• Anonym

    Mim 11 åriga tjej sover i pappas dubbelsäng...

    Men vad har "små bröst" med saken att göra? Är han pedofil?
    Om inte så ser jag inte problemet. Hon kanske känner sig otrygg där och vill sova i hans säng för sällskapet. Min lillasyster sover också i pappas säng. Hon är 12. Ibland är det bara någon enstaka natt. Ibland kommer hon in vid 4-5 på morgonen. Han har en dubbelsäng så de ligger ju inte sked direkt. Han resonerar att hon slutar när hon känner sig mogen.

    Men om du är orolig så kanske du ska prata med ditt ex?

  • Anonym

    Förstår inte heller. Jag var själv 15 år sista gången jag sov mellan mina föräldrar. Jag är fruktansvärt rädd för åska och behövde närhet och tröst.  Kan inte förstå din oro!

  • Anonym

    Usch, kändes obehagligt att läsa...vad har hennes bröst med nåt att göra. Tycker att det är ditt sätt att tänka som låter sjukt! Att dottern sover hos sin pappa är väl inget konstigt. Min dotter bodde hos sin pappa varannan helg efter vi separerat eftersom han inte fick tag i nån trea. Hon sov då hos honom i hans dubbelsäng och hon var 13 år gammal. Skulle aldrig nånsin reflektera över att det skulle vara nåt konstigt, eller att storleken på hennes bröst spelade nån roll..Däremot var det jobbigt när hon hade kompisar hemma, för då fick pappa sova på soffan Nu har han en trea och hon bor varannan vecka och det funkar skitbra, fast det är sorgligt (för mej då).....

  • Anonym

    Jag sov också länge hos min pappa. Jag var ganska mörkrädd när jag var liten, men också när jag blev äldre och inte alls var särskilt rädd tyckte jag att det var hemskt mysigt att sova ihop med min pappa. Jag bökade ner mig bakom hans rygg och lade en arm runt honom. Bättre än så gick inte att sova.

    Och min och pappas relation förändrades inte av att jag i elvaårsåldern började få bröst. Inte sjutton hade mina bröst något med oss att göra. Han var ändå min pappa och jag hans dotter. Han tänkte inte på min antydan till byst och det gjorde inte jag heller. Det går liksom att mysa utan att lida av någon störning.

    Min bonusdotter som är sjutton år knökar relativt ofta ner sig mellan min man och mig. Och ligger inte jag där så ligger hon gärna nära sin pappa med ett eller två ben slängda över honom. Sedan ligger de där och pratar eller läser och njuter av varandras närvaro. Man kan faktiskt behöva fysisk beröring och närhet även efter att man blivit förpubertal eller till och med passerat puberteten.

     

  • Anonym
    Anonym (??) skrev 2010-08-20 21:37:24 följande:
    Jag vill förtydliga att jag inte har den minsta misstanke om att pappan har sexuella tankar om sitt barn. Det vore en helt annan historia.

    Däremot är det väldigt många separerade föräldrar som "använder" sina barn till att vara en samtalspartner och/eller tröst. Tex att mamman snackar en massa skit om pappan till sin dotter och tycker att det bara är oskyldigt tjejsnack. Eller att pappan gifter om sig och mamman känner sig ensam vilket barnet känner på sig och börjar trösta mamma genom att alltid finnas till hands för mamman, kanske tom minskar sitt umgänge hos pappan för att mamman ska slippa vara ensam. Det är den typen av situation jag ser framför mig när ts beskriver situationen. Pappan är van att ha någon att ligga och snacka med på kvällen och nu efter separationen känner han sig ensam och då passar det honom alldeles utmärkt att ha dottern i samma säng så att han kan snacka med henne.

    Det är vad jag menar med att det sannolikt är så att pappan har ett behov, och att det är pappans behov som uppfylls av att dottern sover i hans säng. Barn är oerhört lojala mot sina föräldrar och om dottern känner av att pappan behöver den här trösten av henne så kommer hon att själv lägga sig hos honom. Men bara för att hon gör det frivilligt så är det inte säkert att det är vad hon vill innerst inne, eller att det faktiskt är bäst för henne.
    Min föräldrar var inte skilda och jag gillade ändå att sova hos min pappa. Så kan det också vara.
  • Anonym

    jag låg mellan mina föräldrar när jag var 11 år !
    eller låg jag på mammas plats när hon jobba natt / pappas när han jobba natt.

    Min son är 9 år & sovr bredvid mig i min säng när min sambo jobbar

  • Anonym
    Anonym (??) skrev 2010-08-21 21:21:17 följande:
    Sover din son bredvid dig för att sonen känner sig ensam när din sambo jobbar? Eller sover din son bredvid dig för att du känner dig ensam när din sambo jobbar?
    Min yngsta dotter och jag sover alltid tillsammans när min man är borta. Det handlar inte om att någon av oss känner oss ensamma, det handlar om att vi tar tillfället i akt att mysa ännu lite mer än vad vi gör i vanliga fall. Förstår du? Det är samma sak som att vi på helgerna äter en längre och godare frukost. 

    Vad är det med folk?
    Är det inte underligt att människor skaffar barn med en partner de misstänker är pedofil. Är det inte underligt att något så mysigt som att sova tillsammans omedelbart blir bemött med skepsis från dem som misstänker att ungarna blir kramkuddar för föräldrar som inte kan hantera sina separationer.

    Man undrar vad som har gått fel i samhället och i familjerna.

    Ja, just ja...Min äldsta dotter (15 år) och jag lyssnar ibland på Sune på cd-skiva. Det betyder inte att vare sig hon eller jag lider av någon typ av mognadsstörning. Det betyder bara att vi medvetet regridierar och känner oss upplagda för en liten nostalgitripp (ja, förutom det faktum att Sune är jäkligt bra, alltså
  • Anonym
    Anonym (Help!!!) skrev 2010-08-21 21:58:22 följande:
    Varför skriker du och är så otrevlig??? Jag respekterar min dotter! Jag startade en tråd för att få råd, inte för att bli påhoppad!
    Hur känner du nu då, när så många människor uppvisar en i stort sett samlad (positiv) åsikt om det hela? 
  • Anonym
    Anonym (Help!!!) skrev 2010-08-21 22:15:08 följande:
    Soc tyckte inte det var positivt när jag pratade med dom.

    Jag är fortfarande fundersam och betackar mig påhopp och sexuella antydningar!
    Ringde du sociala myndigheter för att din dotter sover med sin pappa? Och de var inte positiva till det, trots att du säger att du betackar dig för sexuella antydningar? Vad var det i så fall de ifrågasatte? Och hur uttryckte du dina farhågor? Vad består egentligen dina farhågor av? 

    Man baxnar.  
Svar på tråden Mim 11 åriga tjej sover i pappas dubbelsäng...