• Therre

BF maj 2011

hejsan! Jag plussade i måndags och Bf 3 maj, är nu inne på v 5.
    Väntar mitt andra barn medan de blir min sambos första. Men lika spännande är väl de längtar som in i bomben på detta då jag fick Mf för ca 10 månader sen.

Ska på inskrivning på mvc på fredag..:D sen blir de väl att längta tills magen börjar komma och därefter ultraljudet då även sambon får se att de är ett litet liv där inne...

• Therre

Jag tar och skriver in mig också här på listanSkrattande

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet

• Therre

Listan blir bara längre och längreSolig
    riktigt kul de, hoppas att de blir ännu längre.

Har pallrat mig upp ur sängen nu, dag att fixa frukost till mia och dottern sen blir de att åka till jobbet,
    känner mig något piggare idag faktiskt om man jämnför med tidigare dagar så de är ju bra de,
    då behöver jag inte gå och sova på jobbet, slutar kl 15 idag så de är också sköntSkrattande.

• Therre
    we wish for a baby skrev 2010-09-02 13:36:57 följande:
    Ska ni göra könsul ifall ni får? De vill vi göra, inte för att vi skulle bli gladare av en pojke eller flicka. Vi kommer bli lika glada vilket som, men vill kunna planera lite bättre samt lära känna den lill* lite bättre :)
    När jag väntade mitt första ville jag inte veta vad de var för kön, jag ville att de skulle bli en överaskning.
    Nu när jag väntar mitt andra är jag lite kluven. Jag och min sambo har pratat lite om de och fördelen är ju att man kan fundera på olika namn på enbart ett kön då ist för att  hitta på till 2 olika, förbereda en ev barnkammare, köpa rätt kläder på en gång och en massa sånna grejer, men att inte veta tycker jag är själva tjusningen i de hela att få vänta och se vad de blir..

Jag tycker att de där är skitsvårt. Jag vet inte alls hur de kommer blir misstänker att om vi bestämmer oss för att kolla vad de är för kön så kommer de nog bli typ i sista sekunden inget vi kommer bestämma nu, sen om man tar reda på de så kommer man nog försöka hålla de för oss själva och inte berätta för någon om vad de blir, de är där de kluriga och jobbiga biten kommer att försöka att inte försäga sig.. Men vi får se för våran del.

Eftersom att de är sambons första så funderade han på samma som mig att han inte ville veta könet innan de kommer för han vill få de som en överraskning men ändå är han nyfiken, så har också funderat på om jag ev bara skulle veta vad de blir men då skulle de bli jävligt svårt för mig att inte råka säga de eller göran någon typ av antydan till vad de kan vara..

Så SVÅRT! Hur tänker ni andra? ska ni ta reda på vad de blir för kön?
  • Therre
    Sabina87 skrev 2010-09-02 15:02:50 följande:

Kan nån skriva in mig också! Glad
    Sabina87 BF 9/5 2:a barnet.

Jag har skrivit in dig nu!!

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet we wish for a baby- Bf 2 maj, första barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet
  • Therre

Var på inskrivning i fredags och fick då ändrad BF till den 2:a ist för den 3:e maj så har bara änfrat de i listan:D

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet we wish for a baby- Bf 2 maj, första barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet
  • Therre
    Jean skrev 2010-09-11 08:35:39 följande:
    Fraga till er alla tjejer! Hur manga av er har inte berattat for era mammor???

Har san nara kontakt med min mamma och de kanns sa jobbigt att inte ha berattat annu. Har fem veckor kvar tills mitt nasta ultraljud i v12 da vi har tankt beratta for alla.
    Tyvarr kan vi inte beratta for min mans mamma for hon kommer ringa runt och beratta for alla aven om vi ber henne att inte gora de. Min mans pappa vet pga att han ar lakare och rekomenderarde forlossningslakare till oss. Litar pa honom! Men jag vill ju sa garna beratta for min mamma... Aven om de blir MF sa kanns de som att jag kommer beratta... Kluven.
    Jag har inte berättat för min mamma än men hon frågade här om dagen och då sa jag nej, men de har sagt flera ggr att de ser ut som om att jag är gravid fasta att jag inte har vart de, och jag är inte den som är rund om magen vanligtvis heller, kanske börjar synas redan men de vill jag inte, vi hade ju planer att berätta efter vårat ul men de är en bra bit kvar tills dess blir ju inte förän i v 17 samma vecka som jag fyller år.. Jag brukar prata väldigt mycket med mamma och de är skit svårt att undanhålla detta, de som är mest jobbigt de är nog sambons föräldrar för att vi vet att de kommer bli så otroligt glada så man bara längtar efter att berätta för dem och se hur de reagerar..

"Jean" om jag var du så skulle jag berätta för dem som jag kända att jag kunde lite på och att de inte skulle sprida de vidare och sist berätta för din mans mamma, men att tänka på är väl isf att inte berätta för de andra allt för lång tid innan ni berättar för hans mamma för då kan de nog bli tjurerier skulle jag misstänka och hon skulle nog undra varför alla fick veta före henne..

Om du verkligen vill berätta för din mamma så gör de, kan vara väldigt skönt att ens mamma vet om de framförallt om man ev är orolig för MF...

Börjar må lite galet nu så nu är de nog dags för frukost känner jag annars kommer jag verkligen inte klara av att jobba idag:S som tur är så slutar jag redan kl 15 idag...
  • Therre
    TeamX skrev 2010-09-11 17:05:29 följande:
    Hej på er....

Nu vill jag ha tips!!

Jag går omkring och mår ständigt lite småilla mest hela tiden. Det knasiga är att jag SAMTIDIGT är hungrig.
    Jag har märkt att om jag hela tiden äter något smått så mår jag bättre...men jösses, jag kommer ju att bli en flodhäst då!

Nån som har tips på vad man kan småäta på jobbet, som är nyttigt?

Det känns som om jag redan gått upp fem kilo, ha,ha...

Jag hoppas verkligen jag mår bättre på måndag då jag ska jobba, de senaste dagarna har jag mått pest och varit sååååå TRÖTT!!!

*sover, äter, sover, äter, sover, äter* 
    Jag känner likadant, jag kör på frukt jätte bra och nyttigt, känner mig piggare och blir inte alls lika grinig/lätt retlig, samma sak på morgonen innan jag går upp ur sängen så har jag en frukt på nattduksbordet som jag trycker i mig, sen är de väl bara att röra lite på sig ta små promenader osv, Men frukt är iaf något som jag tycker är toppen... Jag har ju dessutom turen att jobba på ett ställe med en stor salladsbar så emellanåt knycker jag lite där i från nån gurka, annanas ring, mozzarellaboll eller nå liknande, bara något litet ibland när man känner sig hungrig och sugen på nått. men frukt är något som jag rekomenderar stort:D:D

Prova de och hoppas på att de fungerar lika bra för dig som för mig, dricka vatten eller juice är ju också bra för att stilla hungern lite...

Lycka till
  • Therre
    Jean skrev 2010-09-12 08:04:34 följande:
    Mozzarellabollar de far man val inte ata???? De ar ju opastoriserat?????

Har haft min forsta symptom fria dag. Fasiken va laskigt de kanns man blir ju lite orolig. Har haft en san stressig och riktigt irriterande dag pa jobbet idag sa nu kanner jag mig radd for att de gatt snett dar inne. Ar de farligt att stressa och vara irriterad???? =/ =)
    Jodå de får man äta, enligt de källor som jag har kollat upp både på internett och i böcker.. så de ska nog inte vara några problem, man får väl kolla lite extra på förpackningen om man är osäker bara...

ang stress, så har jag ett ganska stressigt jobb jobbar på en lunchrestaurang och de är spring hit och spring dit, och man stressar på, men jag försöker ta de lugnare och inte stressa så mycket efter som att i samband med att man stressar så ökar pulsen och när din puls ökar ökar även fostrets puls vilket i långa loppet kanske inte är så bra, så de gäller nog att man sätter sig emellan åt och pustar ut och lugnar ner sig lite och försöker att minsak på tempot lite och då ska de nog inte vara några problem..:D
  • Therre

Jag var på min första inskrivning för nån vecka sen och ska på mitt andra den 1a okt som en uppföljning på den första och då ska vi också ta alla dessa blodprover och kolla mitt blodsocker igen som var skyhögt sist fast att jag inte hade ätit eller druckit något..
    Börjar må riktigt illa på morgonen men har inte spytt än så länge så de är ju skönt de iaf. men de håller i sig länge kan sitta i till mitten av dagen, väldigt drygt när man kommer till jobber och ska vara glad se glad ut inför alla gäster som kommer och fixa med deras mat osv...
    Jag tycker iaf att jag är duktig som lyckas ta de relativt lungt på jobbet med tanke på att de är en lunch restaurang bland annat:D

Nu blir de fukost sen en härlig dusch innan jag ska till jobbet...
    Ni får ha de så bra allihopa!

Svar på tråden BF maj 2011