga, kvinnokliniken vägrade skriva ut utan jag var tvungen att gå via IVF...
Svar på tråden vi unga med PCO nr 2