• Jodi

BF maj 2011

TeamX skrev 2010-11-18 16:43:46 följande:
    Hej på er!

Inte ofta jag skriver här, hinner tyvärr inte ens så ofta in och läsa
    Är så sjukt, sjukt trött om kvällarna att jag inte orkar mer än det jag bara MÅSTE.
    Dels beror det kanske på graviditeten, sen beror det på att jag har en störning på sköldkörteln som jag nu medicinerar för. Fick veta det för några veckor sedan.

Jag känner mig sjukt ogravid nu! (Förutom kanske tröttheten då).
    Är det fler som känner så?
    Blir nästan lite orolig!!
    För tre veckor sedan tickade och slog ju ett litet hjärta därinne fick vi se på UL och den lill* flaxade med armar och ben
    Men nu känner jag INGENTING....
    Längtar till RUL den 9 december så man får se att allt är ok.

Går in i vecka 17 idag (16 fulla veckor) och tycker inte heller att min mage är så hiskeligt stor, vet dock inte hur mycket jag har gått upp då vi inte äger nån våg

Fler som känner sig "ogravida"??
    Känner mig också rätt så ogravid, mår precis som vanligt. Magen är inte heller så stor, men jag ser ju att den blivit större så jag bara hoppas att allt är som det ska! Jag är i vecka 16+4. Har rul 2/12, längtar oxå! Sen tror jag det känns mer verkligt när den börjar sparka!
  • Jodi
    skalbagge skrev 2010-11-19 17:33:30 följande:
    Jag tror nästan helt säkert att jag kännt min lilla plutt sprattla därinne. Det är iaf en känsla jag inte känner igen från tidigare. Det känns ungefär som nervryckningar eller små stötar, svårt att förklara. Vilken vecka är du i? Jag går in i vecka 18 på måndag Skrattande
    Tror oxå att jag känner den ibland, men bara på kvällen när jag ligger i sängen. Men det är väldigt otydligt, hoppas att känna mer snart! Jag går oxå in i v 18 på söndag eller måndag!
  • Jodi
    jakeline skrev 2010-11-19 12:48:16 följande:
    Wee vi ska titta på hus i morgon!
    Spännande! Hur ser det ut? Ska ni buda?  Vi har ganska nyligen köpt hus, flyttar in 10/1. Ska bli så kul, men en stor omställning! Nu bor vi i en liten central 2:a, då flyttar vi till ett 181 kvm hus i ett villaområde ca 7 km från stan! Får se om man blir lappsjuk..
  • Jodi

Jag är från Uppsala.

Förresten, nån mer än jag som tycker att leverfläckarna har blivit större sedan plusset? Jag har tre st lite större utstående leverfläckar på kroppen och jag tycker de har blivit mörkare och står ut mer senaste veckorna. Kanske hormonerna påverkar?

• Jodi

Tack för informationen JosefineK! Nu känns det lugnare.

Naimstrut och La vie en rose: Jag har oxå BF i månadsskiftet april/maj( 29/4). Känner mig mest hemma i den här tråden (och jag ligger oxå hellre lite före än efter!). Jag väntar oxå på RUL, då vet man kanske lite mer säkert. Annars kan vi ju alltig skapa en egen tråd när det börjar närma sig?

• Jodi
    Theresehh skrev 2010-11-26 17:37:32 följande:
    jeg må bare spørre hva  leverfläckar er?
    Är du från Norge? I sånt fall är det muldvarp (enligt google translate).
  • Jodi

Dumma google translate, den översätter t om mole (engelska för leverfläck) till muldvarp!!

• Jodi

Jag har börjat känna små buffar senaste veckan, är så häftigt! Den verkar oftast ligga med fötterna uppåt, för det sparkar under naveln på den högra sidan (oftast). RUL på torsdag!! 

• Jodi
    skalbagge skrev 2010-11-28 14:05:33 följande:
    På torsdag gäller det för mig med, gud va spännande det är!!!! Helt enormt vad jag längtar, tror aldrig jag sett fram emot något så mycket som jag gör emot denna upplevelseSkrattande. Hoppas nu för allt i världen att allt är bra med den lille därinne!!

Vilken tid ska du på UL Lovis? Mitt är klockan 13!

Tänk det är bara fyra dagar kvarDrömmer .

Förresten, känner du buffar varje dag? Jag tycker det kan gå några dagar imellan för mig ibland!
    Vi har tid kl 08 (snark...) men jag har tagit ledigt resten av dan så jag tänkte gå hem och sova lite efteråt. GladOm allt ser bra ut tänker jag för första gången gå och titta lite på söta bebiskläder.... och kanske investera i ett par mammabyxor, det börjar bli dags!! Hoppas oxå att allt är bra, kommer vara så nervös!!

Jag känner inte buffar varje dag, men nästan (om det nu är bebisen, jag kanske inbillar mig!!). Men det är bara när jag ligger och vilar, oftast på kvällen när jag ska sova. Känner ingenting på dagarna när jag håller igång. Annars är det väl mer normalt att man inte känner rörelser varje dag. Det beror väl helt på åt vilket håll den ligger antar jag.
  • Jodi
    skalbagge skrev 2010-11-28 18:36:42 följande:
    Jag tänker oxå titta på och kanske köpa lite bebiskläder om allt ser bra ut men det måste det göra!!!!!

Mammabyxor har jag redan investerat i ett par men använder dom inte så flitigt, rivs inte riktigt i dom, kör på tigths istället.

Har din mage blivit stor? Jag tycker min växte ordentligt över en natt förra veckan, innan har det inte gått att se att jag är gravid.
    Näe, min mage är inte så stor, men jag kan bara ha ett par jeans - då uppknäppta och dragkedjan halft uppdragen, och med långkalsonger blir det tajt....Är nog tyvärr inte bara magen som har växt på mig!!

FrökenHanna: Hoppas du kryar på dig snart! Det märks att immunförsvaret inte är lika bra när man är gravid...
Svar på tråden BF maj 2011