• valkyrie

vi unga med PCO nr 2

tyckte det va dax för att skaffa en ny tåd nr 2

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

vi är ett gäng tjejer som har skrivigt med varandra sen april. och har lärt känna varandra och varandras olikheter i denna sjukdom. (tilståd för er så känner så)  alla nya är vällkommna in

VI SKA Plus tjejer!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 09:47
    vår gamla tråd:

www.familjeliv.se/Forum-7-133/m52107605.html

• Svar på tråden vi unga med PCO nr 2
  • ettplustack
    Tenley skrev 2011-08-10 11:38:31 följande:

Jaha okej, med mig har de varit så noga, kvinnokliniken vägrade skriva ut utan jag var tvungen att gå via IVF...
    Ja det verkar vara väldigt olika det där ;)
  • Junior10

Jag gör inte heller UL.
    Fick utskrivet, efter många om och men och otrevliga ord, skulle sen återkomma när jag väl har blivit gravid. 

• Tenley

Men blir ni inte oroliga för att få väldigt många barn? Det finns ju de som fått både trillingar, fyrlingar osv...? Jag är nog nojjig över chansen/risken att få tvillingar är en på tio... Skrattande  

• Junior10
    Tenley skrev 2011-08-12 11:46:36 följande:
    Men blir ni inte oroliga för att få väldigt många barn? Det finns ju de som fått både trillingar, fyrlingar osv...? Jag är nog nojjig över chansen/risken att få tvillingar är en på tio... Skrattande  
    Tvilling har vi inget emot. Har ändå anlag för tvillingar.
    Men just av anledningen att det kan bli många så ska jag ringa min läkare när jag väl är gravid för att han då ska kolla hur många det är. Istället för att testa varje månad om jag ens får ägglossning. 
  • Tenley

Junior10 skrev 2011-08-12 16:39:37 följande:
    Tvilling har vi inget emot. Har ändå anlag för tvillingar.
    Men just av anledningen att det kan bli många så ska jag ringa min läkare när jag väl är gravid för att han då ska kolla hur många det är. Istället för att testa varje månad om jag ens får ägglossning. 

Nä tvilling tycker jag med är okej.. men man bli ju nojjig efter att ha sett octomom och liknande.. Men det är ju ett extrem fall! :)

Hoppas att ni lyckas snart!! :)  
  • roxicc

Hur går det för er ? Hoppas ni haft en trevlig sommar!

• valkyrie

Hej. Här är det oförändrat. Har dock gått ner mer i vikt så nu står jag på 75 kg. Och ska ringa gyn om pregro.

Ni andra?

Kramar

• ettplustack

Står still här. Har fått 4 kurer pergo till utskrivet men vi tar en månads paus och går på pergotime nästa månad.

Jag ska köpa gym kort denna månad så jag komer igång med vikten på allvar :) 

• n0c87

Här är det också oförändrat å trögt med viktnedgång också... Å självklart trögt med graviditet också... Att det ska måsta va så svårt :p Alla runt om blir gravida en efter en just nu... Å alla frågar samma sak: "När ska ni skaffa barn då? Ska inte ni skaffa snart?" Lite jobbigt i längden även om jag försöker vara öppen å inte så brydd....

Svar på tråden vi unga med PCO nr 2