• Jodi

BF maj 2011

Väntar nog med prylar till den lille ett par månader, är så vidskeplig av mig....Fast lite kläder har jag redan fått låna Flört

Förresten, en namnfråga!  Vad tycker ni om Egon? Är det jättefult? Vi bara kom på det häromdagen. Vill ha ett tvåstavigt ganska kort namn som ligger bra i munnen och inte är allt för vanligt.

• Jodi
    jakeline skrev 2010-12-17 09:28:12 följande:
    Vi har IF till alla våra grejer. har man dessutom fler än 3 försäkringar så får man typ 20 % rabatt. tror startpriset är 82 kr/månad på stolarna. jag har även min gravidförsäkring och snart född försäkring hos dem.
    Vi ska nog oxå köra på IF då vi redan har en massa försäkringar där, verkar himla praktiskt! Tar nog även gravidförsäkring, den hade jag fö aldrig hört talas om innan jag blev gravid! (och började läsa på FL...)

En babysitter tycker jag är ett måste, men jag har hört att de är jättedyra (över 1000 ? Men en begagnad kanske man kan hitta på blocket.
  • Jodi

Måste berätta en skum grej: har upptäckt att mina bröst läcker lite på natten när jag ligger på sida (antar att de blir lite klämda!) Är det inte lite tidigt? Någon annan som märkt samma sak? Har gått 21 veckor imorgon.

• Jodi

Apropå kön, jag gjorde ett sånt könstest på www.babycenter.com. Det var rätt intressat, nu när man har facit. Och det stämde! Kan rekomenderas om man tycker sånt är kul!

• Jodi

Apropå bröst, vad jag skulle göra för att behålla dem så här resten av livet! Flört  Var 75A innan och är nu en fyllig 75B. De är helt perfekta! De har inte växt så mycket, men när man alltid har haft små bröst blir det sån skillnad!

• Jodi

Tycker jag inte har känt av den lille lika mycket den här veckan! Visst kommer det röresler och buffar ibland, men jag tycker det var kraftigare rörelser tidigare. Nån annan som upplever samma sak? Är i vecka 23. Vägrar att oroa mig...!

• Jodi

Tack för era erfarenheter, nu känner jag mig lugnare!

• Jodi
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-01 12:08:01 följande:
    har ni köpt något till bebisen?
    Näe, törs inte, men det kliar i fingrarna att göra det!

Åkte förresten till förlossningen på nyårsaftons fm, då jag (som jag skrivit tidigare) upplevde att han rörde sig mindre och sparkade svagare senaste veckan. När bm skulle lyssna på hjärtljuden så hörde hon inga. Så hon kallade in en mer erfaren bm som försökte, hon hörde inget heller!! Gissa om jag blev nervös... Så de kallade in en läkare som kollade med ultraljud, och då kunde de äntligen se att allt var bra! Lillen låg och gnuggade sig i ögonen Glad.
    Såklart har Egon (smeknamnet just nu) levt om ordentligt nu på morgonen, så skönt!

God fortsättning förresten!!
  • Jodi
    jakeline skrev 2011-01-04 18:32:24 följande:
    BM-besök två avklarat! Har gått upp 3 hekto sen inskrivningen! Hur sjutton har jag lyckats med det?! Bebisens hjärtljud låg på 151/min och blodtrycket var bra. Sonen skulle prompt upp på britsen med mig efter vi lyssnat på hjärtljudet... Sötisen. 
    tre hekto! Jag blir glad om jag inte har gått upp mer än 8 kilo... Har nog gått upp nästan 10 kg sen i somras! Ska bli spännande, ska till bm på måndag.
Svar på tråden BF maj 2011