Sydafrika-tråd!
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite
ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite
ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Ser på ACs sida att kötiden för väntan i Sverige ändrats till närmare 4 år nu :( (för visst har det stått 3 år där förut?). Om inte vi skickat när vi gjorde det skulle vi nu varit på plats åtta att få skicka. Tacksam över att våra papper är i SA nu, även om även denna väntan är tung, men att halka neråt i kölistorna måste vara hemskt.
Jag är också tacksam över att de inte ändrat väntetiden i landet, då får vi hoppas att både Abba och AC tror att väntetiderna kommer att stabilisera sig.
Måndagskram till alla som väntar och längtar.
Vill inte ge upp drömmen om syskon från SA
Men fyra år känns inte bra...
Ylva menar du 4 år och 2 månader i Sverigekön? Varför väntade ni så länge? Vi skickade ju nästan samtidigt och då var lättsam i Sverige bara 2 år!
Sen vi anmälde oss till AC som sökande igen så har det gått 3 år och 6 månader. Om vi får vänta 21 månader på bb så kommer vi också att ha väntat 4 år på att få bb (och får vi vänta så länge är det inte säkert att vi hinner hem innan medgivandet går ut.) Säger som dottern: Snigelbajs och rävrumpa att det ska vara så långa väntetider och så mycket strul i SA.
Tänk att situationen kan ändra sig så fort. När vi fick vår dotter tog hela proceduren för oss 1 år och 11 månader. Nu är vi uppe i 4 år och snart 1 månad. Skulle man starta nu skulle det alltså kunna ta upp till 6 år, 4 år i sveige och nästan 2 i SA...............
Ibland blir jag orolig att det ska stoppa totalt, även om jag inte tror det innerst inne.
Nu behövs det en klump BB, så vi kan andas ut lite och hoppas att det flyter på. I nuläget finns väl ingen svensk familj hos Abba i SA.