• valkyrie

vi unga med PCO nr 2

tyckte det va dax för att skaffa en ny tåd nr 2

här är en tråd för oss unga som har fått PCO eller PCOs

här kan vi prata utredning, behandling, symtom, vardagens motgångar och annat skoj eller jobbigt händelse.

finns många tråda om PCO men ingen för oss som är unga och längtar efter barn.

även ni som tror att ni har PCO/PCOs är välkommna för råd och stödj.

vi är ett gäng tjejer som har skrivigt med varandra sen april. och har lärt känna varandra och varandras olikheter i denna sjukdom. (tilståd för er så känner så)  alla nya är vällkommna in

VI SKA Plus tjejer!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 09:47
    vår gamla tråd:

www.familjeliv.se/Forum-7-133/m52107605.html

• Svar på tråden vi unga med PCO nr 2
  • valkyrie
    Puchiko skrev 2010-08-16 20:43:47 följande:
    skönt för dig gumman, när det är de du vill

Imorgon gäller det, gyn-besöket... sjukt nervös!!!
    ja jag tycker det med

oj ja  då förstår jag att du är nervös vännen. men det kommer gå bra
  • n0c87
    valkyrie skrev 2010-08-16 18:23:16 följande:
    tack :D
    det gick men det var det värsta jag har gjort. jag klöktes och klöktes gång på gång. så jag har hatt sönder nåt i halsen så nu ser jag ut som en prikig-korv i ansiktet ser hämskt ut :(
    ja jag stressar hela tider även när jag inte har nåt att stressa för. vet inte varför.
    japp det blir opration. gastroskopin vissade juh inget som kan göra att det inte blir någon opration.
    Jag såg också ut som en prickig korv och blev jätterädd över det då jag såg det på väg hem haha. Men det går över ;) Bra jobbat som sagt :D
    Men nu kommer det alltså att gå rätt fort innan du får operera då? Visst ska man förbereda sig en massa före har jag för mig?
  • valkyrie
    n0c87 skrev 2010-08-16 21:47:41 följande:
    Jag såg också ut som en prickig korv och blev jätterädd över det då jag såg det på väg hem haha. Men det går över ;) Bra jobbat som sagt :D
    Men nu kommer det alltså att gå rätt fort innan du får operera då? Visst ska man förbereda sig en massa före har jag för mig?
    va skönt att höra att det inte bara är jag som blev sån.. men jag blev rädd när jag såg mej i speglen.
    tackar

ja jag hoppas och tror det. skulle tror att det blir gjort innom 2 månader eller så. japp 6 veckor inan får man börja med flyttande. och inget annat. för man ska gå ner vissa kg.
  • n0c87
    valkyrie skrev 2010-08-16 21:52:28 följande:
    va skönt att höra att det inte bara är jag som blev sån.. men jag blev rädd när jag såg mej i speglen.
    tackar

ja jag hoppas och tror det. skulle tror att det blir gjort innom 2 månader eller så. japp 6 veckor inan får man börja med flyttande. och inget annat. för man ska gå ner vissa kg.
    Uuh, jag skulle aldrig klara av att leva på flytande bara :(( Jag är impad av alla som pallar allt förarbete, operation och efterarbete!!!! :))
  • snuddi

Valkyrie; Härligt att allt gick bra på GBP-kontrollen!! :D Vi väntar med spänning nu! Så glad för din skull gumman <3

ZionZion: Nä fy, stackars dig... Har också vart med om sådana misstag, men gällande andra åkommor -det är oförsvarbart! De fattar inte hur mycket människor lider av ett sådant felsteg.. K'nner verkligen med dig. Stackare att vänta så länge :( Ring och tjata, tjata, tjata nu och förklara din situation tycker jag! Det brukar faktiskt funka att tjata på sjukvården.. Knäppt men sant.

Ni nya och ni andra. Jag ser hur ni kämpar på och jag blir lite avundsjuk ibland.. Avundsjuk på att ni orkar hålla modet uppe. Det tycker inte alltid jag är så lätt. Kramar på er!

• ZionZion
    Valkyrie: Okej va skönt för dig om du nu bestämt dig för att göra den och du snart får göra det!
    Jag vet inte, har ju inte testat nått annat "rejält" som en riktig diet utan bara slutat med godis och läsk, men det värsta med det var att jag faktiskt gick upp i vikt hur sjukt det än låter!
    men som min gyn läkare sa , han tyckte inte jag borde göra den ,, för jag har inte det bmi som man tydligen ska ha, men då hamnar man mitt i mellan allt igen... För tjock för att få hjälp med att bli gravid  för "liten"(är verkligen inte liten nästan uppe i bmi dom opererar på)för  att tydligen få hjälp...Jag undrar varför dietister finns igentligen, är det inte för att hjälpa folk med maten och livsstil??

Snuddi: har ringt dom och dom sa att dom ska prova skicka remissen där det står att han skickat den och stryka under vilket datum den igentligen skulle skickats, ska prova ringa Skönvikt som det heter och höra med dom va dom säger..

Just nu känns det som allt går i mot en har haft det väldigt tufft senaste månaderna psykist, känner mig stressad och magen krånglar som vanligt..
    Ser bäbisar över allt och bara längtar tills jag ska bli gravid, men hoppet är det sista som lämnar kroppen sägs det så mycket finns ju kvar!
    Tror inte att "normala" kvinnor som har barn eller vet att dom kan få barn förstår vilken psykisk påfrestning det är att inte veta om man nånsin kommer få barn...

ush förlåt för ett megalång och deprimerande inlägg, men tror nog alla vi här inne har varit i det stadiet och kännt hur mycket kan man ta!!
    Men en dask på kinden och borsta av byxorna nu kör vi tjejer! vi kämpar och vi kämpar och hoppas vi får utdelning snart!!!

kramar på er alla här inne!! jätte bra tråd!
  • valkyrie
    n0c87 skrev 2010-08-16 22:01:29 följande:
    Uuh, jag skulle aldrig klara av att leva på flytande bara :(( Jag är impad av alla som pallar allt förarbete, operation och efterarbete!!!! :))
    vill man värkligen nåt så tror jag att alla kan :)
  • valkyrie
    snuddi skrev 2010-08-16 22:33:23 följande:

Valkyrie; Härligt att allt gick bra på GBP-kontrollen!! :D Vi väntar med spänning nu! Så glad för din skull gumman <3

ZionZion: Nä fy, stackars dig... Har också vart med om sådana misstag, men gällande andra åkommor -det är oförsvarbart! De fattar inte hur mycket människor lider av ett sådant felsteg.. K'nner verkligen med dig. Stackare att vänta så länge :( Ring och tjata, tjata, tjata nu och förklara din situation tycker jag! Det brukar faktiskt funka att tjata på sjukvården.. Knäppt men sant.

Ni nya och ni andra. Jag ser hur ni kämpar på och jag blir lite avundsjuk ibland.. Avundsjuk på att ni orkar hålla modet uppe. Det tycker inte alltid jag är så lätt. Kramar på er!

tack gumman. :) jag hoppas att jag får ett datum snart
  • valkyrie
    ZionZion skrev 2010-08-16 23:53:41 följande:
    Valkyrie: Okej va skönt för dig om du nu bestämt dig för att göra den och du snart får göra det!
    Jag vet inte, har ju inte testat nått annat "rejält" som en riktig diet utan bara slutat med godis och läsk, men det värsta med det var att jag faktiskt gick upp i vikt hur sjukt det än låter!
    men som min gyn läkare sa , han tyckte inte jag borde göra den ,, för jag har inte det bmi som man tydligen ska ha, men då hamnar man mitt i mellan allt igen... För tjock för att få hjälp med att bli gravid  för "liten"(är verkligen inte liten nästan uppe i bmi dom opererar på)för  att tydligen få hjälp...Jag undrar varför dietister finns igentligen, är det inte för att hjälpa folk med maten och livsstil??
    det känns jätte bra att jag kommit så här långt.

usch förstårt hur du menart. tyckar att alla ha rätt att få hjälp. vad har du för BMI?
  • Puchiko

det gick inte som jag hoppats idag När man är så överviktig som jag så finns det bara metformin som behandling Funkar inte det så blir det insemination Fick remiss till överviktsenheten och tabletter för att få mens.. allt känns bara skit idag, helvetes med!!!!! Orkar snart inte mer

Svar på tråden vi unga med PCO nr 2