• Anonym (Glad)

Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??

Fick idag ett efterlängtat plus...o undrar om det finns fler från Eskilstuna som vill följas åt..?Startar tråden anonymt då jag inte vill att alla ska veta än...om det inte gåt vägen denna gången heller....

• Svar på tråden Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??
  • Anonym (ett tag... ;))
    Sofia Johanna skrev 2010-12-14 20:27:48 följande:
    hej tjejer!
    nu är vi hemma efter en lång dag med ul och föräldramöta på sonens nya dagis.
    det är en lillebror i magen iaf <3 det va vad milo hade önskat sig så han blev väldigt glad :) o det känns så mysigt när man vet vem man väntar på, det känns verkligare på en gång tycker jag! fast vi gjorde bara vanligt svartvitt 2d, han går igenom bebisens alla viktiga organ o kollar så att allt ser bra ut. jag tycker 3d är lite väl dyrt, lägger hellre de pengarna på en ny vagn :p
    Mysigt att ni fått se lillebror nu! Kan tänka mig att Milo är glad! Verkar nya dagiset bra?
  • Sofia Johanna
    Comolla skrev 2010-12-14 20:47:57 följande:
    Skojigt med en pojke till!
    William ville också ha en lillebor ända till jag sa att han då måste dela med sig av sina leksaker. Efter de vill han ha en tjej :D

Vad kostar såna ul ?
    hehe taktiskt :P här hade nog dessvärre milo blivit tvungen att dela med sig oavsett kön, hade uppmuntrat en flicka att leka med bilar och verktygslådan på samma sätt som vi erbjudit honom dockor och spis :)

Det kostar bara 320 kronor, det tycker jag är väldigt billigt om man jämför med t.ex. tittut och mamamia som är lite mer "trendiga".
    Anonym (ett tag... ;)) skrev 2010-12-14 21:31:59 följande:
    Mysigt att ni fått se lillebror nu! Kan tänka mig att Milo är glad! Verkar nya dagiset bra?
    ja han är glad, men hade säkert inte brytt sig så mycket om det vart en flicka heller :) nu gäller det att börja klura ordentligt på namn..!
    nya dagiset är nybyggt o toppfräsht på alla sätt och vis. men väldigt stort! Jag hade förmodligen inte valt det frivilligt från början eftersom jag gillar när det är litet och tryggt.. men milo kommer nog att trivas ändå, det är musik och drama inriktning och det passar nog honom bra :)
  • 82bumbi
    WilleViking skrev 2010-12-14 08:56:05 följande:

Har haft (lite) bruna flytningar med levrat blod i två dagar. Är det någon annan som råkat ut för det?
    Blev ju jätte orolig igår när jag upptäkte flytningarna. Ringde barnmorskemotagningen som hänvisade mig till gyn. Får komma på kontroll på onsdag. Tänk att man ringer och är orolig och får komma 2 dagar senare... Jag vet ju att de ändå inte kan göra något eftersom jag bara är i v 19 + 5... Men ändå. Igår slutade flytningarna på eftermiddagen, och på det hela taget var det inte så mycket blod, så nu är jag inte så orolig längre. Men har kvar tiden i morgon i alla fall, för säkerhets skull.

Jag hade också mycket bruna/ röda flytningar. Både i början och då höll det i sig till veckan 12. Sen börja det i veckan 17 igen och höll i sig i två veckor. Var hos läkaren och kolla upp det. Och hon gjorde olika test på flytningarna. Men det visade sig vara helt normala flytningar dock lite sura så hon rekomendera lactasyl. Och då reducerades flytningarna till nästan ingenting på 1 dag ....men man blir orolig när man inte säkert vet
  • 82bumbi
    Comolla skrev 2010-12-14 20:11:40 följande:
    Har inget emot att ta reda på könet. Alla gör vi som vi vill, men är inte 3D lite väl? Får man inte se exakt hur bebisen ser ut då? Ingen överraskning när det är dags för förlossning och se sin skatt första gången.

Va hos BM idag.. Har förhoppningsvis bara två besök kvar innan pyret tittar ut!!
    ÅÅÅ då är det inte långt kvar tills pyret kommer ut....Själv får jag vänta till slutet av Februari...och nu börjar det verkligen kännas som väntan. De första månaderna liksom försvann. Men nu bara väntar man:)
  • Comolla
    82bumbi skrev 2010-12-15 20:39:34 följande:
    ÅÅÅ då är det inte långt kvar tills pyret kommer ut....Själv får jag vänta till slutet av Februari...och nu börjar det verkligen kännas som väntan. De första månaderna liksom försvann. Men nu bara väntar man:)
    Fem veckor kvar idag, tror dock på sex-sju :D

Börjar kännas som man gjort sitt som gravid nu.
    Var livrädd för förlossningen tidigare, gick till aurora barnmorska och fick prata. Blev lugn och tänkte att hur som så måste lill* ut och jag har klarat det en gång tidigare. Nu när jag inser att det bara är fem veckor kvar börjar jag bli livrädd igen... Minns hur det kändes och vill egentligen inte uppleva det igen :( Hoppas veckorna går fort nu så jag blir av med det :D
  • Cillilutta

Tjohejsan vad pirrig man är!

Igår kväll berättade vi för alla barnen att vi ska få bebis, de fick lista ut själva vad de trodde skulle hända det datumet/något de skule få. Efter mycket om och men och många ledtrådar kom de på det!
    Sedan ringde vi hit svärföräldrarna (efter att vi hade varit där och ätit), för nu har vi fått nog med att hålla det hemligt. Dessutom syns det jättetydligt nu, så det var på tiden! Har gått in i vecka 14 nu. Även mannens syster pratade vi med. Så nu är det bara hans bror och mina föräldrar+syskon kvar. Mina föräldrar är väl de som är nervösast att berätta för, man vet aldrig hur de reagerar på saker och ting.

Så...nu fick jag mig lite avskriven!

• Comolla
    Cillilutta skrev 2010-12-16 08:52:48 följande:
    Tjohejsan vad pirrig man är!

Igår kväll berättade vi för alla barnen att vi ska få bebis, de fick lista ut själva vad de trodde skulle hända det datumet/något de skule få. Efter mycket om och men och många ledtrådar kom de på det!
    Sedan ringde vi hit svärföräldrarna (efter att vi hade varit där och ätit), för nu har vi fått nog med att hålla det hemligt. Dessutom syns det jättetydligt nu, så det var på tiden! Har gått in i vecka 14 nu. Även mannens syster pratade vi med. Så nu är det bara hans bror och mina föräldrar+syskon kvar. Mina föräldrar är väl de som är nervösast att berätta för, man vet aldrig hur de reagerar på saker och ting.

Så...nu fick jag mig lite avskriven!
    Låter skönt! Så svårt att hålla tyst om..
    Jag försöker ff hålla mig för att berätta könet på våran kommande.. Usch! Så jobbigt när folk frågar Skrattande
  • Sofia Johanna
    Comolla skrev 2010-12-16 19:09:38 följande:
    Låter skönt! Så svårt att hålla tyst om..
    Jag försöker ff hålla mig för att berätta könet på våran kommande.. Usch! Så jobbigt när folk frågar Skrattande
    hehe ja det kan jag tänka mig :) vet inte william heller?
  • Comolla
    Sofia Johanna skrev 2010-12-16 20:48:24 följande:
    hehe ja det kan jag tänka mig :) vet inte william heller?
    Nej nej han vet ingenting.. Så som han bubblar skulle alla veta det då :D
  • Sofia Johanna
    Comolla skrev 2010-12-16 20:50:33 följande:
    Nej nej han vet ingenting.. Så som han bubblar skulle alla veta det då :D
    jag tänkte väl, milo skulle aldrig kunna bevara en hemlighet, är det hemligt är det bara desto roligare att berätta tycker han :)
Svar på tråden Flera från Eskilstuna som nyligen plussat??