• Anonym (Inget alls)

Hur ofta ger er man/pojkvän/sambo er komplimanger?

I början när vi träffades överröste han mig med komplimanger och kunde inte sluta pussas.

Men nu efter bara 2 år finns ingenting kvar. Inga komplimanger, inga pussar inget kel ingenting.
    Jo när vi ska ha sex kan han fjäska lite men jag har försökt att förklara att jag vill inte bara ha pussar när han vill ha sex. Jag har nekat sex så många ggr nu att han gett upp att försöka. Jag vill få honom att förstå att för att jag ska vara sugen får han faktiskt visa lite kärlek i vardagen oxå.

Eller vad tycker ni?
    Hur mycket kärlek visar era män??

• Svar på tråden Hur ofta ger er man/pojkvän/sambo er komplimanger?
  • sextiotalist

Efter snart 20 år, så ger han alldelse för många komplimanger, skulle jag tro på honom måste jag vara den vackraste, sexigaste, tjusigaste kvinnan på jorden.

Jag är tyvärr är inte lika bra, något jag måste jobba på.

• waitingforyou2011

Jag är så lyckligt lottad och har hittat en kille som överöser mej men massa komplimanger, och verkligen menar de! :D

Flera gånger om dagen berättar han för mej hur fin han tycker jag är, super mysigt!
    Även om ja inte känner mej så snygg när ja precis vaknat eller precis kommit hem från stallet me häst dregel i håret ;) så syns det att han verkligen menar de när han säger de.
    Förövrigt så tycker ju jag att han är världens snyggaste och sexigaste kille så kan bara inte låta bli att ge han komplimanger med. :)

• Anonym

Lite för ofta. Sen har jag svårt att ta det till mig nu med alla grav.kilona kvar..

När han för jobbat och varit tvungen att vara borta, ex min födelsedag och dylika viktiga dagar , är det som ammen i kyrkan att det kommer ett blomsterbud.

• Louwa

Flera gånger om dagen. Om ca. 1 månad har vi varit tillsammans i två år och vi har en liten son på ett halv år.
    Älskar min pojkvän över allt annat och skulle inte överleva utan honom. <3

Liam 100212 ♥
  • Bedan

Hela dagarna varje dag och ibland även på natten när han pratar i sömnen, gulligt Hjärta Vi har varit tillsammans i över 2 år.

• Anonym (Inget alls)
    Tingeling83 skrev 2010-08-22 18:53:47 följande:
    Hej !!

Vad trist att han inte kan säga tex du är fin , du är guld värd , älskar dig m.m till dig när som .
    Pussar , kramar , kel är inte fel
    Prata med honom berätta hur du känner.
    Ger du han komplimanger och såndant??

Jag har varit ihop med min kille i snart 2 år , vi har sex nästan varje dag , säger älskar dig till varandra varje dag , puss när vi går till jobb eller om vi ska ngnstans , massa kramar , hålla handen när vi ute & går , kelar massa behöver ej bli sex utan kel & hångel , vi kan ligga soffan hålla om varandra och se film.

Han kan säga till mig du är underbar och jag säger till han du är den finaste.

Vi ger & tar rätt mycket både öga mot öga & sms !!
    Jag har pratat med honom. Han säger att han vet att han är dålig på det. Men ändå händer det ingenting.
    När jag ser allas svar förstår jag att majoriteten faktiskt ger komplimanger nästan varje dag. Jag vill oxå ha det så! :(
    Jag ger honom komplimanger nästan varje dag men nu har jag nog inte gjort det på nån vecka. det är trist att bara ge men inte få något tillbaka. Jag skickar även gulliga sms och det gjorde han oxå i början men nu får jag inga sms alls. Funderar på att åka bort ett tag så han får vara ifrån mig och tänka efter lite. För jag vill inte ha det såhär. Detta är väl ingen katastrof men man vill ju ändå känna sig älskad!
  • naiga78

Tror detta är ganska vanligt i många förhållande. Men jag tror också att man formar sin partner efter ett tag. Min make ger mig komplimanger dagligen vi har varit ett par i 5 år... Blommor och små kort, romantiska utflykter där vi får vara helt ensamma utan barn mm... Men jag tror att detta beror på att vi har i början av förhållandet pratat om att vi aldrig får glömma bort varandra. Kommunikation, tyvärr måste man ibland tala klarspråk med killar för de kan inte gissa sig till. Vissa tror att de är klara om de lyckas få en men de fattar inte att det är då arbetet börjar. Få honom att inse att om han vill behålla dig så måste han arbeta för dig. Vardags romantiken är det som får en relation att hålla i längden. Lycka till

• Anonym

min sambo sen 2,5 år tillbaka visar det på olika sätt varje dag. tex 'min finaste' eller 'jag älskar dig' 'vad roligt att se dig' osv osv...sms skickar vi sällan men vi emailar under dagen och skriver puss och andra gulliga saker. jag är nöjd men jag ser det också som en självklarhet. Jag är såklart likadan tillbaka till min sambo

• droppen25

Vi är likadana på den punkten min fru och jag. Det går i perioder men det blir väl någon gång i veckan i snitt. Inga blommor eller presenter utan bara en rejäl kram och "Jag älskar dig". 

• naiga78

Tror TS du gör dig själv en otjänst om du slutar vara gullig för att han inte är gullig tillbaka på en gång. Samt att straffa honom och inte ha sex för att du inte får komplimanger är samma sak där med, i slutändan straffar du bara dig själv. Bättre att du tar initiativ en het romantisk kväll där du förför honom och där han ser hur han ska göra för att det ska bli en "happy ending". Man får aldrig sluta jobba i en relation och bara vänta på att den andra ska göra saker det är när man först har provat allt som man kan kasta in handduken och be dom kamma sig.

• Anonym (Inget alls)
    naiga78 skrev 2010-08-23 16:42:16 följande:
    Tror TS du gör dig själv en otjänst om du slutar vara gullig för att han inte är gullig tillbaka på en gång. Samt att straffa honom och inte ha sex för att du inte får komplimanger är samma sak där med, i slutändan straffar du bara dig själv. Bättre att du tar initiativ en het romantisk kväll där du förför honom och där han ser hur han ska göra för att det ska bli en "happy ending". Man får aldrig sluta jobba i en relation och bara vänta på att den andra ska göra saker det är när man först har provat allt som man kan kasta in handduken och be dom kamma sig.
    Alltså jag straffar honom inte genom att neka sex. Utan det är bara så att jag har ingen lust till sex när jag inte känner mig älskad. Alltså innerst inne vet jag att han älskar mig men man börjar tvivla lite ibland.

Det är inte kul att ge komplimanger och vara gullig hela tiden när jag inte får nånting tillbaka. Man tappar lusten.  Det har gått så långt att jag inte har nån lust att fixa en romantisk het kväll. :(
  • naiga78
    Anonym (Inget alls) skrev 2010-08-23 16:54:56 följande:
    Alltså jag straffar honom inte genom att neka sex. Utan det är bara så att jag har ingen lust till sex när jag inte känner mig älskad. Alltså innerst inne vet jag att han älskar mig men man börjar tvivla lite ibland.

Det är inte kul att ge komplimanger och vara gullig hela tiden när jag inte får nånting tillbaka. Man tappar lusten.  Det har gått så långt att jag inte har nån lust att fixa en romantisk het kväll. :(
    Då har du redan gett upp... I en relation så anser jag att man kämpar för varandra. När den ena dalar får den andra ta över roddret och tvärtom. Annars kommer man aldrig ro åt samma håll. Förstår hur jag menar?.  Tro mig planera en het kväll så får du nog en annan respons än du när påtalar att han inte ger dig uppmärksamhet som du behöver. Det uppfattas som gnäll och när vi gnäller på våra partners så blir de anti dvs moment 22.
  • Anonym (Inget alls)
    naiga78 skrev 2010-08-23 17:02:57 följande:
    Då har du redan gett upp... I en relation så anser jag att man kämpar för varandra. När den ena dalar får den andra ta över roddret och tvärtom. Annars kommer man aldrig ro åt samma håll. Förstår hur jag menar?.  Tro mig planera en het kväll så får du nog en annan respons än du när påtalar att han inte ger dig uppmärksamhet som du behöver. Det uppfattas som gnäll och när vi gnäller på våra partners så blir de anti dvs moment 22.
    Ja du har rätt och verkar vettig!
    Jag får ge det ett försök till. Men jag är ganska säker på att det kommer bli som vanligt igen att bara jag ger och han ger ingenting. Ikväll blir de massage å hela fadderuttan
  • naiga78
    Anonym (Inget alls) skrev 2010-08-23 17:17:18 följande:
    Jag får ge det ett försök till. Men jag är ganska säker på att det kommer bli som vanligt igen att bara jag ger och han ger ingenting. Ikväll blir de massage å hela fadderuttan
    Hoppas massagen ger dig en underbar kväll. Sen vänta några dagar o se om hans beteende ändras
  • Anonym (S)
    Anonym (Inget alls) skrev 2010-08-23 17:17:18 följande:
    Heja ts! Hoppas du får din sambo på bättre tankar nu :)
  • Anonym (känner igen)

jag känner igen mig i dig TS.

jag pratar ofta med sambon om att kärlek är viktigt alltid. det är verkligen inte det att han inte älskar mig, men han visar det inte.

han är medveten om sitt problem och visar att han är ledsen över att inte kunna sprida sina känslor. jag har accepterat att han inte kan det så bra... men jag påpekar för honom att man blir ganska ledsen om man inte får någon kärlek alls och att jag inte kan läsa hans tankar.

dock så drar han en hand på ryggen när han går förbi mig och så... men har aldrig kommit hem med blommor eller liknande överraskning... han är inte lagd åt det romantiska hållet... tyvärr är jag det och har i ett tidigare förhållande blivit överröst av sånt och trivdes super med det.

men man får acceptera... och ger du honom så kommer han kanske ge mer... jag önskar att min sambo ska börja tänka på att ge mer kärlek, och vissa dagar gör han det mer än andra :) nu under sommaren när vi umgåtts mycket på semestern har han blivit mycket mer närgången och så...

håll ut, men tvivla inte på hans kärlek i första taget. alla kan inte visa känslor.

• naiga78
    Anonym (känner igen) skrev 2010-08-23 21:19:50 följande:
    jag känner igen mig i dig TS.

jag pratar ofta med sambon om att kärlek är viktigt alltid. det är verkligen inte det att han inte älskar mig, men han visar det inte.

han är medveten om sitt problem och visar att han är ledsen över att inte kunna sprida sina känslor. jag har accepterat att han inte kan det så bra... men jag påpekar för honom att man blir ganska ledsen om man inte får någon kärlek alls och att jag inte kan läsa hans tankar.

dock så drar han en hand på ryggen när han går förbi mig och så... men har aldrig kommit hem med blommor eller liknande överraskning... han är inte lagd åt det romantiska hållet... tyvärr är jag det och har i ett tidigare förhållande blivit överröst av sånt och trivdes super med det.

men man får acceptera... och ger du honom så kommer han kanske ge mer... jag önskar att min sambo ska börja tänka på att ge mer kärlek, och vissa dagar gör han det mer än andra :) nu under sommaren när vi umgåtts mycket på semestern har han blivit mycket mer närgången och så...

håll ut, men tvivla inte på hans kärlek i första taget. alla kan inte visa känslor.
    Ja så gör han säkert en massa annat rätt och därför stannar du ju. Vissa karlar ger blommor och inget annat min man lagar middag varje dag för mig så kan bara mysa med dottern när vi kommer hem från jobbet. Det är vardags romantik. Hämtar mig och kör mig till jobbet även fast jag kan ändå åka på annat sätt men han vill att vi spenderar den tiden tillsammans. Man måste uppskatta dom sakerna också. Vi stirrar oss blinda på blommor och kort ibland och glömmer bort att praktiska män kanske mer gör praktiska saker. Däremot är vi tjejer blödig och blommor är alltid trevligt.
  • Anonym

Aldrig någonsin under våra 6 år tillsammans

Svar på tråden Hur ofta ger er man/pojkvän/sambo er komplimanger?