• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Qermit
    gracel79 skrev 2012-02-28 21:35:15 följande:
    Det var 5 veckor sedan i måndags som det senaste BB kom. Och i måndags passerade vi 21 månaders väntan. Inte klokt det här.....Nu måste det snart hända något!
    Pust .
  • Flybe

Den här veckan måste det hända något. Kram till er som väntat så länge.

• Längtande SA

Ja det MÅSTE hända något NUU.

Vi är "bara" uppe i 16 månader, men inte hade vi ställt in oss på att vi skulle sitta här 29/2 2012 och känna att bb är hur långt borta som helst, att det inte ens är nära... Gråter  just nu är det så tungt... tänker på er som väntat över 21 månader!!! Hur ska vi orka så länge? Hjärtat blöder och tårarna rinner.... Om det bara kunde komma barnbesked till några så att hoppet tänds igen...och jag orkar vänta lite till. Det är ju så många som väntat sedan 2010 fortfarande... Vi väntar ju på det mest fantastiska, att får bli föräldrar till ett fantastiskt barn, vårt första underbara barn, så jag vet ju att jag måste orka, alternativet finns ju inte..

All styrka och en gigantisk kram till alla ! Hjärta

• Längtande SA

Ny info på AC hemsida!
    Det finns barn som har fått föräldrar utsedda till sig men besked om barn låter vänta på sig. Huvudanledningen till detta är problem med domstolen i Pretoria....

• Qermit
    Längtande SA skrev 2012-02-29 09:21:28 följande:
    Ny info på AC hemsida!
    Det finns barn som har fått föräldrar utsedda till sig men besked om barn låter vänta på sig. Huvudanledningen till detta är problem med domstolen i Pretoria....
    Spännande! Jag skull dock vilja veta om problemen betyder att det är mycket att göra för domaren (arbetsbelastning och därmed bortprioriterade adoptionsärenden) eller om domstolen inte är nöjda med Abbas utredningsarbete såsom det tidigare varit lite strul med. En rätt viktig skillnad i mina ögon. Men jag tolkar absolut infon vi fått idag som positiv!
  • MollieN

Ååå vad skönt att ni får lite info i alla fall. Ni är nog många som har guldklimpar som väntar på er! Jag håller tummarna för att domstolen kommer igång och att många BBn kommer snart!

• iVantansTider at Wordpress

Jag kan lova er alla att det är trevligare att vänta här hemma i ovisshet än att sitta i en domstol som säger att de inte kan godkänna adoptionen! Håll modet uppe, snart kommer era besked
    Kram på er alla! 

• gracel79

Hej!

Håller med om att det var skönt att få en del info. Tänk att vi är så många som har väntat över året nu, 22 par! Nu hoppas vi att Abba snabbt får igång samarbetet på lokal nivå i orterna runt Pretoria!

• Qermit

En liten spekulation som jag legat och funderat på inatt isf att sova... Visst är det så att AC tidigare gått ut med info om att abba försöker få igång fler lokala alternativ runt Pretoria? Jag tror att det var i samband med att det stoppade i somras. OM det nu är så att de hållit på med det ett tag och samtidigt har det ju strulat, för vår fina iväntans tider bl a, hos pretoriadomaren. Då borde väl inte abba matcha barn som de vet inte snart kommer att kunna få sina föräldrar? Alltså, kanske är det så att de är närmare lösningar än vad man kan tro?

• Flybe

Hoppas att du har rätt Qermit. Undrar om det har hänt något idag. Annars får vi hoppas på morgondagen.   

Svar på tråden Sydafrika-tråd!