-
Hur gick UL?Haligh skrev 2010-09-22 13:58:19 följande:Bor på Kungsholmen, men går hos mamma Mia söder, hade varit tidigare på cellprov så det var därför jag ringde dit, jobbar bredvid så det är rätt praktiskt så. Min sambo bjussar väl inte till jättemkt heller, jag gillar BM men hon tittar liksom inte ens på honom... Såna här forum bidrar nog till att man tar reda på det mesta man undrar!
Nu är jag på väg att kika på en Moseskorg som jag tänkte att den lilla ska sova sött i
o sen ultraljudet..hoppas innerligt att blödningarna inte beror på något obehagligt!!! -
Jag hade mkt på jobbet förra gången och hann knappt tänka på vad som skulle hända, så för mig var det bra att gå innan. Jag gick 14 dgr före o gick sen över tiden m 2v, så det hann gå in rejält innan det var dags
. Det var bra för mig att verkligen få vänta. Ingen av mina kompisar hade fått innan, jag tror det bidrog till att allt kändes lite "främmande".
Jag har en jacka från Filippa K som jag hade sist oxå, den är perfekt! Jättestor i midjan o så drar man åt m ett "skärp". Tror de hade ngt liknande nu. Bodde typ i den på slutet förra gången (höstkappa i maj
).
Med sonen var jag hemma 1 år + 1 mån på sommaren, kändes lagom för mig. Innan han kom trodde jag att jag skulle vara hemma kortare, men tiden gick så fort och jag kände mig inte mogen innan. Fast så klart om mannen hade velat dela så hade jag inte haft ngt att säga till om, men han var ok m 5 mån.
Köpte tajt o gravidbyxor på PoP igår + en klänning (ni har säkert sett den om ni vart på PoP, rutig i massa färger). Så nu tror jag att jag klarar mig. Ville ha byxor, så man kan använda kavaj om man har möten och så. Annars bor jag i klänningar, som sist. -
Ja, då växer det ju där innejenne7502 skrev 2010-09-26 22:22:44 följande:Haligh: Treggings är ett sjukt fånigt ord skapat av orden trousers och leggings. Jag skulle säga att dessa är som ett par strechiga smala byxor. Ungefär.
När det gäller jacka har jag en fin rock/kappa som jag har flyttat knapparna på. Tror att den går att stänga till december, men den är inte särskilt tjock så jag vet inte om jag kommer att frysa. Efter det vet jag faktiskt inte. Ska försöka använda min gamla dunjacka och mycket halsdukar. Behöver ju faktiskt bara gå fram och tillbaka till tunnelbanan om jag vill.
Väntar fortfarande på att känna sparkar, går in i vecka 19 imorgon och är fortfarande lite orolig att babyn inte ska leva, även om jag redan sett den 4 gånger. Oron efter mitt MA sitter i. Men jag blir ju tjockare varje dag så det borde vara ett gott tecken.
, men förstår att du är orolig ändå.
Jag kände sparkar i v19 denna gång, lite vagt, även om de säger att man känner mer andra ggn + att jag inte har mkt underhudsfett på magen (ska tydligen oxå påverka). Förra gången kände jag i v16 tror jag.
Kollade mitt järn o blodtryck i morse för att jag är yr o har ont i huvudet. Hade 106 i järnvärde, även fast jag börjat äta Niferex, så börjar m dubbel dos idag. I kombination m lågt blodtryck blir tydligen lågt järn extra jobbigt, men än så länge inte farligt för barnet. Jag får ju aldrig sova hela nätter heller
. Fick lyssna på hjärtat, ca 150 slag, men försökte gömma sig först. Däremot kända jag sparkar när hon letade, så blev inte särskilt orolig
.
-
Skulle gärna gå på gravid-yoga, men har svårt att hinna. Ska försöka simma 1 g/v, men idag sa BM att jag måste prioritera vila tills järnet gått upp. Jag har svårt att bara slappa när jag har tid över, vi får se hur det går.
Vägde mig förresten idag hos BM, igår sa jag till min man att jag kanske gått upp mer denna grav, kände mig svullen. Resultat, +3 kg??? Det vägde jag för 2v sen oxå. Ska till min ord BM första ggn i v25, så får se hur det ser ut då. Jag äter massor, så har svårt att tro att det är ngn fara o allt sitter tajt, magen är stor. -
Va kul! O i Vasastan oxå, toppen!Jagvillha skrev 2010-09-28 06:14:14 följande:Hej!
Får jag vara med här? Är 35 år och vi väntar vårt första barn i februari. Bor i Vasastan och tycker det skulle vara kul att ha andra i liknande situation att "prata" med. -
Grattis till lyckat UL!jenne7502 skrev 2010-10-04 12:57:34 följande:VI var på rutinultraljud idag och allt såg väldigt bra ut vilket var skönt eftersom jag haft så många och starka sammandragningar i helgen. Väldigt skönt. Men tyvärr flyttade hon fram mig fyra dagar, till 4 mars, och just nu känns det mer som fyra månader istället för fyra dagar. Det är som en hel evighet kvar...
Dessutom tog vi reda på könet och vi fick reda på att det blir en pojke. Jag har önskat mig och liksom ställt in mig på en dotter så det kändes lite som en kalldusch. Självklart kommer det att bli jättebra sen, men just nu känns det faktiskt som en besvikelse, det är liksom inte den bild jag haft framför mig. Det känns bra att jag har fem månader på mig att vänja mig vid detta. Usch, det blev lite konstigt det här, det är ju alldeles för bortskämt att bli besviken över könet när jag ju vet att det faktiskt inte spelar någon roll.
Just av den anledningen du skriver så vill jag inte kolla kön. Skulle oxå tycka det var roligt med en tjej och tänkte så sist oxå. Den sekunden vår lille kille var ute så var de tankarna, helt ärligt, borta. Jag vill inte känna mig besviken på något som sedan man inte ens kommer förstå att man funderade på, om ni förstår hur jag menar? Jag lovar, när din kille är ute så kommer det bara vara han
. För övrigt så minns jag att jag tänkte att min son inte alls såg ut som ngt jag föreställt mig, vad nu det var.....
Vad gäller datum så kan ju plutt komma 4 dagar tidigt...eller sent
. Jag gick över 2 v sist.
-
Har bokat in Pilates på Barnmorskorna, så nu är jag också på g
.
Har varit på första BM-besöket. Var där en g tidigare bara för att järnet var lågt, men nu var det "det vanliga". Järnet hade gått upp, SF 21 (lite under kurvan), vikt +5 kg. Så allt är nästan exakt som när jag var gravid sist. Jag är kort och liten och min mage står rätt ut (v24 nu), som en boll
. Så det stämmer nog helt klart om ni är långa. Vissa kan ju fortfarande dölja vid den här tiden, men det skulle jag aldrig kunna och ändå är ju min mage under kurvan. Sist var min mage lite lägre tror jag för jag tycker det trycker på uppåt mer den här ggn. Hoppas slippa halsbränna, det verkar tokjobbigt.
Jag kan absolut tänka mig att ses ngn dag. Just nu har jag lite väl mkt, men absolut längre fram. Vi kanske borde ha en bf-lista högst upp så att man vet vem som ska ha när osv?
I helgen har jag och mannen barnvakt och sticker till Paris
-
Åh, ha det super i NYC saltgurkan!
Var där senast när vi förlovade oss 2008 och jag längtar verkligen dit igen! Ni kanske har dagarna fullproppade, men om inte så gå och ät på TAO om ni inte varit där. Åh, lyllos! -
Ja, Paris var super! Vi hängde mest runt, åt gott, bodde bra och strosade omkring i Marais. På tal om gråt så blev jag nästan hysterisk när vi stod i säkerhetskontrollen, det tog sjukt lång tid och efter ett tag så var det 5 min till vårt plan skulle gå. Jag blev livrädd att vi inte skulle hinna med eftersom sonen var kvar hemma. Mannen försökte lugna mig och sa att det var fler svenskar i kön och de dessutom checkat in bagage, men efter ett tag så bara lämnade jag mina saker till mannen och gick förbi hela kön i panik. Sen började jag gråta när vi kom på planet
. Jag grät även hos BM när jag skulle prata om min amning som gick åt skogen sist (men det kanske jag redan sagt?!, glömsk är man oxå...)
Ses gärna om jag bara kommer ifrån den dag vi bestämmer.
Vi kommer troligen köpa en Phil & Ted's eftersom sonen kommer vara så liten. Behåller nog ändå Buggan o köper ståplatta och sen har vi en Maclaren oxå. Frågan är vart alla ska få plats....
Hos oss är det mannen som börjar boa, han har blivit helt störd över vårt badrum. Det ska tydligen kalkas om och badkar ska bytas osv (fast de som bodde innan gjorde det 2008). Försöker hejda honom
.
BF-LISTA
Haligh 25/12
LadyMy 5/2
Ninus 10/2 (pojke)
Saltgurkan 6/3 (flicka) -
Är förresten så stressad nu så sammandragningarna kommer allt oftare. Situationen på jobbet är ohållbar. Pratade med chefen igår så hon är medveten om hur jag mår. Hoppas på att slippa sjukskriva mig, ev är jag hemma någon dag och ser om det blir bättre. Hoppas på att vi ska få in en vikarie inom kort (jobbar ju bara 50%, men har inte kunnat lämna över något ännu).