• valkyrie

vi unga med PCO nr 2

tyckte det va dax för att skaffa en ny tåd nr 2

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

vi är ett gäng tjejer som har skrivigt med varandra sen april. och har lärt känna varandra och varandras olikheter i denna sjukdom. (tilståd för er så känner så)  alla nya är vällkommna in

VI SKA Plus tjejer!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 09:47
    vår gamla tråd:

www.familjeliv.se/Forum-7-133/m52107605.html

• Svar på tråden vi unga med PCO nr 2
  • roxicc
    Junior10 skrev 2011-09-08 18:23:26 följande:
    Läste att någon skrev det tidigare i tråden, eller så var det någon annan tråd.
    Men efter en kur, om det inte har tagit sig, fast man hade ägglossning, vilken cykeldag kommer mensen ?
    Det har gått över en månad, fick min mens efter Primolut den 2 augusti. Hade sedan ägglossning. Men har inte testat mig efter som att jag inte vet när BIM är. Vill ju inte testa mig för tidigt.
    Någon som vet ? =/ 
    Det är som för alla andra efter en äl Mellan 11-16 dagar efter äl ska mensen komma, om man inte är gravid då vill säga! Det vanligaste är ju på dag 14 efter äl. Håller tummarna för en graviditet!
  • valkyrie

Hej tjejer.

Jo det är så att jag blivigt kallad till en spolning nu på måndag. Är det nån av er andra som har gjort en sån?

Kram

• terror
    valkyrie skrev 2011-09-12 19:22:16 följande:
    Hej tjejer.

Jo det är så att jag blivigt kallad till en spolning nu på måndag. Är det nån av er andra som har gjort en sån?

Kram
    Nej, men jag är livrädd för att behöva göra en. Hua. Blir det min tur någongång kommer jag kräva att få bli sövd! Stort lycka till!
  • Junior10
    roxicc skrev 2011-09-12 18:38:59 följande:
    Det är som för alla andra efter en äl Mellan 11-16 dagar efter äl ska mensen komma, om man inte är gravid då vill säga! Det vanligaste är ju på dag 14 efter äl. Håller tummarna för en graviditet!
    Testade i fredags och det var negativt. =(
    Får se om mensen kommer i alla fall någon mens kommer. Annars får jag ta ett test till. 
  • valkyrie

Terror: tack. okej har din läkare tagit upp det med dej? Ja jag är med livrädd för detta.

• terror
    valkyrie skrev 2011-09-13 10:52:39 följande:
    Terror: tack. okej har din läkare tagit upp det med dej? Ja jag är med livrädd för detta.
    Nej, han sa inget om det. Så skönt. Men funkar inte pergon kanske även jag får göra en. Hua!
  • valkyrie

Terror: okej. Jag måste göra denna innan jag får pregro

• terror
    valkyrie skrev 2011-09-13 12:21:38 följande:
    Terror: okej. Jag måste göra denna innan jag får pregro
    Ok. Alla läkare verkar göra olika. Önskar dig iaf stort lycka till, du fixar det!
  • valkyrie

Terror: tack vi får hålla tummarna hel enkelt

• Pillan78

Hej!

Jag har inte läst allt men är väldigt intresserad av det här ämnet. Av olika skäl.

Skulle ni vilja berätta vilka symptom man får och vad PCO/PCOs kan innebära i praktiken? Positivt som negativt.

Livet är som en dans på rosor, men ibland sticker man sig på taggarna.
Svar på tråden vi unga med PCO nr 2