• NyaMy

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Haligh, jag kan heller aldrig sova på dagen. Bara om jag är jättesjuk, typ 40-graders. Har slutat ha dåligt samvete för det. Tycker det är jobbigt när alla säger "du måste försöka sova när bebis sover". Går jag upp 6 nu o bara har sovit 6 timmar (vilket är normal natt här), så får jag helt enkelt vara trött, det går ju över. Jobbigast tycker jag det är när sömnen blir helt upphackad. I början m Julian sov jag aldrig mer än 2-timmars pass och det tycker jag är tortyr. 
    Julian är också vilda bebin! Mina kompisar tycker inte det är konstigt m tanke på att vi är rätt rastlösa av oss, så kanske är det så?!
    Julian är väldigt tidig fysiskt, kan redan ta några steg m gåvagnen, och klarar bra att bara hålla i sig m en hand när han undersöker något. Konstigt att med nr 1 så hade man tyckt det var skoj, nu blir man mest bara trött . Men jag ska inte klaga, han är faktiskt ändå lätt att ha och göra med, glad och nöjd av sig.
    Vi lånade en sån där gåstol, men den är tydligen inte kul, ska vara "the real thing" här.

Vi har bestämt att J ska få lära sig att somna själv, sova i egen säng merparten av natten osv. Känner att det skulle bli för mkt m en till m samma sovvanor som Ludvig.

Det där m napp är intressant förresten. Tyckte att det var så bra att L tog den och har verkligen försökt m J, utan resultat. Tror dock att det är som många säger att de flesta vaknar på natten när de tappat sin napp och att det då stör sömnen. Eller så är det inte pga det, men J sover lugnare än L gjorde i den åldern och det var ett himlars stoppa in nappen minns jag. 

Nästa onsdag ser tomt ut. 

Nu ska jag vila, för förkylning m två små är mer än vad jag mäktar med. Förra veckan fick jag migrän för första ggn i mitt liv, säger lite om arbetsbördan

• NyaMy

Ninus, Va skönt att det är över! Vet ju hur det känns och tycker det var såååå jobbigt. L tyckte röntgen var hemskt, han kan ju aldrig vara still inte ens när man byter blöjor så han fick lugnande. Slapp ni det? Hörde att många får åka hem för att de aldrig lyckas sticka rätt, tänk det när man bokat in hela dagen och gått och väntat m antibiotika!

Roszi, intressant ang anknytning. Mina barn har aldrig varit mammiga, eller så som jag tänker är "mammigt". Klart att de kollar efter mig i denna ålder om ngt läskigt dyker upp. De vill se var jag är, men aldrig klängiga om de inte är rädda/sjuka/ledsna. De är inte gosiga av sig och vill helst inte att man håller i dem för mycket, bara när de  t ex är i ny miljö. Är detta onormalt skulle du säga? Ludvig har från ca ett år varit mer eller mindre pappig. I perioder har bara pappa gällt. Jag har varit jätteledsen över det mellan varven just för att det känns onormalt. Alla bara "JAHAAAA!!!" som att man är en alien .
    Nu på dagis säger de att L är väldigt trygg i sig själv och självständig . Dessutom får man nuförtiden pussar och han säger jag älskar dig .

Onsdag kanske Vasaparken en stund först då innan fika? Så kan jag vara m före dagishämtning?

• NyaMy

Åh, kommer nog missa er . Jag måste hem innan jag hämtar Ludvig, så jag måste bege mig senast 14 för att hinna. Vi har lite olika tider tyvärr! För oss är alltid aktiviteter lättast på fm. Sen går vi även till parken efter hämtning, dvs mellan 15-16 ca.

Var på 8-mån kontroll idag. Julian levde rövare i bvc-sköteskans rum och gick tom lite längst ngn möbel så hon bara skrattade och frågade inget. Sa bara "oj, han måste göra av med mycket energi!" , min tok-unge! Hon hade lite tips ang maten också, för till skillnad från resten så är han fortfarande rätt sen m att äta och vill äta massa ersättning.  

• NyaMy

Jag tror inte jag bokat ngt på to, så även om ni ses imorgon skulle jag kunna hänga lite då....

• NyaMy

Vi gick på Öppna förskolan på Mikaelskapellet idag, jättemysigt! Efter det så var J jättetrött, men vägrade sova. Somnade inte förrän kl 13, så jag hann aldrig till Vasaparken.

Haligh, det ska regna imorgon så kanske parkleken i Vasaparken? 10?

• NyaMy

Enligt yr.no ska det inte regna förrän på em. Jag tror A kommer lämna L imorgon, men J sover vid 9 så jag går nog ändå ut då. Han är inte van att sova hemma så det känns bara jobbigt.

• NyaMy
    Haligh skrev 2011-10-06 08:20:24 följande:
    Blä, ont i halsen och bomull i huvet. Inte bättre av att Sigrid haft en dålig natt och hållt mig vaken typ...hela. Tar det lugnt och ska kurera mig (mest orolig för att inte vara i form till Hässelbyloppet nästa helg!). Måndagar träffar jag min mammagrupp, vi brukar gå på öppna fsk oftast. Fast nu på måndag var planen att komma ut och plocka svamp, vi får se hur det blir!
    Stackare, krya på dig! Ska du springa? 
    Jag blev förkyld för 2v sen, blev aldrig riktigt sjuk, men har inte kunnat träna. Lite ont i halsen, täppt i näsan o allmänt bara JÄTTETRÖTT. Hoppas du blir frisk fortare! 
  • NyaMy

Nej, ska inte springa. Har aldrig sprungit lopp och springer inte så snabbt. Vore nog bra att springa i grupp då! 45 låter ju super! Jag har sprungit en del i sommar, men har inte klockat för det har varit så kuperat. Är bara glad att det fortfarande känns ok . Har bara lämnat Julian 2 ggr på sats. Jag har sagt att de ska komma direkt om han är ledsen, vill inte att de ska försöka trösta honom.

Är på dåligt humör efter att en mamma himlade surt m ögonen mot mig efter ett kaos-byte i skötrummet på Espresso House. Vet inte varför man låter sådana människor ta ens energi?! 

• NyaMy

Haligh, vi har ju aldrig haft det så. Förstår att det är jobbigt, men det är även jobbigt när alla andra verkar ha det så och man känner sig lite onormal. Den här gången ska jag inte klaga om det blir så utan tänka på fördelarna med det. Fast lite mer kramig får han gärna bli
    Fast att de följer efter en överallt, det gör även mina eller vill veta var jag är heeela tiden. Idag stod Ludvig och slet i mig när jag försökte laga mat och skrek, mamma, mamma, maaaaaammmmmmma. Julian satt i stolen och grät och ville att jag skulle ta upp honom. PUH, säger jag bara och då var det ändå bara fiskpinnar och potatismos .
    Fast här går det alltid bra med pappa så det är skönt. Säkert för att vi alltid delat på mat och sova tillsammans.
    Och Haligh, snart kommer det även gå med andra som hon knyter an till, även om det känns låååångt borta. 

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?