30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
Golden, häftigt att det känns!! om du kan och orkar uppdatera oss om vad som händer! allt kommer gå jättebra, du är stark, du kan! STORT LYCKA TILL och STOR kram fån oss, vi håller tummarna för dig!
Golden, häftigt att det känns!! om du kan och orkar uppdatera oss om vad som händer! allt kommer gå jättebra, du är stark, du kan! STORT LYCKA TILL och STOR kram fån oss, vi håller tummarna för dig!
tror vi bestämde samma ställe som sist, dvs espresso house på dalagatan (dalagatan 9G), visst bestämde vi samma ställe har jag missuppfattat det?
Men stackars philip!! hur har det gått, hur mår han nu?? håller tummarna för att ni får all hjälp ni behöver och att han snart är pigg och frisk igen!!
Ladymy, jag känner verkligen med dig, vi pratade faktiskt om dig och nämnde just det att jag förstår om du inte orkar komma, du måste ta det lugnt och försöka vila och sova!! Har du någon som hjälpa dig/avlasta dig lite? och äter du?
Med olivia var det lite jobbigt i början eftersom hon skulle äta hela tiden (dvs varje till varannan timme) så jag fick aldrig sova, vilket gjorde att jag så klart prioriterade sömn framför att laga mat och därför rasade i vikt.. jag var nere som lägst på 42,5 kilo och var som en zombie... och jag hade bara en att ta hand om!!! blåbärssoppa och nyponsoppa är bra tips, många kalorier och är enkelt att bara hälla i sig i förbifarten..
rozi, det var kul att äntligen få ett ansikte på dig och även få träffa din lilla, hoppas vi ses snart igen!
haligh, knäpp kollega du har! sigrid är ju verkligen jättesöt, och då har jag ännu bara sett henne när hon sover! Hon har ju så himla fina och goa runda rosiga kinder, så man egentligen bara vill nypa lite i dem.. nej du söt är det ingen tvekan om, så det var nog bara en ovanligt korkad kommentar utan mening. Vad roligt att pumpen funkade bra, vad glad jag blir! tja du, alla delar, det är nog litet av ett intelligens test nästan hahahaa
Var och träffade min mammagrupp i dag och jag kände mig som anna solsidan hahahaa... vi får se hur det blir.
Golden, vi tänker på dig!
Ninus, vad skönt att ni äntligen fått komma hem igen och att philip verkar må bättre!! Hoppas på bra fortsättning och ni får andas ut lite... barnsjukhus är verkligen inget man hoppas på att få besöka.
Men en fråga, hur märkte ni, Ninus och LadyMy att era små hade urinvägsinfektion? hur vet man det liksom??
Stackars Sigrid!!
Usch vilken otur våra små småttingar har, min lilla har har blvit förkyld och vi skall till läkaren nu på eftermiddagen för att kolla att det inte är öroninflammation också eftersom hon varit gnällig när man lägger henne ner... vi håller tummarna!!
Däremot så fungerar plötslig amningen mycket bättre, det gör inte alls lika ont även om det inte räcker långt men lite får hon i sig och det är ju bra nu när hon är sjuk. Konstigt att det börjar lossna nu, efter så lång tid..
och i natt slog hon rekord, sov mellan 00 och 06! fast det kanske bara för att hon är förkyld som hon är så trött..? hon äter dock bra så jag är inte så orolig.
hoppas våra små mår bättre snart så vi kan njuta mer av vårsolen!!
just det jag och min man är lite oense om hennes namn, så jag måste fråga er vad ni tycker...
Lilltjejen kommer få sin pappas efternamn som är ett namn som börjar på R och är från skottland därför ville vi gärna ha ett namn som också började på r men inte var för hårt.
Vi har valt Rory/Rori.
Min man tycker Rory, för det är ett släktnamn från hans sida och är orginalstavningen. Han tycker Rori är lite "hitta på namn" och lite white trash som typ månfare eller liknande..
Jag tycker Rori (det är ju fortfarande från hans släkt, fast med en annan stavning bara) för jag tycker det låter lite mer svenskt och låter finare..lite som Siri. Och jag har väldigt svårt för y-namn, som Conny och Johnny osv som jag tycker är lite WT (jag vet att det INTE är pc att säga WT, men jag ser framför mig en svensk version av cops och de som är med), Fast jag kan hålla med om att det ser finare ut när man skriver det med y..
båda namnen uttalas med å, dvs så säger man Råry eller Råri...
Vad säger ni, Rory eller Rori? och dessutom tror ni att det är ett för konstigt namn i Sverige så hon kommer bli retad? och kommer folk ha svårt att uttala det och eller stava det (Rory är ett ganska vanligt namn i England och Skottland men inte här)? kan ni komma på några elaka rim på namnet?
Hjälp oss, detta är absolut inte känsligt så var brutalt ärliga!
Hmm..jag antar att jag kommer få ge mig..är ganska nedröstad, fast det gör inget, jag blir bara mer övertygad om att Rory är fint och inget "y-namn" i den bemärkelsen.
men kan ni komma på några elaka eller snuskiga rim på Rory?
just det, hon hade ingen öroninflammation men vi skulle bara hålla koll på förkylningen så att det inte blir värre för då måste hon behandlas, kunde vara början till RS.. men än så länge lugnt, så skönt!
Men herre guuuud, har jag varit borta från "livet" så länge att jag helt missat att minstingen i gänget äntligen är här, STORT SUPER GRATTIS GOLDEN!!!!!!!
Men ajajaj vilken otur du också verkar haft med inflammation och annat, stackare! Jag köpte också en calmaflaska till rory men den funkade inte alls för henne, provat några andra också men gett upp dem och kan nu inte leva utan våra Dr Brown flaskor, de är jättebra (eller i alla fall för oss) dock tycker jag att den smala modellen är mkt bättre än den ergonomiska korta tjocka, men det är en smaksak, min kompis tycker tvärtom (på apoteket på fältöversten hade de bara den korta,tjocka men på NK hade de den smala också) Ett litet tips bara om det inte funkar med någon annan, de skall förhindra att de får i sig så mycket luft och därför också kolik...tänk dock på att om man köper nya nappar till att kolla numret på den, dvs storleken på "hålet" så nr 1 är för nyfödda och 2 är för större barn tror det är från tidigast tre månader osv..
Hoppas det funkar med pumpen för dig, och du behöver inte stressa med att börja amma igen, hon glömmer inte bort, när brösten läkt och inte gör ont så kan du börja igen om du vill, jag slutade helt för att det gjorde så ont men när det läkte och hon dessutom blivit lite större så lossnade äntligen helt, nu funkar det jättebra, dock så ammar jag inte helt utan hon får ersättning också.
Säg bara till om du behöver hjälp med något nu när din man går tillbaka till jobbet, jag bor ju ändå så nära så det är inga problem!
Själv jobbar jag just nu dygnet runt känns det som, har massa saker som det är deadline på typ igår varje dag så det är lite stressigt just nu, samtidigt skall man hinna med att vara mamma och ta hand om världens mysigaste och gulligaste guldklimp och lika underbara och fina storasyster. Det är inte lätt men det går. Det är tur att hon är snäll och dessutom har världens bästa pappa som kan ta henne när jag sitter i möten eller måste åka bort på möten runt om i landet. Men allt går bara man schemalägger det
lägger oftast in möten när rory sover, telefonmöten ute på promenad osv. middag, läxläsning osv och även kvalitetstid med både olivia och mannen på bestämda tider ( kan låta tråkigt men faktum är att vi hinner ses mer och prata mer nu än innan, vet inte riktigt vad vi gjorde innan men det känns som vi har mer tid nu än innan
)
Jag ses gärna snart igen, vi kanske kan ses på filmhuset nästa gång om golden orkar, det ligger bara ett par hundra meter från hennes port och det är jättebra med plats för barnvagnar mm och är det fint väder kan ju de som vill ta en skön promenad på gärdet eller djurgårn.
Jag kan torsdag eller fredag nästa vecka eller veckan därpå är än så länge ganska lugn, hur ser det ut för er?
hinner inte läsa allt jag missat nu, men jag hoppas ni alla mår bra och är friska nu! kram på er så länge!
Golden, går ni på bvc på sibyllegatan?
AAAAAHHHHH!!!!
Nu hade jag skrivit ett jättelångt inlägg och så försvann allt, suuuuuuuck!
Nu orkar jag inte skriva allt igen, men för att sammanfatta allt så kul att alla mår bra och vi mår bra.
Filmhuset är ju toppen, vad säger ni om nästa vecka så kanske både golden och roszi kan följa med, vad säger ni om nästa onsdag?
ps! golden, rory äter precis lika mkt och de är ju "egentligen" lika gamla (beräknade till nästan samma datum, bara bestämde sig att komma ut vid lite olika tider).
Kom på att jag inte alls kan nästa onsdag (är i gränna då) men jag kan hela måndagen, tisdag förmiddag, torsdag förmiddag (tisdag och torsdag skall jag vara borta 13.30 men jag kan ju hänga med så länge jag kan om vi ses vid 11-12) och sen kan jag hela fredagen. Vad tycker ni?
Hej!!
Jag kommer ju såklart! sa vi kl 13? ska vi ses där eller vill ni ta en liten promenad på gärdet först eller bara fika?
Golden, filmhuset är väldigt lugnt, det är mest mammor där så om du vill amma så går det alldeles utmärkt, ta gärna med en liten baby filt eller sjal så känns det lite bekvämare både för dig och lilltjejen. Vi har kört med både färdig ersättning och haft vatten och pulver med oss (har en sådan liten doseringsburk, väldigt praktisk) och jag tycker nästan det är lättare än den färdigblandade eftersom jag alltid spiller när jag ska öppna dem
Ska bli jätte roligt att träffa er igen!!!
Det märks i tråden att vi har fullt upp med våra små ... men jag tänkte bara höra om någon hört något från Ladymy? Förstår att hon har dubbelt så mycket som vi andra och lite till och jag hoppas hon hinner vila lite ibland, och att hon och hennes killar är friska och mår bra... Ladymy om du ser detta så vill jag bara säga att jag tänker på dig iallafall och skickar många glada tankar åt ditt håll, sköt om dig, du gör ett fantastiskt jobb!