• valkyrie

vi unga med PCO nr 2

tyckte det va dax för att skaffa en ny tåd nr 2

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

vi är ett gäng tjejer som har skrivigt med varandra sen april. och har lärt känna varandra och varandras olikheter i denna sjukdom. (tilståd för er så känner så)  alla nya är vällkommna in

VI SKA Plus tjejer!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 09:47
    vår gamla tråd:

www.familjeliv.se/Forum-7-133/m52107605.html

• Svar på tråden vi unga med PCO nr 2
  • valkyrie

roxicc tackar bara och vänta och se om det funkar

• roxicc
    Firran skrev 2011-08-25 15:22:34 följande:
    Okej va jobbigt : / Har dom sagt vad det kan bero på ? ... ifs säger dom väl att det "i snitt" kan ta sju månader för en frisk att bli gravid.. Tack!! det hoppas jag med..
    Ja, det kan ju ta drygt 12 mån för "fertila" människor. Time will tell!
  • bubblan91
    n0c87 skrev 2011-08-24 21:57:27 följande:
    Firran: Hoppas att de inte kommer tillbaka :) Min kompis sa också att det gjorde riktigt ont :/

Tenley: Lycka till :))

Jag har en till fråga till er alla: Är det någon av er som har/haft mjölkutsöndring ur ena eller båda brösten?
    hoppar in lite grann här:P
    jag är gravid i v25 efter en kamp mot pco, och jag har sedan några år tillbaka haft som mjölkutsöndring i brösten, även när jag åt p-piller och minipiller. när jag åt p-piller fick jag mest kring mens. jag antar att de e hormonerna som ställer till de. ibland kunde de t o m rinna ur brösten. har haft massor under gravididiteten me. mer eller mindre ur båda.
  • Tenley

Hmm, nu blev jag lute nyfiken. Mjölkutsöndring, är det när man kan klämma ut lite mjölk, mest som smä droppar ur bröstvårtorna? Så har jag haft i många år men inte tänkt på att de kan hänga ihop med pcon... Är det vanligt? Gör de nåot? Annat än för en själv tänker jag..

• bubblan91
    Tenley skrev 2011-08-27 06:57:05 följande:
    Hmm, nu blev jag lute nyfiken. Mjölkutsöndring, är det när man kan klämma ut lite mjölk, mest som smä droppar ur bröstvårtorna? Så har jag haft i många år men inte tänkt på att de kan hänga ihop med pcon... Är det vanligt? Gör de nåot? Annat än för en själv tänker jag..
    har svaga minnen att jag läste det nånstans, att de stod med som ett symptom för pco men minns inte vart..
    har googlat lite, och det verkar rätt vanligt.
  • n0c87

Ja när jag kollade upp mig första gången så ville hon se på mina bröst å sa nått ord när hon kände på dem. Då hade jag aldrig tänkt särskilt på det för jag hade bara haft lite mjölk en gång nått år tidigare å tänkte typ att det var normalt men det verkar vara ett symptom.....

• Junior10

Läste att någon skrev det tidigare i tråden, eller så var det någon annan tråd.
    Men efter en kur, om det inte har tagit sig, fast man hade ägglossning, vilken cykeldag kommer mensen ?
    Det har gått över en månad, fick min mens efter Primolut den 2 augusti. Hade sedan ägglossning. Men har inte testat mig efter som att jag inte vet när BIM är. Vill ju inte testa mig för tidigt.
    Någon som vet ? =/ 

• ettplustack
    Junior10 skrev 2011-09-08 18:23:26 följande:
    Läste att någon skrev det tidigare i tråden, eller så var det någon annan tråd.
    Men efter en kur, om det inte har tagit sig, fast man hade ägglossning, vilken cykeldag kommer mensen ?
    Det har gått över en månad, fick min mens efter Primolut den 2 augusti. Hade sedan ägglossning. Men har inte testat mig efter som att jag inte vet när BIM är. Vill ju inte testa mig för tidigt.
    Någon som vet ? =/ 

Mensen kommer väl 14 dagar efter äl ?  
  • Junior10
    ettplustack skrev 2011-09-08 18:25:30 följande:
    Okej. För jag läste någonstans att mensen kommer på dag 30-33 eller något sånt. Eller att då ska den i alla fall absolut senast ha kommit. Minns inte riktigt, därför jag letar och försöker bli klokare.
    Måste veta om jag ska testa mig imorgon eller om jag ska vänta längre ? 
Svar på tråden vi unga med PCO nr 2