30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
Kanske fått akut järnbrist?? kan man prova ta järntabletter, eller kan det vara farligt om man inte har brist?
haligh, Jag hade inte överlevt utan miniform dropparna till o, hon hade jätte ont i magen på kvällarna, jag hoppas de kommer hjälpa henne!! annars har du provat babymassage? kanske inte när hon har som ondast men lite innan som förebyggande... det hjälpte faktiskt o. Nu kommer jag inte exakt ihåg hur man skulle göra men på ett ungefär så skulle man med väldigt försiktig hand massera magen i cirklande rörelser och det var VÄLDIGT viktigt att det gjordes i klockans riktning (för det är så magen/tarmarna jobbar) och sen skulle man ta bebisens ben och böja dem upp mot magen i cirkulerande rörelser på samma sätt.. dettta brukar hjälpa om man har "en fis på tvären"
du kan säkert googla detta, annars fråga på bvc de kan visa hur man gör.
annars ett hett tips är att hålla lite koll på vad du själv stoppar i dig, det kan vara vissa saker som lilltjejen får mer ont av än annat, typ starkt kryddad mat, mat som ger mycket gaser så som böner mm eller till och med är överkänslig mot..
Några tips bara, hoppas det hjälper!
Hej!
höll på att bli galen i natt för att det kliade så i benen!!! Tillslut gick jag och la mig på soffan, vår soffa är ett typiskt måndagsexemplar, ena sidan är jätte mjuk och den andra nästintill sten hård. Jag har dock inte velat reklamera den än eftersom jag insett att den HÅRDA delen är jätteskön att sova på!!! och i natt upptäckte jag att det faktiskt blev bättre med kliandet i benen också! eller så var jag bara helt slut för klockan var närmare tre på natten
men nu när jag tänker på det tror jag att jag faktiskt läst någonstans att det skall vara skönare och bättre att sova hårt... det funkar iallafall för mig, så det kan vara värt att prova när inget annat funkar!! fast golden, jag undrar om det funkar för dig?? eller så är det precis tvärtom? fråga sjukgymnasten.. hur känns det nu, fortfarande lika jobbigt? tänker på dig!
var det någon som ville ses denna vecka?
Hej,
började få väldigt ont i gamla kejsarsnittsärret igår och fick åka in till danderyd på koll... magen var det helt ok med, ingen fara alls! däremot så låg lilltjejen och först sög på tummen sen kom den åt moderkakan och försökte amma lite där innan den gav upp och tummen igen... hahahaaa som läkaren sa, med det sugbehovet redan i magen så får ni nog börja med napp ganska tidigt!! hon är pigg och sparkar mycket, vilket är ett bra tecken MEN idag när vi var på tillväxt ultraljudet så hade hon droppat och låg på - 19% ... vilket är ett ganska stort dropp från -2%, när sköterskan ser att jag blir lite uppgiven (var där själv också för att p var tvungen att åka till tallin på jobb och kommer hem på fredag) så säger hon "vi mäter om" och gör det, men "glädjemäter" (jag har ju varit med hundra gånger så jag vet hur det går till och ser att hon tar till lite extra) så hon får siffran - 7% bara för att jag skall vara lite lugnare... suck, nu är jag ju inte så orolig av mig eftersom hon är så pigg och olivia låg på - 40% och denna lilla tjej väger redan 300g MER än olivia när hon föddes, och flödet så bra ut och dessutom ska hon ju ligga kvar och jäsa ett tag till så det är lugnt, men tyckte det var lite oproffsigt.. men samtidigt ganska omtänksamt.
Så eftersom hon tydligen motionerar en hel del i magen så behöver hon nog lite extra kladdkaka
fast eftersom p är i tallin och olivia är hos sin pappa överväger jag starkt att äta chips och dipp till middag...och cola Mmmmm.... och kladdkaka till efterätt
det är inte så dumt med lite semester från familjen!
Ladymy; känner ingen direkt skillnad..mer att jag kan bli sugen på något NU för att fem minuter senare inte alls vara det hahahaha så det blev inte chips och dipp till middag utan en halv kanna med smoothie på jodgubbar, blåbär, hallon, apelsin och lime såååå gott!! fast nu när jag tänker på det så vore ju chips inte så dumt...
jag kollade på en sån där babynest också! men insåg att jag kan väl lika gärna rulla en eller två handdukar eller liknande i början för att se om hon eller vi ens gillar det, eller har jag missat poängen?.. för det är väl en sån där som man har i sängen med kant runt?
Ni som redan fått barn, vilket är det bästa ni har köpt och vad tycker ni vad det mest onödiga/värdelösa? ...nyfiken..
Och ammningsbh, varför måste de vara såå fula?? och varför måste de vara utan bygel, måste man ha fula hängiga tant bröst bara för att man ammar? inte för att jag är så intresserad av att se ut som viktoria silvstedt men jag vill inte ha små taxöron som sticker ut som små vårtor strax ovanför naveln som min mamma har heller...eller är de kanske mirakulöst snyggare och bättre när de väl kommer på? har inte orkat provat än..
Hej! Jag letade efter en tråd för dem i innerstan som fått barn i december/under vintern. Detta var det närmaste jag kunde komma och jag ser i TS att det inte bara är mars-föderskor som huserar här. Ni tycks vara ett trevligt gäng men det verkar som att ni känner varandra vid det här laget så hojta bara till om ni inte vill ha nykomlingar i tråden. Jag tar absolut inte illa upp. ![]()
jag såg bara en på twilfit i sturegallerian, ska kolla runt lite om jag hittar något bättre, fått tips om lindex hade tydligen okej....och att de tydligen skall vara just bättre på än man tror! Men hur ska man veta vilken storlek man skall köpa, hur har ni gjort? för de blir ju gigantiska när mjölken rinner till för att senare gå ner till ungefär samma storlek som innan, eller hur det nu var.... jag tror jag sett en typ av amnings linne någonstans som var som ett vanligt linne men förstärkt vid bysten (som en sport-bh ungefär) fast man kunde haka av axelbanden som på en amnings-bh , som jag tyckte verkade smart just första dagarna och på sjukhuset mm, fast nu har jag ingen aning om var och kan inte hitta det, har ni sett det?
ett annat tips från en kompis till mig som precis fått barn är att tubtoppar och skjorta är oslagbart när man ammar, det tyckte jag verkade ganska praktiskt, går snabbt och ändå lite påklädd istället för att behöva dra upp hela tröjan..jag hatar nämligen att ha magen bar!
Nä nu skall jag nog ta och hasa mig iväg till 7-11 och köpa chips och dipp...