Aljoro skrev 2010-12-07 22:02:51 följande:
Jag ska söka havandeskapsledig så fort jag får moderskaps intyget. Jag har tänkt söka from 25/2, börjar bli lite stressad eftersom jag ska till barnmorskan den 13/1. Så jag hoppas verkligen att det inte blir för kort med tid.
Vattengympa skulle jag med behöva, om det kan stärka ryggen lite. Har ont i den där ryggen nästan hela tiden.
Kör dom inget sånt i badhuset?
Du kan ringa och få intyget tidigare tror jag. Jag ska till min bm i morgon, jag kan fråga då om när man kan få intyget...
Nej, jag tror att det bara är hydrotrim och hydroterapin (på lasarettet) som har gravid vattengymnastik.
talare skrev 2010-12-08 16:48:03 följande:
var ligger hydrotrim? jag känner bara till vattenpalatset som badhus här i stan och de tycks inte ha någon vattengympa alls om man kollar deras hemsida.
Det ligger nära stålfors skolan och bellmansplan, vid bron som går över eskilstuna ån...
Anonym (ett tag... ;)) skrev 2010-12-07 22:15:41 följande:
Jag kommer gå hos Ylva. Någon som har erfarenhet av henne eller vet hur hon är?
Gjorde misstaget att inte byta förra gången och det gör jag inte om! Den jag hade då var en katastrof och blev rent ut sagt elak mot slutet. Men en gullig tjej jag fick prata med när jag ringde till förlossningen när min BM 'körde över mig', hjälpte mig så det löste sig på bästa sätt. TACKSAM!
Jag har fått Ylva. Jag tycker hon är super bra. Hon påminner mig mycket om min förra bm Gunilla. (Det är föresten Gunilla som leder vattengympan på hydrotrim). Min man tyckte oxå om henne.
När jag ringde för att boka in ett samtal så bad jag speciellt att få en erfaren och tålig bm som kunde hjälpa mig genom denna graviditet som jag tror kommer bli ganska tuff psykiskt. Och då fick jag Ylva, och när jag berättade för Gunilla om vem jag fått var hon oxå "nöjd" och sa att hon var jätte bra.