Hej
Var visst ett tag sedan jag var här. Dagarna springer verkligen iväg. Nu har lillkillen fyllt 1 månad (i onsdags) och smekmånaden lagt sig lite. Fortfarande helt underbart med lillkillen men nu börjar jag tycka att tröttheten är jobbig och att känna sig så låst. Jag längtar till lillkillen blir någon månad och tills man kan vara ute ordentligt. Jag ammar och kompletterar me ersättning, så sambon kan ta vissa mål och det har gjort att jag ca 1ggr i v åkt iväg några timmar. I söndags var jag och köpte jeans, helt underbart, ett par icke mamma byxor!!! Denna vecka har jag dock märkt att anknytningshierkin ,att jag är nr 1 att det medfört att Fredrik inte kan trösta lika självklart längre. Det begränsar. Denna vecka har jag på kvällstid knappt kunnat gå till tvättstugan eller kasta sopor för killen har varit ledsen och då är det mina bröst som gäller, ersättningsflaskan kan kasta sig i väggen då. Det tycker jag är ur jobbigt och tom börjat önska att jag kan byta med Fredrik vissa dagar, kunna gå till jobbet och känna sig fri..samtidigt som kärleken är så enorm. häftigt och dubbelt!!!
Vi har nu egentligen bestämt att lillkillen skall heta Edvin, men nu när vi bestämt så har jag blivt tveksam om han inte är en Alexander i alla fall. Innan drev jag Edvin hårt, märkligt det där..
Haligh- okej så du har också fått en kräkbebis. Lillkillen är det och det är jobbigt på nätterna, för han har liksom mat som står i halsen och guppar upp och ned. Tydligen supervanligt, men jobbigt.
LadyMy-fint namn, Julian! Det gick snabbt, ni var eniga ??
Saltgurkan, låter som du fått med det viktigaste i packningen. Klokt att tänka mkt barnkläder, vet ej hur ofta du behöver byta eller hur länge ni stannar. Jag hade dock för mkt kläder till mig själv, gick mest i BBs praktiska rock, men hade egna byxor. Det är dock klokt att ta med egna kuddar, sambon fick åka hem och hämta det för vi hade inga med oss+inneskor till båda!! Godis är viktigt att ta med !!!
Vad gäller blöjor verkar det vara olika. Vi hade prematur första veckan (killen vägde 3030 och gick ned 150 g) därefter hade vi libero som läckte jätteofta så vi bytte till pampers som jag är nöjd med. Dock ej helt perfekt då man måste vädra mkt och smörja för att undvika röd rumpa, fast det är kanske samma med alla. Tror olika blöjmärken passar olika rumpor!
Saltgurkan, lycka till på måndag. Du får ligga på sofflocket i helgen, Du måste inte fixa allt innan!!!!
Ha en skön helg! Dock lär helgen bli kall, usch är trött på kyla och snö nu!