• Jodi

BF maj 2011

Sofi 79 skrev 2011-01-21 12:04:37 följande:
    Bodys tyckte jag var guld. Byxor med strumpor kan vara onödigt till sommarbarn. Jag skulle komplettera med lösa strumpor vid behov och kanske bara ha några strumpbyxor.
    Köp inte för mycket i storlek 56, bara så ni klarar er hem från BB. Dels kommer ni att få, dels växer de ur den storleken på en månad om de alls kommer i den.

Vad jag tyckte var ovärderligt var en "munkjackeoverall" som jag köpte på Lindex. Som mjukisbyxor och luvtröja i ett. Bara att slänga ner bebisen i för kvällspromenad eller om man skulle åka i bilen. Utan att det blev allt för varmt, liksom.
    Du menar inte storlek 50? Eller ska man hoppa över den storleken helt?
  • Jodi

Har varit sjuk i några dagar vilket är ovanligt för mig, jag är aldrig sjuk! Måste vara graviditeten. Man har ju aldrig varit så vacker som nu - vit som ett lakan med klädsamma mörka ringar under ögonen...

Blir också sugen på att köpa vagn, city crossen verkar perfekt! Men det går bara inte att köpa en ny vagn, vi har precis köpt hus så pengarna finns inte. Nu håller bebbens rum på att renoveras, när det är klart ska jag börja köpa grejer! Känns lagom att börja kring vecka 30. Nån annan som inte heller börjat köpa saker till bebisen än?

• Jodi

Här kommer en barnvagnsfråga: vilket är bäst tycker ni, kombi eller duo?

• Jodi
    Sommarnatt2010 skrev 2011-01-23 19:43:15 följande:
    Nu lär jag mig aldrig skillnad, men en vagn med separat sitt- och liggdel tycker jag är allra bäst
    Kombi är det. Den kanske man kan använda under en längre tid, kanske är bra...
  • Jodi

Nej, duo menar jag! Shit, blir helt snurrig!

• Jodi

Vet nån om man kan fälla sittdelen på duo till plant läge?

• Jodi

Tror jag måste tvinga med sambon och titta på barnvagnar i äffär innan jag köper nåt begagnat. Får ångest av blocket, bra vagnar försvinner direkt så man måste veta vad man vill ha. Svårt att veta andrahandsvärde också tycker jag, är  t ex en brio duo från 06 värd 2200:- om den är använd till två barn? Nej tur att man har lite tid på sig att fixa med sånt där...!

• Jodi
    FruganH skrev 2011-01-27 19:03:47 följande:
    Idag är en riktig skitdag rent ut sagt..
    Är så trött och less..

Stress kombinerat med gravidhormoner är nog ingen jättebra kombination. Jobbet verkligen suger just nu.
    Vill bara lägga mig och dra nåt gammalt över mig och gråta, gråta, gråta..
    Hur ska jag orka jobba ända fram till påsk? Kommer gå under..
    Kan du inte sjukskriva dig några dar och vila? Vad jobbar du med? (bara om du vill berätta förstås)
  • Jodi

Har en fundering angående spjälsäng till er med barn sedan tidigare. Är det bra att köpa en där man kan montera bort en sida? Hur många år använder man spjälsäng innan man går över på " vanlig"?

Idag har vi köpt tapeter till babyns rum och sambon lägger parkett för fullt. Ska bli så kul att få inreda! Har ikväll upptäckt tradera, har lagt några bud på kläder stl 56. Ska bli mycket spännande att se om jag vinner något...!

• Jodi
    Lovelyness skrev 2011-01-30 10:56:30 följande:
    Spjälsäng ja, vi har nog fastnat mest för Hensvik från IKEA så det blir nog en sån. Frågan är när man ska köpa den och ett skötbord? När planerar ni att köpa sånt? Kläder är jag igång med med resten känns så himla avlägset.

Måste ta tag i det där med vagnbestämning också...
    Vi har fixat vagn (köpt begagnad) och fått låna lite kläder, annars inget. Men jag tänker nog att kring vecka 30 är det nog bra att börja skaffa saker. Det är ju rätt mycket man ska ha så det kanske skönt att ta lite i taget. Jag kollar rätt mycket på blocket och det kliar i mig att köpa massa saker. Vad som egentligen hindrar att handla redan nu vet jag inte...!
Svar på tråden BF maj 2011