• Ninja05

Spöken som fastnat på bild? Lägg ut!!

Hej!

Fastnade i en tråd där Ts la ut en bild där hon tyckte sig se en man..

Blev så nyfiken, hittade inte tråden igen. Men såg att ni "löste det"

Men kan ni inte visa några bilder där något "oförklarigt" fastnat?

Jag har inte något att bidra med just nu.. men såg någon som la ut ett kort då en dam fastnat på kortet?

Lägg ut!

• Svar på tråden Spöken som fastnat på bild? Lägg ut!!
  • hippiegirl

Måste man själv spara bilderna eller nåt för att kunna zooma?? Många bilder som är svåra att se....

Lycklig mamma till Leah - 090619
  • Popov

Eftersom vålnader inte är fysiskt i denna värld, så fastnar det inte på bild
    Det finns inga kort på jesus heller

I can't lie to you about your chances, but... you have my sympathies
  • hippiegirl
    Popov skrev 2011-03-10 17:08:05 följande:
    Eftersom vålnader inte är fysiskt i denna värld, så fastnar det inte på bild
    Det finns inga kort på jesus heller
    Inga kort kanske, men nån har ju en rostad macka med en jesus bild.
    Breathe in the wisdom of life
  • Popov
    hippiegirl skrev 2011-03-10 18:27:09 följande:
    Inga kort kanske, men nån har ju en rostad macka med en jesus bild.
    Människan i sin rädsla för ny teknik, försöker påvisa existensen av något ondskefullt
    Först inom konsten; teater, och böcker om spöken. Inte minst Selma Lagerlöf
    När gramofonen kom så hävde man att man kunde spela in "röster" ifrån andra sidan.
    Sen tidigt när första kameran kom, så hävdade man att man kunde fotografera alver och troll
    I och med rörliga bilder kom "bevis" av bigfoot och UFO
    Tekniken har förbättrats, men vi är fortfarande lika skrockfulla över ny teknik
    I vår moderna tid är det nu besatta robotar som löper amok, vi är rädda för

I can't lie to you about your chances, but... you have my sympathies
  • QueenEM

jag tror lätt på spöken, skulle vilja ge mig ut på någon riktig spökjakt någonstans till något känt spökslott, men törs man det? Förmodligen skulle jag bli livrädd.
    Kul tråd, hoppas de kommer upp mer bilder. Själv har jag inga alls.

• Kimona
    QueenEM skrev 2011-03-21 13:42:42 följande:
    jag tror lätt på spöken, skulle vilja ge mig ut på någon riktig spökjakt någonstans till något känt spökslott, men törs man det? Förmodligen skulle jag bli livrädd.
    Kul tråd, hoppas de kommer upp mer bilder. Själv har jag inga alls.
    Det hade varit fräckt att starta ett svenskt TAPS och undersöka hela sverige :P
  • amorvincitomniia
    Kimona skrev 2011-06-22 20:28:06 följande:
    Det hade varit fräckt att starta ett svenskt TAPS och undersöka hela sverige :P

Startar du ett team så går jag gärna med! ;)
  • Kimona
    amorvincitomniia skrev 2011-06-22 21:04:46 följande:
    Startar du ett team så går jag gärna med! ;)
    Hade jag gärna gjort om det varit så enkelt att bara starta :P
  • MLT
    The Morticia skrev 2010-11-01 20:52:45 följande:
    Asså detta är nog den mest pantade tråd jag läst. Skrattande

Jag är grafiker och arbetar mycket med foto. Jag kan säga att INGEN av dessa bilder innehåller några spöken. Det finns en fullt logisk och väldigt teknisk förklaring till samtligt här. Man behöver inte ens kunna något om foto för att veta vad dubbelexponering, dammpartiklar, regn och reflektioner i fönster och speglar kan åstadkomma.

Är ni såhär dumma på riktigt eller vill ni bara lura er själva för att livet blir lite roligare då?
    Jag tycker att de flesta skriver just att 'det är något som blivit fel vid fotograferingen, men häftigt ändå'?
  • WickedyWitch

Har lagt upp denna bild en gång förut, men kan gärna dela med mig en gång till :)

Det var en helt vanlig dag med en massa fotande som man höll på med stup i kvarten när man var 16 år. Det är jag på bilden som sitter & skriver på en cdskiva & jag minns när bilden togs. Det var inte förrän efteråt vi reagerade starkt.
    Ser ni handen i det vänstra högsta hörnet? Creepy.
    Det fanns ingen annan i rummet än jag & min vän. Det är en garanti. Bakom den här handen så finns där en dörr (som var stängd när bilden togs) och det rummet vet jag att ingen ville ha pga obehagskänslor osv.

I vilket fall, finns faktiskt ingen förklaring jag kunnat hitta till denna bilden, men den är riktigt otäck.
Svar på tråden Spöken som fastnat på bild? Lägg ut!!