• Anonym (Glad)

Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??

Fick idag ett efterlängtat plus...o undrar om det finns fler från Eskilstuna som vill följas åt..?Startar tråden anonymt då jag inte vill att alla ska veta än...om det inte gåt vägen denna gången heller....

• Svar på tråden Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??
  • 081109Viktoria
    Cillilutta skrev 2010-12-07 20:49:42 följande:
    Comolla: Jaa, tiden går nog ganska fort ändå. Har ju både plugget och fyra barn som får dagarna att rusa iväg.. Och så är det ju jul och allt sådant emellan. Så det ska nog gå bra!

talare: Haha, vilket sammanträffande. Det var just hon vi fick, Elinor. Lite småmärklig. Hon gick liksom igenom hela rutinen för sig själv, kunde inte datasystemet, samt glömde ta mitt urinprov från toalettskåpet(!!!!) Jag hoppas ju att det var mitt prov som stod där och att det är det som analyserades när hon kom på det en kvart senare liksom... =/ Det kan ju likaväl vara någon annans...

Sofia Johanna: Jaa, visst är det jag! Skrattande När jag började läsa tråden ville jag skriva ett "Hej, vad kul att du är här och ska ha en igen och nästan samtidigt ännu en gång!" Men jag gör det nu istället när du kan se vem jag är! Har allt gått bra med din Milo? Och det där med Rh negativt har jag läst tokigheter om, eller om det var i biologin vi pratade om det... =/ Men det måste du väl ha haft när du väntade din första också, för inte ändras väl det?
    Jag har oxå fått Elinor. Tyckte oxå hon verka lite skum. Ska gå till henne en gång till. Sen ska jag nog byta.
  • Anonym (Barbamamma)
    Sofia Johanna skrev 2010-12-07 22:25:10 följande:
    jag går hos berit den här gången, o tycker hon är toppen! både saklig och mjuk på samma gång. man hon kan ha en lite ironisk humor ibland.. kan ju finnas de som tar illa upp av det, själv tycker jag det är lite befriande då jag själv är väl medveten om hur rörig min journal är, inte många rutor som inte är ikryssade där :p 

jag gick hos sylvia sist o hade bestämt mig för att be om en annan den här gången, men det löste sig naturligt eftersom hon gått i pension.

jag kommer inte söka hp. studerar så kommer vara ledig fr.o.m slutet på januari.
    Ush ja, Sylvia tyckte jag inte om!  Jag träffade henne några gånger i förra graviditeten när Mia (min vanliga BM) var på semester. Varje gång jag hade varit hos Sylvia grät jag när jag kom hem. Känndes som att hon var fast i någon förlegad kvinno/gravidroll där man bara skulle vara hemma och bli uppassad. Hon gav mig jättedåligt samvete för att jag jag jobbade, vilket tydligen inte alls var bra för varken mig eller barnet *suck*. 

Så den här gången hade jag bestämt att jag kunde ha vilken BM utom just hon!  
  • Anonym (Jiiippii)

Jag har Britt.Marie, har ju bara träffat henne en gång vid inskrivningen o då kändes det bra. Nån som har eller har haft henne?

• Comolla
    Anonym (Jiiippii) skrev 2010-12-08 15:36:08 följande:
    Jag har Britt.Marie, har ju bara träffat henne en gång vid inskrivningen o då kändes det bra. Nån som har eller har haft henne?
    Jag har Britt-Marie..
    funkar bra, ibland kan hon kännas aningen stressad. Som att hon inte vill att man ska ha frågor men frågar man nåt lugnar hon ner sig och svarar i lugn och ro! :D
  • Cillilutta
    Anonym (Jiiippii) skrev 2010-12-08 15:36:08 följande:
    Om det är samma Britt-Marie vi menar så är det henne jag har haft de två tidigare graviditeterna. Henne var vi båda jättenöjda med! Alltid glad och trevlig!
  • talare
    WilleViking skrev 2010-12-07 19:18:21 följande:
    Jag går på vattengymnastik på hydrotrim. Det är på tisdagar kl 16.10 och kostar 110 kr per gång eller 875 kr/10 gånger. Första gången kan man pröva gratis. Det är en bm som håller i vattengympan. Jag går in i v 20 på fredag och har redan gått 4 gånger, jag kan verkligen rekomendera den.
    Vet att det finns en vattengymnastik på lasarettet oxå, men jag vet inte hur man får komma dit..

Jag kommer inte ihåg vilken månad foglossningen kan komma men jag tror den kommer senare i graviditeten. Jag har haft problem med ryggen tidigare och under denna graviditet så har jag varit hos naprapaten 2 gånger redan. Jag har olika låsningar bla en i svanken som jag lider mycket utav.  Du kanske ska gå till en sjukgymnast eller till bm? Låter tråkigt att du ska bli hämmad av dina krämpor, men du kanska måste slå av lite på takten? Min man får fixa snöskottningen, vill inte riskera något.
    var ligger hydrotrim? jag känner bara till vattenpalatset som badhus här i stan och de tycks inte ha någon vattengympa alls om man kollar deras hemsida.
  • talare
    Cillilutta skrev 2010-12-07 20:49:42 följande:
    talare: Haha, vilket sammanträffande. Det var just hon vi fick, Elinor. Lite småmärklig. Hon gick liksom igenom hela rutinen för sig själv, kunde inte datasystemet, samt glömde ta mitt urinprov från toalettskåpet(!!!!) Jag hoppas ju att det var mitt prov som stod där och att det är det som analyserades när hon kom på det en kvart senare liksom... =/ Det kan ju likaväl vara någon annans...
    haha gud vad lustigt att vi fick exakt samma intryck av henne! hon klagade också en hel del på det "moderna" systemet, och att hon fick skriva allt själv  "inte som förr". min sambo kände samma sak när vi var där. sen drog hon hela historien om sin karriär också, från 70talet till nu... :P hon glömde också att ta ett värde på ett av mina blodprov men kom på det efter ca 15min. tyckte hon verka lite egocentrerad, ofokuserad och förklarade inget. fasade inför att ringa o boka in tiden i v.24 (fick ingen vid inskrivningen ftersom hon inte hittade kalendern i datasystemet eller något sånt).
  • talare
    081109Viktoria skrev 2010-12-07 22:50:47 följande:
    Jag har oxå fått Elinor. Tyckte oxå hon verka lite skum. Ska gå till henne en gång till. Sen ska jag nog byta.
    jag kände att jag ville byta direkt till v.24besöket eftersom det är då de börjar mäta magen och mätningen kan bli olika beroende på vem som mäter och det var en stress som släppte när jag väll fått tid hos therese som jag träffade vid hälsosamtalet istället för elinor. då såg jag inte fram emot besöket, men det gör jag nu!

jag tycker man ska gå på magkänslan.
  • WilleViking
    82bumbi skrev 2010-12-07 20:56:41 följande:
    Wille Wiking: Jag har funderat lite på att börja på vattengymnastik, har läst lite om det...tror du att det finns platser kvar?.
    De första två gångerna jag var där var vi bara 3 stycken, näst sista var vi 6 st och sista var vi 7 st. Jag tror att det är repotaget i evelina förra torsdagen som har gjort att det kommit fler till gruppen, men många verkar bara pröva en gång. Ring och prata med dem: 016-133301. Jag vet inte hur många det får plats i gruppen men eftersom det hela tiden droppar av mammor som fått sina bebisar så finns det nog plats snart. Skulle tippa på att de kan ta minst 10 i varje grupp.
  • WilleViking
    Aljoro skrev 2010-12-07 22:02:51 följande:
    Jag ska söka havandeskapsledig så fort jag får moderskaps intyget. Jag har tänkt söka from 25/2, börjar bli lite stressad eftersom jag ska till barnmorskan den 13/1. Så jag hoppas verkligen att det inte blir för kort med tid.

Vattengympa skulle jag med behöva, om det kan stärka ryggen lite. Har ont i den där ryggen nästan hela tiden.
    Kör dom inget sånt i badhuset?
    Du kan ringa och få intyget tidigare tror jag. Jag ska till min bm i morgon, jag kan fråga då om när man kan få intyget...

Nej, jag tror att det bara är hydrotrim och hydroterapin (på lasarettet) som har gravid vattengymnastik.
    talare skrev 2010-12-08 16:48:03 följande:
    var ligger hydrotrim? jag känner bara till vattenpalatset som badhus här i stan och de tycks inte ha någon vattengympa alls om man kollar deras hemsida.
    Det ligger nära stålfors skolan och bellmansplan, vid bron som går över eskilstuna ån...
    Anonym (ett tag... ;)) skrev 2010-12-07 22:15:41 följande:
    Jag kommer gå hos Ylva. Någon som har erfarenhet av henne eller vet hur hon är?

Gjorde misstaget att inte byta förra gången och det gör jag inte om! Den jag hade då var en katastrof och blev rent ut sagt elak mot slutet. Men en gullig tjej jag fick prata med när jag ringde till förlossningen när min BM 'körde över mig', hjälpte mig så det löste sig på bästa sätt. TACKSAM!
    Jag har fått Ylva. Jag tycker hon är super bra. Hon påminner mig mycket om min förra bm Gunilla. (Det är föresten Gunilla som leder vattengympan på hydrotrim). Min man tyckte oxå om henne.
    När jag ringde för att boka in ett samtal så bad jag speciellt att få en erfaren och tålig bm som kunde hjälpa mig genom denna graviditet som jag tror kommer bli ganska tuff psykiskt. Och då fick jag Ylva, och när jag berättade för Gunilla om vem jag fått var hon oxå "nöjd" och sa att hon var jätte bra.
Svar på tråden Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??