Hej alla
Nu är vi tillbaka i ett regningt Stockholm. Det gick jättebra att resa med Edvin. Han sov vid båda landningarna så han reagerade inte alls. Jättehärligt med lite miljöombyte, lata dagar och underbara kvällar. Dagarn var för varma för Edvin så han fick vara inne i vår luftkonditionerade lägenhet så jag och Fredrik skiftades om med att bada. Men underbart vatten!!!!Fast på seneftermiddagran var det bra med skugga i barnpolen så då plaskade han. Edvin verkar till att gilla det där med att bada! Vi skall ta och anmäla till babysim nu och i går anmälde vi oss till babyrytmik. Det känns som att denna hösten kommer att gå jättefort. Jag som inte hunnit börja göra mitt gravidalbum mm som jag hade tänkt göra under föräldraledigheten.
Ninus, vi skall gå på babyrytmik i Täby. Tibblekyrka! Så då kanske vi kan fika eller ngt i anslutning till dt någon gång.
(Det är nära Edvins farmor som skall gå med på Rytmiken. Edvin har ännu bara två anknytningspersoner, så nu är det dags att skola in fler så vi kan få barnpassning framöver)
Vad gäller mat så tycker jag att det var först vid 7 månader som det lossnade för Edvin. Han åt lite innan men det var då som han verkligen började äta. Tror att det är väldigt olika för barn när det lossnar. Nu vid 8 månader äter han nästan en hel stor burk barnmat till lunch och middag. Gröt på morgonen, välling på kvällen innan sovdags. Aming som mellis, mest för närhetens skull och för att han skall dricka. Han är dålig på att dricka. Juice går bra men vill ju att han skall dricka vatten och det går si och så. Hoppas att det lossnar med drickat för hade tänkt börja dra ned på amningen för att snart sluta helt. Vill inte amma när jag börjar jobba vid årskiftet. Hur gör ni med amning och hur går det med dricka?
Det som har varit bra med att han äter bra på dagen är att han sover bättre på natten. Nu sover han i princip hela natten. Han sover oftast i vår säng och sover då bäst. Har försökt att han skall sova i sin säng och det fungerar när han sover djupt, så fort han börjar sova ytligare framåt morgonen blir han orolig. Vaknar och sprallar i hela sängen. Ligger med fötterna utanför spjälor trots skydd, lägger sig på magen eller annat stoj. Så fort han kommer över i dubbelsängen somnar han om och snusar vidare. Så jag kommer inte att jobba in "sova i egen säng" förrän jag har slutat med amningen, en sak i taget. Jag resonerar som så, han är så liten det gör inget, det är ett bekymmer om han vill sova i vår säng när han är 15..
Jag såg att ni pratat om att ses i morgon tisdag och vi hade kunnat, men vi var så sena så nu verkar det vara inställt. Men vi kan ju se nästa vecka. Hoppats de snorande barnen snart mår bra igen. Läste någonstans att barn kan ha 2 förkylningar i månaden ojoj.