• Ninja05

Spöken som fastnat på bild? Lägg ut!!

Hej!

Fastnade i en tråd där Ts la ut en bild där hon tyckte sig se en man..

Blev så nyfiken, hittade inte tråden igen. Men såg att ni "löste det"

Men kan ni inte visa några bilder där något "oförklarigt" fastnat?

Jag har inte något att bidra med just nu.. men såg någon som la ut ett kort då en dam fastnat på kortet?

Lägg ut!

• Svar på tråden Spöken som fastnat på bild? Lägg ut!!
  • amorvincitomniia
    pluvdo skrev 2010-10-31 22:13:10 följande:
    Det kan inte vara så att bilden är tagen långsamt? Alltså, så att kameran skall fånga in så mycket ljus som möjligt, som när man tar kort när det är mörkt? Att sluraren reagerar långsamt eller hur man säger. Då kan det ju bli sådana effekter på fotografier om någon går förbi när man fotograferar.
    Men inte är folk så långa att de har huvudet i överkant på fönstret? :O Har fått många kort med dubbelexponering men då ahr det ju vart på "rätt ställe" där personen gick förbi
  • killershrew
    Med Bebis skrev 2010-10-31 23:37:58 följande:
    Zooma och kolla pa balkongen Usch
    den bilden ar tagen pa min lillebror hos var kusin riktigt acklig tycker jag

Det ser ut som om det är en balkongdörr till vänster om bilden som är uppsvängd snett ut åt höger. Något reflekteras i dörren och skapar en effekt liknande peppers ghost.
    Ridicule is the only weapon which can be used against unintelligible propositions -Jefferson
  • LillaPluppen
    gällande bilden där "någon röker på balkongen".....Alltså man behöver ju inte vara Einstein för att fatta att det är en reflektion personen som tagit bilden.
    Håller båda armarna böjda och framåt och man ser ju i stort sett att hon håller en kamera=)
  • The Morticia

Asså detta är nog den mest pantade tråd jag läst. Skrattande

Jag är grafiker och arbetar mycket med foto. Jag kan säga att INGEN av dessa bilder innehåller några spöken. Det finns en fullt logisk och väldigt teknisk förklaring till samtligt här. Man behöver inte ens kunna något om foto för att veta vad dubbelexponering, dammpartiklar, regn och reflektioner i fönster och speglar kan åstadkomma.

Är ni såhär dumma på riktigt eller vill ni bara lura er själva för att livet blir lite roligare då?

• killershrew
    LillaPluppen skrev 2010-11-01 08:38:52 följande:
    gällande bilden där "någon röker på balkongen".....Alltså man behöver ju inte vara Einstein för att fatta att det är en reflektion personen som tagit bilden.
    Håller båda armarna böjda och framåt och man ser ju i stort sett att hon håller en kamera=)
    Det var min första tanke också, men borde inte Einstein fråga sig varför fotografen är det enda i rummet som reflekteras i fönstret? Det var anledningen till att jag gissar att reflektionen kommer från ett annat håll än rakt framifrån.
    Ridicule is the only weapon which can be used against unintelligible propositions -Jefferson
  • killershrew
    The Morticia skrev 2010-11-01 20:52:45 följande:
    Asså detta är nog den mest pantade tråd jag läst. Skrattande

Jag är grafiker och arbetar mycket med foto. Jag kan säga att INGEN av dessa bilder innehåller några spöken. Det finns en fullt logisk och väldigt teknisk förklaring till samtligt här. Man behöver inte ens kunna något om foto för att veta vad dubbelexponering, dammpartiklar, regn och reflektioner i fönster och speglar kan åstadkomma.

Är ni såhär dumma på riktigt eller vill ni bara lura er själva för att livet blir lite roligare då?
    Cool

Jag försöker att inte vara lika rättfram som du; det blir så mycket gnäll. Jag håller dock med i sak
  • killershrew
    avelina92 skrev 2010-10-30 15:13:26 följande:
    vi + flera har vart i kontakt med kommunen där de hävdar att ingen bor där, senast nån bodde där var på 80 talet men de kunde inte bo kvar.
    Det var ju underligt. Jag kontaktade kommunen ingen där visste något om det här huset i Ljusaryd. Jag skickade med länk till bildernai bloggen. Enligt kommunen finns inget "spökhus" i Ljusaryd i kommunens ägo eller  under dess ansvar.
  • Solstrål82
    Med Bebis skrev 2010-10-31 23:37:58 följande:
    Zooma och kolla pa balkongen Usch
    den bilden ar tagen pa min lillebror hos var kusin riktigt acklig tycker jag

Jag ser 2 personer. En tant och en liten pojk som står framför henne. Häftigt!!
    Tack för den bilden!!
  • Lufsan

Ser ingenting på några utav dessa bilder. Eller ja skuggor och annat men inget jag tycker är läbbigt. 
    Allt går ju att förklara.  

• Lufsan

Balkong bilden är en reflektion. Man ser killen och den som fotar. Bilden i märkar tidningen är refletionen i golvet reflertionen av den som fotar. Den med ringen i fönstret är en lampa eller liknande innuti huset. Eller en refletion på något utanför huset. 
    Bilden på fuktskadan är en helt normal fuktskada, man ser inget förens man läser vad den ska föreställa. Detta gör att vi alla ser vad personen som har lagt upp bilden ser. Helt normalt psykologiskt.

Så ni kan glömma att era bilder skulle få mig att tro på spöken :P 

Svar på tråden Spöken som fastnat på bild? Lägg ut!!