• Therre

BF maj 2011

Jag ska till BM på måndag jag. Just nu sitter jag och tittar på snövit tillsammans med min dotter sen ska vi gå på en liten promenad i detta underbara väder, solen skener och solen värmer en aning...

Fick mail från tyskan idag ang de här med vagnen, eftersom att jag sa att jag inte hade möjlighet att vänta på vagnen som jag hade beställt från henne för att de inte skulle hinna komma innan bäbisen var beräknad så sa jag ju att jag ville ha pengarna tillbaka ist då. Och i mailet som jag fick av henne nu skrev hon att jag självklart skulle få tillbaka mina pengar men hon skrev också nånting om jag kunde ge henne IBAN och BIC, så till min fråga vad sjutton är de?

känns jäkligt bra att hon har sagt att jag ska få tillbaka mina pengar iaf:D

• Therre

Gud vad jag blir trött på detta jäkla piss väder, igår var de fint väder solen sken och värmde skönt snön och isen var helt borta från trotoarerna och cykelbanorna, sen vaknar man upp idag ser att de är målnigt som sjutton och hör hur dottern kommer in och säger att de faller ner en massa. kollar ut och ser att hon menar snön trodde först att hon mena regn men då brukor hon då inte säga faller. ställer mig upp för att gå på toa tittar ut en gång till och ser att de har kommit minst en decimeter snö och nu kan jag ju nästa lova att de snart är över 15cm snö här, JAG som var så glad över att våren äntligen var på väg:D och jag som var så glad när solen tittade fram, bara solen och den lilla värmen gjorde mig så glad och pigg, men nu är jag lika deppig och uttråkad som tidigare..:(

Jag är ju arbetslös just nu och eftersom att jag är de så är jag inskriven på ams, och gissa vad de har kommit fram till nu? jo de tycker att jag ska söka praktik... kul va? om man frågar mig så tycker jag att de är helt puckat och de menar att jag då ska vara på praktik till sista april då. är beräknad 7maj:S Jag blir galen på dem hur kan de tänka så?

blir på sämre och sämre humör för varje dag som går känns de som, blir känsligare och  känsligare, och grinar för ingenting, vad sjutton är de för fel på mina hormoner haha, kan fasen inte vara lätt för min sambo, han blir lika sur han då och de gör inte saken bättre i huvudtaget, han verkar inte förstå sig på mig alls längre och jag orkar inte förklara för han hela tiden, han är nästan suur redan när han kommer hem. Jag försöker vara glad men de är inte så lätt när de första han säger när han komer hem är typ - är du sur? nej men nu blir jag de bara för att du sa de. och sen är de kört i stort sett:S

ska försöka prata med honom om allt de här...

från de ena till de andra!

de här med att bäbisen rör sig, jag tycker inte att min rör sig så jätte ofta men jag tänker kanske inte så mycket på de heller, de är inga direkta värsting sparkar längre utan mer små buffar och den trycker och donar men inte så mycket mer än så, brukar känna den hicka på kvällarna.

har knykt sambons sida av sängen för där sover jag mycket bättre så nu för tiden känner jag mig mycket mer utvilad och ändå går jag upp mycket tidigare mellan 6-7 då ligger jag där klar vaken och kan inte somna om, men gud så långa dagarna känns då hehe..

nu ska jag upp till min mor och hjälpa henne att klippa klorna på hennes dryga hund:D

ha de bra allihopa...

• Therre
    Maruid skrev 2011-03-18 14:20:35 följande:
    Det är konstigt hur olika det kan vara med olika arbetsförmedlare och på olika orter. Jag blev själv uppringd häromdagen av min handläggare och då jag berättade att jag söker jobb på heltid men är gravid och väntar barn i Maj så sa hon bara att hon förstod att läget inte var det bästa för att få jobb. Hon skulle hålla mig inskriven till den sista maj och efter det går jag över i full föräldraledighet och blir utskriven från arbetsförmedlingen.

Men antingen kan du ju söka praktik för trots allt är det väl inte helt lätt att få något med så pass kort varsel. Då kanske det faller på sin egen rimlighet och frågan är ju också om ett företag är intresserade av en höggravid kvinna som har mer fokus på ett kommande barn än något annat.

Annars kan du ju kanske börja ta ut föräldraledighet redan nu för man får ju ta 60 dagar innan BF. Visst förlorar man de dagarna med barnet på sikt men om man är supertrött och sliten och inte orkar samtidigt som arbetsförmedlingen förväntar sig att man jobbar så är det ju i alla fall ett alternativ.

Hoppas det löser sig för dig!
    ja de här med att jag är gravid och att de inte är de lättaste att få jobb då kanske de har de ju sagt också till mig men jag måste iaf söka jobb och dessutom praktikplats för att komma ut på "marknaden" lite. men lite irreterande är de ju iaf.. vill inte ta ut föräldraledighet redan, får väl försöka dra ut lite på de här praktik sökandet kanske sen får man väl ta en diskution med dem på ams och se vad man kommer fram till:S

nu ska jag ut på internett och leta efter en diskmaskin är så trött på att diska för hand hela tiden...
  • Therre
    FruganH skrev 2011-03-19 21:16:11 följande:
    Är riktigt trött på att vara gravid måste jag säga. Är trött på att alltid ha ont någonstans, inte kunna sova, inte kunna göra saker, att svettas, att kläderna inte passar, hormonsvängningar, att må illa, ha halsbränna i princip konstant och att känna mig fet och svullen som en gris :( usch. Inte många positiva tankar här hos mig just nu....

Får sammanbrott allt oftare då jag bara gråter för att jag är så trött på allt.
    Skäller på och bråkar med maken. Stackarn har ju inte gjort nåt fel, men hormoner, smärta, trötthet och allt gör att det inte krävs mycket för att jag ska koka över nuförtiden.

Blev kanske rätt långt inlägg, men jag vet inte riktigt vem jag ska prata med om inte er. Pratar ju såklart lite med maken, han försöker ju trösta mig när jag är ledsen, men han förstår ju inte direkt. Han kommer oftast med kommentaren "nu är det ju inte lång tid kvar" men jag försöker att säga att 7 veckor (minst, lär ju säkert gå över med) är en evighet när man mår skit varje dag.. Fattar inte hur jag ska orka. Hur hemskt det än låter så önskar jag ibland att det hela skulle dra igång nu, så att det är över sen. Men jag vill ju såklart inte att något ska hända med vår bebis, så jag vet ju att det bästa är om den ligger kvar därinne. Men som sagt, vet inte hur jag ska kunna kämpa mig igenom 7-9 veckor till...
    Jag kan ju meddela att du är inte ensam, jag känner mig precis likadan. och tycker så synd om sambon emellanåt men som du säger de kommer ju aldrig förstå vad de är man går igenom eller hur de känns, så ibland tycker jag ändå att man har rätt att gnälla och vara trött och irreterad för de är jobbigt att vara gravid..

Idag ska jag till BM kl 10,30 är i vecka 33+1 idag så får se hur  allt ser ut, ska blir kul att höra bäbisens hjärtljud igen...
    ska duka undan frukosten nu sen fixa iordning lite och göra dottern klar för dagis, måndagar är nog den skönaste dagen för mig mig när de gäller dagiset iaf för då har hon gympa och de är i en gympa sal som ligger 50m från där vi bor så man behöver bara hålla lite koll i fönstret och sen gå utanför dörren i stort sett så plockar de upp henne och går in och byter om, så då slipper jag gå till hennes dagis först, och idag är de ganska skönt eftersom att jag ska till BM och de är en bit att gå sen ska jag gå till djuraffären och köpa lite möss och råttor till ormarna som ska ha käk idag så jag får en jäkla promenad idag iaf...

Nu börjar jag bli lite gladare igen eftersom att den där snön smälte bort dagen efter att den kom eftersom att de blev så varmt sen, inte de finaste vädret idag men de är iaf plusgrader ute, dock så blåser de en hel del här så de är ju inte så skönt tyvärr...

7 veckor kvar nu ungefär innan bäbis kommer:D spännande, men tiden får gärna gå lite snabbare...
  • Therre

Solen skiner himlen är blå gud va skönt de är att leva då, högt i topp går allas humör och de är de som susen gör.!!! riktigt härligt väder idag och jag blir på så bra humör då och varmt är de också hela 15 plus grader här i solen dock så man får hålla sig till solen då:D ska grilla för första gången i år också har blivit bjudna på käk av sambons far som har köpt en halv gris så de ska bli gott (hoppas jag)

Sover som en kratta tar evigheter att somna på kvällarna och vaknar minst 10 ggr  sen tar de minst  15 min för mig att somna, värst var de nog när jag vaknade halv 4 på morgonen och somnade inte förän 5.50 (10min innan sambon skulle upp) så då hann man sova 10 min, somnade om efter en kvart ca sen kommer dottern in och väcker mig 6.30 sen var de kört..
    lånade min dotters sackosäck igår kväll för att prova sova i den (den är väldigt stor) somnade mycket snabbare i den och sov til viss del mycket bättre i den också eftersom att den forma sig efter min kropp, men efter ett tag formade den sig lite väl bra så man kom knapt upp ur den satt ju nästan fast haha så jag varvade mellan sängen och sackosäcken..

sover iaf riktigt illa så på måndag måste jag ringa och fixa så jag får recept på nå sömntabletter annars kommer jag bli galen,

vill också sätta ihop spjälsängen men eftersom att jag avr så jäkla puckad och började måla spjälsängen med fel färg så har de dragit ut på tiden, hade vart och köpt vattenbaserad färg som sängen skulle målas i och i samma veva hade jag också köpt utomhusfärg till dotterns kanin bur alltså oljebaserad färg, detta hade jag ju helt glömt bort och började ju måla med den oljebaserade för de var ju den jag såg i skåpet och inte märkte jag de förän jag hade målat ena sidan på alla delarna trots att de luktade lite för mycket för att vara (vattenbaserad färg, vilket de inte var), märkte de efter att dottern kom in i rummet och jag sedan sa att hon skulle få hjälpa mig att måla kaninburen sen så fort de hade blivit tillräckligt varmt ute och då såg jag att de stod oljebaserad färg på burken och fasen så arg jag blev på mig själv och hur puckat var de inte eftersom att när man målar med sådan färg så ska man vara ute, inte inne i ett sovrum som jag var, så så var de med de så allt flyttades ner i källaren så veckan som kommer här nu så ska jag väl sätte mig i källaren och måla klart de sista. och en sak till jag ville ju ha den halv matt och tror ni inte att den här färgen som jag målade med var hög glans, SÅÅÅÅ typiskt men de blir nog bra till slut iaf...

& veckor kvar nu innan våran lilla knodd är beräknad så nu åste jag få klart allt med tanke på att jag inte har så mycket energi kvar och de blir värre och värre så hoppas verkligen att jag kommer sova bättre sen..

• Therre

här är de en till som sväller som en ballong framförallt mot kvällarna och fötterna skriker, de måste ha med att göra att de inte är vana med den vikten som jag har lagt på mig extra, fick världens chock när jag såg hur mycket jag vägde. +16kg så här långt.. på kvällarna kan jag knapt gå för jag har så ont i fötterna så då blir de mest liggande ställning med fötterna högt:D sen får sambon servera mig om de är något som jag vill ha, jätte skönt (de är han som tvingar mig att ligga ner dessutom så jag är ingen tyrann haha)

hade också en liten städ dag igår, blev dock ingen skurning eller damning så de tänkte jag ta tag i dag.

Min mammas sambo knyckte med min dotter på ett litet äventyr under dagen så då passade vi på att åka in til stan och handla lite, vilket blev, ett nytt sätt med sängkläder till spjälsängen, nya skor till mig och min dotter, ett par nya jeans till sambon (skitsnygga var dom, jag ska nog alltid vara med när han handlar kläder hehe) sen var vi upp och handlade lite till bäbisen vilket blev en långärmad body, matchande byxor och mössa, en luvtröjja med dragkedja, och matchande byxor, 2 par jätte gulliga strumpor, en skallra som såg ut som en pandabjörn, en snuttefilt som en panda håller  i och en stor filt med pandor på, de var så gulliga så vi köpte allt med dessa pandor på hehe.
    Sen var vi till ikea för jag skulle visa vad jag tyckte att vi behövde köpa till badrummet samt till hallen, de till badrummet skulle vi köpt på en gång men själv klart var de slut och de skulle inte ta in något nytt heller eftersom att de snart öppnar IKEA ute på erikslund i v ästerås så då beställer de varorna dit direkt ist så då fick inte sambon ens se hur den ser ut i verkligeheten, de var ett sånt där skåp som man ska ha under handfatet tänkte attt de kunde vara bra att förvara alla blöjor och sånt till bäbisen i. så istället så köpte vi ett drapå lakan till våran säng eftersom att min sambo är en mästare på att få lakanet till mitten av sängen när han sover så då tänkte jag att nu jäklar..:D

ja just ja, beställde en diskmaskin förra veckan och imorn får vi hem dem:D jippi ska bli så jäkla skönt att bara kunna kasta ner disken i maskinen och sen bara gå där i från, sprar en hel del tid som man kan göra massa annat på:D har längtat efter en diskmaskin i 2 år minst och nu tog vi äntligen tag i de hela:D
    men fram till dess att den är här och inkopplad så får jag diska för hand så jag får väl sätta igång med de nu då..

ha de bra allihopa..:D

• Therre

god morgon! någon mer här som har ett trevligt snöväder? för de har nämligen jag och de är inte uppskattat kan jag lova, jag som såg att de hade börjat sopa upp all grus igår och jag blev så glad för då känner jag att våren är här när de tar ut de stora maskinerna och tar bort all grus, men icke där misstog jag mig igen...

Idag tänkte jag faktiskt ta mig i kragen och måla klart spjälsängen så den torkar någon gång och så jag kan sätta ihop den och pyssla klart med de:D får hem diskmaskinen idag också:D gud så skönt.

har äntligen börjat sova lite bättre på nätterna (peppar peppar) går inte upp lika ofta och ligger betydligt bättre i sängen, varför har jag ingen aning om. jag skulle också bra gärna vilja göra ett andra UL bara för att se den lilla, vill ju inte veta av könet och så, vill bara se att den lilla mår bra osv.. men sen är jag väl kanske lite snål också och vill inte betala en jäkla massa, önskar att de hade 2 UL som rutin här men de har de ju tyvärr inte:(

Nu ska jag skynda på dottern lite med kläderna så vi kommer iväg till dagis nångång, ut i snön och frysa..

ha de bra

• Therre
    skalbagge skrev 2011-04-02 08:02:02 följande:
    Tack alla för svar angående bröstpump.

Lina Sofi: Eftersom jag pluggar och är i skolan på tisdagar så behöver jag pumpa för att pappa ska kunna mata lillen.

Ladyline: Om jag bara ska pumpa för en dag i veckan funkar det med apotekets då?

30 DAGAR kvar till BF!!!!!!

En annan fråga, vi har planerat att åka till gotland nästa helg.....jag är i slutet på vecka 37 då, vågar jag det?
    när jag fick min dotter så pumpade jag ut delvis just för att jag hade så otroligt mycket mjölk så de riktigt spruta i stort sett och jag använde mig av apotekets enkla vakumpump, hur bra som helst, och jag har köpt en likadan nu bara för att jag var så nöjld med den, jag tror inte att de skulle vara några problem för att pumpa ut för en dag, får tömma den några ggr helt enkelt... dessutom är den väldigt billig..:D
  • Therre

grattis till de små liven.

själv var jag in på bb i lördag hade jobbiga förverkar med mellan rum på 3-4 min så vi åkte iaf in fick ligga där ett bra tag, fick en sömndos sen fick jag åka hem var bara öppen 1cm vilket var för lite för att jag skulle få stanna, var hemma strax innan 12 på natten somnade och sov som en stock och sen dess har jag inte haft en endå jädrans verk...

vill att plutten ska komma ut nu är beräknad den 7 maj så egentligen gör de ju inget om den ligger där ett tag till men den får gärna komma nu också, för min mage är så spänd och hård och de gör fruktansvärt ont om jag bara så rör vid den ibland:D

hur är de med er allihopa annars då, var ett tag sen jag var in och läste faktiskt har inte haft så mycket ork

• Therre

på lördagen under påsk helgen åkte jag in till bb när jag ahde verkar med ca 3min mellanrum, var dock bara öppen 1 jäkla cm så blev hem skickad igen med sömndos, var hemma runt 23.30 när jag vaknade dagen efter kände jag ingenting och har inte haft några värkar sen dess heller vilekt känns väldigt frustrerande, känns som om att jag inte skulle tagit de där tabletterna. så här går man känner inte att något är på g i huvudtaget och bf för mig är imorn, mycket kan hända tills dess men ärligt så känns de inte som om att de komemr hända något.

var hos barnmorskan i tisdags iaf och hjärtljudet låg på 142 tror jag de va, och sen började bäbisen bråka som sjutton med mig och magen stod åt alla möjliga håll hehe. fick veta att jag hade väldigt mycket fostervatten iaf så de var ju bra:D  förmodligen den anledningen också till att den lilla krabaten kan röra sig så pass som den gör. har gått upp mellan 22-24kg nu usch! med dottern gick jag upp 12kg vilket jag tyckte var helt lagom.

nu ska jag hem till syrran och hjälpa henne sätta upp saker på väggen och plocka upp alla hennes grejer så hon får plats med att köra runt med rullstolen i hennes rum, (de har flyttat till en större lgh som är handikapsanpassad) och de står grejjer precis överallt, så hoppas på att lite arbete kanske kan sätta igång de hela så att jag också kan få snosa lite bäbis snart:D

• Therre

BF+2 idag för mig:S inte en enda verk sen i påskas:S jag som hade hoppats på att få en liten då eftersom att jag hade förvekar och hade börjat öppna mig men icke, här sitter man och har gått över tiden precis som jag inte ville göra, dottern kom ju ändå 3 dagar för tidigt så de hade passat ganska bra denna gång med. Pratade med barnmorskan och hon sa att har inte bäbisen kommit förän den 21 maj så blir de tal pom igångsättning :O hallå den 21 maj de är fasen en evighet kvar till dess, så länge orkar jag inte gå med de här.

Mina fötter tar verkligen död på mig, har fått låna min farmors knallröda foppatofflor för inget annat passar och t.o.m dom sitter åt så snart behöver jag väl ett par ännu större. kläderna sitter inte bra alls längre har 2 tröjor som jag kan varva mellan (också jätte kul) "not", byxor är väl värre de, bara ett par mjukisar com passar och ett par jeans liknanade byxor men de sitter inte skönt längre nu när magen har sjunkit så mycket.

Är väldigt öm om magen och låren kan knapt röra vid dem, känns precis som man har blåmärken över hela magen samt hela låren bara att de inte syns,

Vill ha allt de här överstökat nu, hoppas på en snabb förlossing som vissa av er redan har haft:D grattis till er allihopa som fått era små älsklingar.
    Nu håller jag tummarna för oss som ännu inte fått våra, att de snart kommer fler friska och underbara små knytten, som vi också kan få gosa med:D

Nu ska jag snart ta dottern till dagis sen ska jag till min systeryster som fått komma hem nu från lassarettet, så ska ta ut henne på en lång trevlig promenad och köra runt henne i rullstolen, (hoppas på att de kanske kan sätta igång de hela om jag får jobba på lite hehe)

• Therre

hej!

Här har ni en som är i v 40+6, +25kg:S jag börjar verkligen bli less på de här nu. Var ju in i påskas och hade förvärkar var öppen 1cm men fick sömndos och åkte hem och sen dess har jag inte haft några känningar i huvudtaget:( vill ha ut min lilla bäbis nu så man kan gosa och njuta lite, men också för att jag ska kunna komma i mina kläder igen för de är inte de lättaste nu kan jag lova haha.

Ni som gör TUL är de något ni bokar in själva och står för själv eller är de något ni får via eran BM. var kan man om inte annat boka sig en tid för de? närmast för mig är väl sthlm antar jag för v-ås gör väl inge sånt?

grattis allihopa som fått sina små underverk så här långt..

• Therre

Idag v 40+8 kom äntligen våran efterlängtade bäbis. De blev en liten dotter och hon ska få heta Mira.
    vaknade vid 2 i natt av att jag behövde gå på toa tröck på både fram och bak men tänkte inte så mycket mer på de så jag la mig och vaknade en halv timme senare och kände samma sak somnade om igen och så fortsatte de med 30min intervaller. Kl 6 låg jag vaken och funderade lite och kom fram till att de är ju fasen förvärkar jag har hehe, kollade till sidan och såg precis att sambon titta upp lite och då sa jag att jag ahde förvärkar och han blev pigg som en mört bara så där hehe.

värkarna blev starkare och mer intensiva och kom sätare så fort sambon vaknade och nu kom de med ca 5-6min intervaller, vid 7tiden sa jag att han skulle väcka dottern för att få iordning henne så han kunde köra henne till min farmor. Vid 7.30 åkte han i väg med henne och jag bestämde mig för att hoppa in i duschen i hopp om att de skulle bli lite lugnare och inte kännas så otroligt mycket. När han sedan kommer hem vid 7.45 ca säger jag till honom att nu ringer du förlossningen, jag får världens värk och nån min senare låter de plopp och sedan "splatsh" och vattnet gick och de var inte lite, sambon säger i telefonen -nu gick vattnet också och barnmorskan säger - jaghapp och nu gick vattnet också (skrattar) och sen säger hon bara att de är bara att komma in:D så vattnet gick ca 7.50. 7.58 åker vi från hallsta där vi bor har ca 2 mil till förlossningen. Ligger i bilen och har värkar med 1 min mellanrum och ca 8.10 är vi framme kommer in de trycker på som sjutton får direkt komma in på ett rum och förlossningen börjar på en gång hinner ta lustgas 2 ggr sen blev de inte mer med de och 8.28 var hon ute. så fort gick de.. Och nu äntligen är vi hemma och kan gosa och mysa med våran lilla tös. Hon var 51cm lång och vägde 3786g...
    världens sötaste lilla flicka...

återkommer med bild så fort jag orkar lägga in bilderna i datorn:D

• Therre
    Kl 22.44 den 15 maj kom vår lille pojke Malte till världen. 3820 gram och 52 cm. Allt gick väldigt bra och nu ligger vi på BB och myser. Livet kan inte bli bättre. Vilken lycka!!
    Grattis!
    då kom våra två samma dag:D våran tös kom 8.28 på morgonen och var 51 lång och vägde 3786g så de var inte långt ifrån varandra där heller:D vi åkte hem samma dag vi vilket jag tyckte var väldigt skönt kunde slappna av mycket bättre hemma än där borta.

idag blir våran dotter en vecka, tiden går riktigt fort tycker jag. hon är så otroligt lugn och snäll vaknar en gång på natten vill ha mat och somnar om på en gång sen sover hon fram till kl 9 på morgonen:D så skönt...
    men fy så naveln luktar, de luktar gräsligt hoppas verkligen att den faller av snart, blöder en del runt om gör de också emellanåt men de är väl inte så konstigt så som hon ligger och sparkar och sprattlar och kommer åt den hela tiden antar jag. Ni andra som också fått era små tycker ni också att navelstumpen luktar illa? Vi tvättar och torkar rent runt om med tops varje dag som man ska göra.

har gått ner 12kg nu av 25 så de är ett par kg kvar att gå ner hehe innan jag är nöjd kommer snart i mina jenas igen, bara knappen som inte går att knäppa riktigt är ca 1 cm kvar ..:S men förhoppningsvis går de fort så jag kan börja använda mina vanliga kläder igen.

Den här veckan som kommer nu så kommer vi få hembesök från BVC och de ska väga och mäta lilltösen så de ska bli spännande och se hur de ser ut om hon har växt något sen hon föddes:D äter som en häst gör hon och jag är glad på så vis att jag ammar och att de går så lätt för springa och blanda ersättning så ofta som hon äter hade jag inte orkat hehe för hon äter verkligen hela tiden å så fort hon har käkat klart då bajsar hon sen somnar hon hehe.. var tvungen att köpa nya amnings bher för de jag hade var alldelas för små hade ökat från E-kupa till G-kupa så de va inte så konstigt att de kändes så tungt och kändes lite stort...
  • Therre
    Åsasåsa skrev 2011-05-22 16:07:27 följande:
    Våran lilla Lovisa tittade också ut 15 maj, precis på BF, duktigt flicka! Allt gick jättebra och hon är så fin! 

å va kul med fler på samma datum:D inte ofta de tittar ut de beräknade datumet själv gick man ju över 8 dagar... kanske därför förlossningen gick så otroligt fort också hon var ute efter 18 min efter att vi kom in på förlossningen..
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-05-22 17:27:39 följande:
    Grattis till alla nya bebisar!{#emotions_dlg.flower}

Therre
    ja naveln kan lukta, men ingen fara sa de på sjukhuset BB, den ramlar snart av,  hålla den torr och inte tvätta för mycket sa de.

har varit på läkarbesök och pku test igår och idag, gick bra, Filip har inte gått ner så mycket i vikt, och amningen fungerar, mjölken börjar rinna till.
    blirr inte så mycket sömn, Filip vill amma och ha mycket närhet och helst ligga på mig eller komma upp på en kudde när han sover, han har lite luft i maggen.
    Jo att de luktar lite de vet jag att de kan göra men den här lukta gräsligt, kunde knapt känna den underbara bäbis doften:( utan bara den äckliga doften av navelstumpen:S .fick dessutom en smärre chock igår när vi skulle byta blöja på Mira, hon hade sparkat och bökat så mycket att navelsträngen hade lossnat för tidigt utan att de hade läkt klart den hängde liksom bara i en tråd eller vad man ska säga, gud så nojjiga vi blev, jag blev helt svimfärdig och var tvungen att sätte mig medan jag pratade med bb i telefon om vad jag skkulle göra usch de jobbigaste jag vart med om:S
  • Therre

Här är våran lilla Mira! bara några timmar gammal och snart dags för att åka hem. 

över en vecka sen hon kom nu, tänk så fort tiden går... hon är så otroligt snäll, jag kan ju inte klaga på att jag inte får sova heller på nätterna, hon vaknar en gång och vill ha mat sen sover hon till 9 på morgonen.
  • Therre
    Moi Mokulat skrev 2011-05-23 12:33:05 följande:
    Vad söt hon är. Mira är ett jätte fint namn som jag också tycker mkt om. Men jag tror på en pojk här.
    tack!:D Ja alla trodde att de skulle bli en pojk för oss pga hur magen såg ut osv osv och för att denna graviditet var raka motsatsen emot min första och kroppen förändrades också i jämnförelse med första gången men ut kom en liten tös:D Ja jag fastnade för namnet ganska fort tycker också omde, var faktiskt min sambo som nämnde de så de va kul.

får se vad de blir då om du har rätt om att de blir en pojk.. alltid lika spännande när man inte vet vad de är för kön på barnet:D
  • Therre
    Moi Mokulat skrev 2011-05-23 13:22:46 följande:
    Min man tyckte det såg ut som en pojk när vi kollade ul, men jag är inte lika säker.
    Jag hoppas på en tös, men men jag blir glad för en pojk till.
    hehe okej, kanske lite önsketänkande där också då?? från din mans sida mena jag:D
    alla som kolla på våra UL bilder tyckte också att de såg ut som en liten pojke för de tyckte minsan att de såg ut som en liten snopp men de tyckte inte jag.. men de återstår att se för dig:D
  • Therre
    Saso87 skrev 2011-05-26 18:24:52 följande:
    Hur går det för er med era bebbar? Själv har vi börjat med napp och det funkar toppen! Skönt att ha annat än bröstet att trösta med ibland. Vi har cirka 3 h mellan matningarna och han sover cirka 3 h i stöten också på nätterna.. det blir inga längre sovpass, men det är väl ok!

Dock paff hur snabbt gravkilona försvann... allt rann av mig direkt och har endast  2 kg kvar till min normalvikt. La visserligen inte på mig något, utan hade mest magen. Men helt sjukt vad kroppen kan återställa sig.. 11 dagar sen förlossningen.. 
    här går de jätte bra.. Mira vill inte ta napp och de är vi ganska glada över också så slipper vi vänja av med de sen, min äldre dotter använde inte heller napp och de va inge tumme eller något sånt heller och verkar inte bli nå sånt för den här tjejen heller. Hon är glad i princip hela tiden och ätre med ca 2 timmars mellan rum sen sover hon nästan hela natten brukar vakna en eller 2 ggr bara för at äta sen somnar hon om lika fort igen så de är skönt och vi får verkligen sova ut:D för sen sover hon till ca 8-9 på morgonen så de är verkligen toppen:D

direkt efter förlossningen så hade 6kg försvunnit och nu snart 2 veckor senare har jag totalt gått ner 15kg av 25kg så jag har hela 10kg kvar, hoppas att de kommer gå relativt fort att få bort dem med, bara de kan bli bättre väder nångång så att man kommer ut och rör på sig lite för här regnar de bara hela tiden just nu, inget som behöver hindra en egentligen men de är ju inte så kul att vara ute och gå i regn..
Svar på tråden BF maj 2011