• Therre

BF maj 2011

på söndag har jag gått 19 fulla veckor, blev ju framflyttad 5 dagar när jag var på UL så nu är man beräknad den 7 maj ist för den 2maj, är rund som ett klot och nog fasen syns de allt att man är gravid...:D men jag kan inte direkt säga att jag känner nå rörelser:( jag som längtar så mycket efter de...

var till sjukgymnasten igår efter att inte ha vart där på 5 veckor och allt så bra ut var bara nån kota i ryggen som skulle rätas till men annars så allt bra ut och han sa att de såg bättre ut än vad han trodde att de skulle göra och att vi inte behövde boka in någon ny tid utan att jag själv skulle ringa om de va något och jag behövde kollas:D så skönt, var också till min barnmorska och tog nu blodprover och blodtryck pga att jag är väldigt yrslig på morgonen och så men allt så bra ut där så vi kom bara fram till att jag skulle försöka ta de lite lugnare på morgonen och inte göra för hastiga rörelser.. Några fler som har problem med yrsel?

de här med namn tycker jag är lite kul men kan vara ganska jobbigt ibland också när man inte kommer på något eller om man inte kommer direkt överrens med sin karl om namnet, i början funderade vi på Aurora om de skulle bli en tjej och Emanuel eller Samuel om de blev en pojke men nu har vi ändrat oss igen och nu har vi Mira om de blir en flicka tycker de är riktigt fint och om de blir en lite pöjk så blir de nog Nathaniel, men de är ju lång tid kvar ännu innan den lilla kommer men nu har vi iaf slutat försöka komma på fler namn så man får väl se helt enkelt efter att barnet har kommit så ser de kanske inte alls ut som en mira eller nathaniel så då blir de lite knivig och stressigt med att komma på ett namn:D

Nu är de dags för mig att fixa iordning mig och dotter sen ut i denna kyla "BRRR" inte ett dugg skönt ute..

• Therre

Jag tror att jag har gått upp ca 4kg så här långt (v.22+3), om jag jämför vikten på första inskrivningen som gjordes där och nu då om jag väger mig hemma men de kan ju skilja sig från våg till våg så jag får väl se de rätta den 19e när jag har nästa besök. när jag väntade min första så hade jag gått upp 12kg vilket jag ändå tyckte var lagom vill nog inte gå upp mer än så denna gång gärna lite mindre men de blir som de blir.. spelar inte så stor roll egentligen..
    Fick bort mina tidigare kilon väldigt fort efter att dottern kommit var dock inte så många kilon kvar. de sköna är väl att man älskar att vara ute och gick bort de sista ganska fort då och nu lär de bli ännu enklare då denna är beräknad till den 7 maj så man har hela våren samt sommaren på sig. mycke trevligare att vara ute när de är soligt och lagom varmt än när de börjar bli kallt och ruggit ute:D

Fasen så den lilla sparkar nu, sambon min känner även av dem när han lägger handen på dottern har sagt att hon har kännt men är inte lika säker där eftersom att jag frågat när den sparkat och då har hon sagt ja så jag vet inte men de ska bli kul när man verkligen får se hennes min när en riktigt kraftig spark kommer. Min dotter som nu är 5 år har dessutom kommit fram till att innan hon ska lägga sig och sova så ska hon sjunga blinka lilla stjärna för bäbisen VARJE kväll samtidigt som hon klappar på magen, sen säger hon god natt bäbisen... Tycker hon är så gullig.. men de är verkligen mysigt:D

Har börjat fått tillbaka den där jäkla huvudvärken igen som håller i sig från morgon tills jag lägger mig, tar jag alvedon är den borta i kanske 2 timmar om jag har tur sen kommer den tillbaka och jag har blivit väldigt noggran med att få i mig den vätska som jag behöver så de kan inte vara vätskebrist iaf:S drygt som sjutton är de iaf...

Ska ta och lägga mig i soffan och passa på att vila lite nu medan dottern är på dagis, sen blir de ut med hunden och hämta dottern...

• Therre
    Har börjat fått tillbaka den där jäkla huvudvärken igen som håller i sig från morgon tills jag lägger mig, tar jag alvedon är den borta i kanske 2 timmar om jag har tur sen kommer den tillbaka och jag har blivit väldigt noggran med att få i mig den vätska som jag behöver så de kan inte vara vätskebrist iaf:S drygt som sjutton är de iaf...
    Vilket elände!
    Men just Alvedon varnar de väl för nu för gravida? Något ämne i det som inte alls är bra.
    ja verkligen, jag är inte den som är så förtjust i att ta värktabletter i huvudtaget är ytterst sällan som jag tar med men har för mig att jag har hört att alvedon ska vara bra och att de inte ska vara nån fara att ta dem när man är gravid..
    Hur har ni det med er hunger förresten? Dom senaste dagarna har jag varit hungrig hela tiden, jag kan äta mat och vara nöjd i kanske en halvtimme sen är jag hungrig igen. Hoppas verkligen inte det ska vara såhär i fem månader nu.
    Jag är inte så värst hungrig, mest r de på morgonen och då måste jag käka en ordentlig frukost men sen klarar jag mig bra till kvällen då sambon kommit hem, men jag försöker att äta som jag ska fast att jag inte är direkt hungrig just för att jag ska få i mig de jag behöver och bäbisen med:D

de där med näs skölj grejen rekomenerar jag stort. har inte använt nu under graviditeten men annars. första gången jag fick prova en sån var när jag var på ett stresshanterings läger och där fick vi använda sånna och man blir helt ren känns lite konstigt och äckligt i början kanske men man vänjer sig och jag själv blev mycket piggare och gladare just för att man inte längre anstränger sig så mycket för något så enkelt som  att andas...
  • Therre

jag brukar få som krypningar i ben och fötter senare mot kvällen och de brukar jag få när jag är ganska trött så då går jag bara och lägger mig i stort sett brukar inte få de på dagen så de är inget som jag har tänkt så mycket på faktiskt...

Amningskudde tycker jag faktiskt är väldigt skönt att ha min mamma sydde själv en till mig när jag väntade min dotter och nu skulle jag få syrrans som hon hade för ett år sen, jag tycker dem är toppen och man kan ju använda dem till mer än bara amningen så de är ju skönt de med..

• Therre
    Mamma Maj08 skrev 2011-01-07 00:50:36 följande:
    Har haft ont i ryggen sen jag blev gravid med första....men nu går det ihop med foglossningen....inte kul :/
    jag har också haft ont i ryggen sen jag fick min första och hon är 5 år nu:S och inte förän nu när jag blev gravid sökte jag lite hhjälp för de, (tidigare har man ju gått och bara tänka att nej men de går snart över sen när de kommer tillbaka så har man tänkt samma sak igen), men iaf när jag kom till sjukgymnasten så visade de sig att min ryggrad samt hela korsryggen var förvriden åt vänster och mitt ena ben pga de var nästan 2 cm kortare än de andra vilket resulterade i att man gick och belastade helt fel så de blev värre. så ett tips om du inte redan har kollat upp de hela är att gå till en sjukgymnast så blir du av med smärtan jag mår MYCKET bättre.
  • Therre
    Mamma Maj08 skrev 2011-01-09 17:18:40 följande:
    Therre; ja så har jag också gjort, alltså gått och dragit ut på allt....men nu på onsdag ska jag äntligen gå till en sjukgymnast....:) hoppas det blir bättre av det....
    de blir lätt att man gör så och inte orkar ta tag i de, ja hoppas att de blir bättre nu förhoppningsvis blir de väl de, lycka till!:D
  • Therre

kom nyss ut från en lång VARM dusch, att de kan vara så skönt, har fått sätta in en pall att sitta på nu för de blir lite för jobbigt att stå upp hela tiden då jag tar mina långa duschningar hehe, men de fungerar bra de med..

köpte in de första nya babykläderna för ca en månad sen så otroligt kul och mysigt att gå och titta på bäbis kläder och i förrgår var jag upp på vinden och hämtade ner kläder från när dotterna var liten så nu är allt upptvättat och torkat och allt ligger i sin låda. Ska väl hämta spjälsängen snart som ska in i vårat rum men innan den hamnar där så ska den slipas och målas om, bilbarnstolen fick vi i present av min mamma och syster en BRIO primo, väldigt snällt och skönt för då sparar man in lite pengar på de för de är ju inte direkt de billigaste inköpet man behöver göra. Amningskudde och liggdel till skötbordet skulle jag få av syrran knapt använda. Barnvagn har jag också, ev skulle jag nog vilja klä om den på utsidan bara men får se hur de blir med de, annars är den jätte fin.

Så de större och dyrare grejjerna har man ju redan sen är de ju de lite mindre och billigare grejjer som man behöver köpa men de kan man ju ta lite allt eftersom. Ska sätta mig och skriva en inköpslista på vad de är vi behöver köpa så man inte glömmer något.

tror lillen leker rövare i magen ibland, och verkar tycka att de är väldigt kul att sparka så jag måste pringa på toa hela tiden, tycker den ligger ganska långt ner för de är inte ofta som jag känner sparkarna högt upp och ändå är jag inne på vecka 24, är de vanligt att de ligger långt ner vid den här tiden, kommer inte ihåg ett dygg hur de var med dottern, kommer bara ihåg att de var en väldigt lätt graviditet... Men de är iaf så otroligt mysigt att äntligen känna de lilla livet röra på sig där inne och sambon blir så glad varje gång han känner bäbisen sparka, väntar bara på att de kommer kraftigare kickar så dottern också får känna dem lite tydligare..

Nu ska jag kasta i mig lite käk, sen ska jag gå och hämta dottern på dagis man får ta de väldigt försiktigt här på gatorna nu för de är rena rama isgatorna här och har vart nära på att ramla omkull flera gånger vilket jag inte har lust med, därefter ska vi fixa och dona lite här hemma och plocka bort julen, vill ha bort allt de där nu, känner inte nån direkt julkänsla längre så då kan de lika gärna åka upp på vinden och man får ut den där granen som tar så mycket plats...

• Therre
    FruganH skrev 2011-01-11 13:22:41 följande:
    Jag känner också nästan bara sparkar och rörelser långt ner i magen. Typ precis över blygdbenet. Hade gärna velat att den skulle snurra runt lite, för det hade nog vart lättare att se och känna på utsidan om den sparkade i navelhöjd. Men men, det kanske kommer Glad Har känt några enstaka gånger på andra ställen i magen, men den lille trivs väl bra där nere antar jag Flört
    okej ser att de är många som har de så men då är de iaf inte ovanligt... jag har också känt den sparka på andra ställen med nån gång i bland men mest ligger den där och sprakar på pissblåsan så jag nästan blir galen... men de kanske är som du säger den kanske trivs där nere hehe

ska till BM för andra gången nästa måndag och då ska vi väl börja mäta magen och kolla vikten så då får jag se hur mycket jag har gått upp. lite spännande, lyssna på hjärtljuden när brukar man börja med de?... de är ju något som jag har längtat efter så hoppas att de gör de på måndag då..
  • Therre

jag kan nog säga att min sexlust är nog inte direkt i topp, jobbigt då sambon tjatar en hel del och jag känner mig så dum som bara säger nej hela tiden, men jag är så trött och orkar knapt och när vi väl har haft de så får jag ont i magen och de har jag ingen lust med alls, känner mig utöver de annars bara klumpig:S hade ju hoppats på att de skulle bli bättre lite längre in i graviditeten men de har de INTE blivit..

Gud så jag längtar efter våren nu vill att den ska avara här nu, hade ju hoppats på att de skulle töa något men där misstog jag mig när jag vaknade imorse:S

• Therre
    Jodi skrev 2011-01-12 17:21:11 följande:
    Hur länge tänker ni jobba förresten? Jag har tänkt gå 4 veckor innan BF, vill gärna vara lite ledig och hinna sova och boa lite...(och den kan ju komma tidigare oxå).
    Jag är redan hemma jag, sa upp mig i mitten av nov och gick hem 17 dec så jag har vart hemma ett tag nu, ganska skönt faktiskt, kände mig väldigt rastlös i början men nu börjar man komma på lite saker att göra finns ju alltid något att göra de gäller bara att man tar tag i de också. Skönt var de iaf och man hinner ta de lungt, vila upp sig och förbereda inför allt som komma skall.
Svar på tråden BF maj 2011